2013-12-22, 02:10
Medlem
cuchulainns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Faktum är ju att i princip alla som har varit inblandade i utredningen av Cattis död har på olika sätt känt hennes make och flera kände också Cattis.
Kan deras bedömning ha blivit påverkad av det faktum att dom var kollegor med maken ?

Cattis mamma har hela tiden varit övertygad om att dottern inte tagit sitt liv, du kände förstås Cattis bättre än hennes egen mor och vet med bestämdhet att modern har helt fel ?
Nä, men kom igen nu. Nu är vi ju ute och seglar i argumentationsfelens underbara land igen. Menar du att Jovan Rajs som du normalt sett höjer till skyarna också var insyltad i denna komplott? Han ansåg ju detta vara ett solklart självmord.
Citera
2013-12-22, 02:11
Medlem
cuchulainns avatar
Citat:
Faktum är ju att i princip alla som har varit inblandade i utredningen av Cattis död har på olika sätt känt hennes make och flera kände också Cattis.
Kan deras bedömning ha blivit påverkad av det faktum att dom var kollegor med maken ?

Cattis mamma har hela tiden varit övertygad om att dottern inte tagit sitt liv, du kände förstås Cattis bättre än hennes egen mor och vet med bestämdhet att modern har helt fel ?
Och just den saken, nej det är ett fullständigt skitsnack.
Citera
2013-12-22, 02:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cuchulainn
Nä, men kom igen nu. Nu är vi ju ute och seglar i argumentationsfelens underbara land igen. Menar du att Jovan Rajs som du normalt sett höjer till skyarna också var insyltad i denna komplott? Han ansåg ju detta vara ett solklart självmord.

"Förutom maken, förhördes bara väninnan Jeanette. Göte Ohlsson kontaktade inte Anne-Catherines nya pojkvän, hennes arbetskamrater eller ens hennes mamma. Men han kontaktade rättsläkaren Jovan Rajs för att få hans åsikt om fallet innan han la ner utredningen.

-Han frågade mig vad jag tyckte, men jag kunde ju inte fallet. Jag hade fått all information från en kollega. Han sa att om jag trodde det var självmord skulle han lägga ner utredningen. Jag sa att han kunde göra vad han ville, berättar Jovan Rajs
."

http://www.svt.se/ug/anne-catherine-och-rattvisan

Jag har rätt så svårt att se att Rajs ansåg att det var ett "solklart självmord"
Citera
2013-12-22, 02:24
Medlem
Citat:
"Förutom maken, förhördes bara väninnan Jeanette. Göte Ohlsson kontaktade inte Anne-Catherines nya pojkvän, hennes arbetskamrater eller ens hennes mamma. Men han kontaktade rättsläkaren Jovan Rajs för att få hans åsikt om fallet innan han la ner utredningen.

-Han frågade mig vad jag tyckte, men jag kunde ju inte fallet. Jag hade fått all information från en kollega. Han sa att om jag trodde det var självmord skulle han lägga ner utredningen. Jag sa att han kunde göra vad han ville, berättar Jovan Rajs
."

Jag har rätt så svårt att se att Rajs ansåg att det var ett "solklart självmord"

Men det är väl bara den före detta läkaren och den före detta rättsläkaren och den före detta (?) kvinnomisshandlaren Olle Lindquist som tror på att det rör sig om ett mord?
Citera
2013-12-22, 02:25
Medlem
cuchulainns avatar
Citat:

."

Jäkligt konstigt då att han skrev just det i sitt eget utlåtande då?
Citera
2013-12-22, 02:36
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det finns inga sådana. Det finns heller inga bevis för att läkarna var det. Alternativen var Vincent eller normal död genom organsvikt och att styckningen var en "panikstyckning".

Nej men det finns en hel rad med vittnen som har avlämnat besvärande vittnesmål (under ed i de flesta fall) till läkarnas nackdel.

Kan du hitta några vittnesmål som ens indikerar en inblandning från Vincents håll ?
Citera
2013-12-22, 02:40
Medlem
cuchulainns avatar
Citat:
Nej men det finns en hel rad med vittnen som har avlämnat besvärande vittnesmål (under ed i de flesta fall) till läkarnas nackdel.

