2013-12-21, 21:46
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loomis
Ångbryggeriet i Nynäs gör förbannat goda öl, det vet ju alla. Personligen tycker jag att fler sorter än Bedarö och Landsort ska finnas i det ordinarie. Brännskär Brown Ale bl a.
Svängde förbi ett lokalt SB idag och hittade både Brännskär och Pickla Pils. Brännskär är en utomordentlig representant för denna lite "bortglömda" ölsort. Pickla kan gott skifta plats med Landsort i sortimentet.
Ja... jag fyllde helt enkelt upp korgen rågad. Julen är räddad!

Kul att fler och fler får upp ögonen för Ångbryggeriet. Tycker även de lyckats förträffligt med årets upplaga av Mysingen midvinterbrygd. Min favorit när det kommer till årets julöl.
Citera
2013-12-21, 21:55
Medlem
Smerchs avatar
Någon mer som känner aprikossmak i flat tire? Det var en behaglig öl att dricka för det billiga priset hur som helst.
Citera
2013-12-21, 22:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Någon mer som känner aprikossmak i flat tire? Det var en behaglig öl att dricka för det billiga priset hur som helst.

Ja, aprikos, citron och lite brödig, skulle jag nog säga. Trevlig smak, om än något snabbt avklingande eftersmak och beska. Men för 7:90 styck finns det inget som ens är i närheten. SBs mest prisvärda öl?
Citera
2013-12-21, 22:36
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP1
Ja, aprikos, citron och lite brödig, skulle jag nog säga. Trevlig smak, om än något snabbt avklingande eftersmak och beska. Men för 7:90 styck finns det inget som ens är i närheten. SBs mest prisvärda öl?

Skönt att höra, skriver under på den smakbeskrivningen, men aprikos nämns inte på systembolagets sida.
Citera
2013-12-21, 22:39
Medlem
Feadogs avatar
Citat:

Förmodligen från Simcoe eller Citra-humle. Har inte provat den ännu.

Själv har jag varit svältfödd på go'öl senaste månaderna, så idag var jag in på Sovjetbolaget och plockade upp butikens sista Sam Adams Fantastic Four, samt en Anchor Bigleaf Maple, Lagunitas Maximus och Yeti Stout. Har bara hunnit igenom lagern och pilsen från Fantastic Four, samt Bigleaf'en ännu, men det känns bra att dricka craftöl efter att enbart ha druckit en massa vin och tysk reinheitspilsner de senaste månaderna.
Citera
2013-12-21, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
heyyy var ser du det

följ bloggen portersteken så får du reda på sånt
Citera
2013-12-22, 00:27
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Skönt att höra, skriver under på den smakbeskrivningen, men aprikos nämns inte på systembolagets sida.
äsch. bry dig inte om den skiten. i deras "analys" så smakar de kavring i typ varenda öl de testar.
Citera
2013-12-22, 02:02
Medlem
Caparzos avatar
Att döma av den positiva respons flat tire fått här skulle man kunna tro att det kan bli en succé. Finns få öl med lägre styckpris och det är en lager som enligt mig inte har alltför mycket beska. Kommer bulkölsdrickarna att gilla ölet eller ej? Om jag får drömma blir det en succé som sporrar andra makrobryggerier att ta fram goda öl till låga priser. Vad tror ni?
Citera
2013-12-22, 02:04
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Att döma av den positiva respons flat tire fått här skulle man kunna tro att det kan bli en succé. Finns få öl med lägre styckpris och det är en lager som enligt mig inte har alltför mycket beska. Kommer bulkölsdrickarna att gilla ölet eller ej? Om jag får drömma blir det en succé som sporrar andra makrobryggerier att ta fram goda öl till låga priser. Vad tror ni?

Man kan ju alltid hoppas.

Men å andra sidan så gjorde ju inte Beervana att det hände men den kanske inte sålde tillräckligt...?
Citera
2013-12-22, 02:33
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Man kan ju alltid hoppas.

Men å andra sidan så gjorde ju inte Beervana att det hände men den kanske inte sålde tillräckligt...?

Beervana hade betydligt mer blommig citrussmak och förpackningen gjorde att det mest såg ut som en läskburk. Tills det finns fler alternativ kommer jag att stödja BB genom att köpa FT när det är bulköl jag behöver. Att makrobryggerierna vaknar upp och börjar göra bättre grejor är inget som händer över en dag, utan ett steg i taget.

Sedan kan jag tycka att prissättningen är intressant eftersom FT är ett av de allra billigaste 33-cl alternativen. Det tyder på att man vill nå ut till så många som möjligt och vinna marknadsandelar, genom att folk som är på systemet ser ett nytt lageröl för 8 kronor och lägger det i korgen. Det låga priset kan skapa ett visst intresse hos prisjägare.
Citera
2013-12-22, 02:37
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
följ bloggen portersteken så får du reda på sånt
Tack! så mycket goa grejer som kommer i februari i år igen..
Citera
2013-12-22, 08:28
Medlem
loomiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Kul att fler och fler får upp ögonen för Ångbryggeriet. Tycker även de lyckats förträffligt med årets upplaga av Mysingen midvinterbrygd. Min favorit när det kommer till årets julöl.

Var inne en kort sväng på Systemet igår och det var ett jävla riv bland just Mysingen. Där har jag redan inhandlat så det fyller behovet över julen.
Har nog testat det mesta i sortimentet men jag har svårt att peka ut någon klar favorit. Bedarö finns där, likaså Brännskär, Pickla och Stenstrand Sommarale. Det är synd att Marskär Mörk Lager inte längre finns kvar. Den har jag aldrig testat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in