2013-12-22, 00:35
Medlem
HerrGickhans avatar
Trevliga helger inkluderar hela klabbet, jul-, nyårs- och trettondagarna. Om inte det passar kan man ju vända på det och önska en Hemsk jul eller skoja till det och önska en Grodjul med lite fransk ton.
Citera
2013-12-22, 00:36
Medlem
Stickerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskaroskaroskar
God fortsättning? Det är nog det ända jag kan komma på som faller in i smaken någolunda, då kan du alltid skylla på att säga '' Ja men du sa ju god jul, då kan jag säga god fortsättning '' Ifall någon frågar.

Håller med! Håller förövrigt med, dock firar jag jul och älskar julen, men jag tycker inte om att säga eller när folk säger god jul, det känns bara så obekvämt. Gillar inte att säga det och gillar inte när någon säger det till mig, för gillar inte att svara god jul tillbaka! Håller med dig och hatar det uttrycket.
Citera
2013-12-22, 00:53
Medlem
Hur osäker är du egentligen som människa om du tar illa upp av att någon önskar dig god jul? Tror du att hennes trevliga hälsning på något sätt syftar till att förolämpa dig som person? Känner du dig påhoppad av att någon inte tar sig tid att fråga i förväg om du firar jul?

Ta en ordentlig titt i spegeln och fundera över vad du är för sorts person egentligen, som blir upprörd över en sån skitsak som detta.
Citera
2013-12-22, 01:01
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashwound
Hur osäker är du egentligen som människa om du tar illa upp av att någon önskar dig god jul? Tror du att hennes trevliga hälsning på något sätt syftar till att förolämpa dig som person? Känner du dig påhoppad av att någon inte tar sig tid att fråga i förväg om du firar jul?

Ta en ordentlig titt i spegeln och fundera över vad du är för sorts person egentligen, som blir upprörd över en sån skitsak som detta.
I Sverige pågår världsmästerskap i lättkränkthet. Många länder är här och tävlar, främst länder i Mellanöstern och Nordafrika, där både dam- och herrlandslagen visat stora framgångar. Från Sverige och övriga Europeiska länder är det damlandslagen som tagit hem flest segrar i matcherna, herrlandslagen är i en svacka för tillfället av någon anledning.

Jävla fjantfasoner TS. Om det värsta du varit med om är att nån säger God jul till dig så tycker jag du ska skaffa dig riktiga problem istället.
Citera
2013-12-22, 01:19
Medlem
Narkomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
I Sverige pågår världsmästerskap i lättkränkthet. Många länder är här och tävlar, främst länder i Mellanöstern och Nordafrika, där både dam- och herrlandslagen visat stora framgångar. Från Sverige och övriga Europeiska länder är det damlandslagen som tagit hem flest segrar i matcherna, herrlandslagen är i en svacka för tillfället av någon anledning.

Intressant, det kanske för rättvisans skull behövs en uppdelning i herr- och damdivision i lättkränkthet, så att herrarna kan få tävla i kränkthet i en egen liga, så att de inte blir utkonkurrerade av de överlägsna damerna. Herrarnas kränkthet är jätteunderhållande, de är lika bra på att vara kränkta som damer, men de kan självklart inte spela i samma liga.
Citera
2013-12-22, 02:14
Medlem
PeterNosters avatar
Jul firar man för att man går mot ljusare tider. Det gjorde man långt före någon slug jävel hittade på att det fötts ett gossebarn i mellanöstern vid den tiden.

Så hälsningen blir då istället "Gott solstånd" och "Gott nytt solvarv"
Citera
2013-12-22, 02:30
Medlem
Trevliga helgetider! Det låter väl lagom trevligt men neutralt?
Citera
2013-12-22, 04:38
Medlem
christerys avatar
Hmm, "tack" hade jag ju sagt i TS läge om nu julen inte är så viktig. Men detta för att bekräfta för personen att man uppskattar (?) omtanken. "Dito" känns lite fel på nåt sätt.

"Gott att solen återkommer"
"Jag önskar er en god årsväxt"
"Må Ull och Jolner vara med er"

Kanske kan vara nåt... Passar egentligen bäst för vintersolståndet men vem bryr sig. Det är inte många dagar emellan.
Citera
2013-12-22, 05:30
Avslutad
"Önska mig inte god jul, tack. Jag firar inte jul, och jag är lätt kränkt. Är det okej för damen?"
Citera
2013-12-22, 11:06
Medlem
Nihennas avatar
Påminner om USA där de bytt ut "Merry Christmas" till "Happy Holidays" , skillnaden är väl där att Christmas faktiskt syftar på något kristet.

Jul är inte en kristen högtid i Sverige, det är en hednisk som firades redan innan kristendomen kom till Sverige för att välkomna ljuset igen.
Det är en av anledningarna att vi firar den 24:e och inte den 25:e, även om det faktiska vintersolståndet var igår, den 21:a.
Citera
2013-12-22, 11:17
Bannlyst
Även om du inte tänker fira jul så kan du väl fortfarande önska andra god jul? Du beter dig förfan precis som Ebenezer Scrooge.
Citera
2013-12-22, 13:19
Medlem
AldenGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egon2b
Ordet jul är obundet till aktuella konfessioner. Tolka ordet som en praktisk förkortning av midvintersolståndet (uppåt 20 bokstäver).

TS kanske tycker inte att det är solståndet för honom. Eller ens lördag för fan, utan en helt vanlig jävla dag precis som alla andra jävla dagar och vad angår det oss förresten, faaan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in