Kan du hitta några vittnesmål som ens indikerar en inblandning från Vincents håll ?
Skitsnack, och det vet du också. Jag är mer nyfiken på detta "under ed" (hör orgelmusiken i bakgrunden) som du tjafsar om hela tiden. Läkarna vittnade också under ed vid Attunda tingsrätt men det verkar du glömma bort.
Citera
2013-12-22, 02:44
Medlem
cuchulainns avatar
Har i och för sig sett att du gör stor sak av att läkarna inte vittnade under ed (verkar vara en riktigt stor sak för dig) i Attunda, men ok, de vittnade under sannigsförsäkran. Att vittna under ed eller under sanningsförsäkran är en ganska försumbar skillnad.
Citera
2013-12-22, 03:01
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Har i och för sig sett att du gör stor sak av att läkarna inte vittnade under ed (verkar vara en riktigt stor sak för dig) i Attunda, men ok, de vittnade under sannigsförsäkran. Att vittna under ed eller under sanningsförsäkran är en ganska försumbar skillnad.

Att vittna under ed och att vittna under sanningsförsäkran är inte riktigt samma sak, om du ljuger under sanningsförsäkran så KAN du dömas för brottet osann partsutsaga.

Vad gäller mened:

"Mened, i svensk rätt, brott varigenom den som avgivit vittnesed inför domstol, sedan i sitt vittnesmål ljuger på ett sådant sätt att han eller hon påverkar målets utgång. Påföljden är vanligtvis fängelse."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mened

Dagboksvittnet tex vittnade under ed men hon kallas ju för menederskan av er mediemordsvänner och det trots att hon aldrig är dömd för att ha begått mened.
Tog detta som ett gyllene exempel på hur ni mediemordsvänner resonerar och bedömer vittnesmål gjorda under ed.

Att vittna under ed smäller på nåt sätt högre anser jag
Citera
2013-12-22, 03:03
Medlem
cuchulainns avatar
Citat:
Att vittna under ed och att vittna under sanningsförsäkran är inte riktigt samma sak, om du ljuger under sanningsförsäkran så KAN du dömas för brottet osann partsutsaga.

Vad gäller mened:

"Mened, i svensk rätt, brott varigenom den som avgivit vittnesed inför domstol, sedan i sitt vittnesmål ljuger på ett sådant sätt att han eller hon påverkar målets utgång. Påföljden är vanligtvis fängelse."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mened

Dagboksvittnet tex vittnade under ed men hon kallas ju för menederskan av er mediemordsvänner och det trots att hon aldrig är dömd för att ha begått mened.
Tog detta som ett gyllene exempel på hur ni mediemordsvänner resonerar och bedömer vittnesmål gjorda under ed.

Att vittna under ed smäller på nåt sätt högre anser jag
Vad anser du ?
Jag håller helt med dig, mened har ett högre straff än osann partsutsaga. Men vad menar du att det bevisar? (tog en lite stund för dig att googla det va )
Citera
2013-12-22, 03:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag håller helt med dig, mened har ett högre straff än osann partsutsaga. Men vad menar du att det bevisar? (tog en lite stund för dig att googla det va )

Var inte orolig, har "arbetat" på en tingsrätt tidigare och är väl insatt

Mened är ett allvarligare brott sett på straffskalan än osann partsutsaga.

Läkarnas vittnade alltså under sanningsförsäkran, då får vi helt enkelt godta detta

Dagboksvittnet och Marie Råden vittnade under ED, kan vi enas om detta ?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2013-12-22 kl. 03:20.
Citera
2013-12-22, 03:21
Medlem
cuchulainns avatar
Citat:
Var inte orolig, jag har "arbetat" på en tingsrätt tidigare och är väl insatt

Mened är ett allvarligare brott sett på straffskalan än [i]osann partsutsaga [/I

Läkarnas vittnade alltså under sanningsförsäkran, då får vi helt enkelt godta detta

Dagboksvittnet och Marie Råden vittnade under ED, kan vi enas om detta ?
Ja, ok. För 19 år sedan arbetade jag på en tingsrätt utan citationstecken (vad nu det innebär). Vad du nu är ute efter förstår jag inte riktigt så där måste du nu förklara det för mig. Vittnen och även målsäganden ljuger som svin (vilket du rimligen bör ha begripit om du nu arbetat på en tingsrätt) så jag är helt enkelt inte med i matchen nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in