2013-12-21, 09:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Men då borde det sms:et föregås av ett "Jag åker iväg med xxx över dagen iaf"

För om FS blivit ombedd att hålla sig borta över natten och hon skickar ett "jag blir kvar - SMS" så borde det bara kunna innebära att hon sagt att hon ska åka iväg på morgonen innan men att hon ändrar sig och skriver att hon blir kvar. Hemma alltså.
Precis, det hade varit en rimligare tolkning av FS på ett sånt sms. Framförallt borde han åtminstone funderat över vad hon egentligen menade, och slängt iväg en fråga till henne. Som du säger hade det ju kunnat vara en uppmaning till honom att hålla sig borta en natt till,
Citera
2013-12-21, 09:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
En gång i tiden tyckte du att den bästa teorin till blodet i sängen och kulhålet med benbit var att marina tappat sig själv på blod och skjutit ert litet djur för att skapa en dimridå och försvinna. Det visar att du är beredd att köpa vilka dumheter som helst och tolka ett vanligt normalt skeende helt uppåt väggarna för att tjäna. Så även denna gång, uppenbarligen.
Jag har aldrig tyckt att det var den bästa teorin. Varför kan du inte hålla dig till sanningen?
Citat:
Precis, det hade varit en rimligare tolkning av FS på ett sånt sms. Framförallt borde han åtminstone funderat över vad hon egentligen menade, och slängt iväg en fråga till henne. Som du säger hade det ju kunnat vara en uppmaning till honom att hålla sig borta en natt till,
I så fall hade hon skrivit det i klartext, eller hur?
Citera
2013-12-21, 09:30
Medlem
Citat:
Jag blir kvar tills i morgon

Haha.
Stämmer detta låter det som om detta sms är ett tidigt utlagt villospår.
Senare kommer FS på att han måste lämna något slags utrymme för en alt gm, eftersom blodet finns i sängen.
Då kör han istället kyrkogårdslögnen, samtidigt som han förnekar sms:et.

Genialt!
Citera
2013-12-21, 09:32
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Nu har jag inte läst den bilaga där sms:et (finns fler?) finns. Men jag måste i ärlighetens namn säga att jag själv hade undrat vad personen ifråga menade med ett sånt sms om det inte föregick av ett annat SMS, samtal eller dyl.

Jag har inte tyckt att det här med SMS:et varit konstigt förrän jag nu "vet" vad som stod i det.
Har en liten spekulation, men den törs jag ju fan inte posta!
Citera
2013-12-21, 09:37
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har aldrig tyckt att det var den bästa teorin. Varför kan du inte hålla dig till sanningen?

Julstressad är jag så det kan vara anledningen till att jag inte förstår vad du menar här? Vad skulle hon ha skrivit i klartext?
Citera
2013-12-21, 09:37
Avslutad
Citat:

Du försvarade den teorin frenetiskt i alla fall, det var ju inte så att du la ner den direkt när alla sa att den var orimlig. Behöver du fler citat från det förflutna för att minnas hur du gick på?

Allt i sms:et är oklart, om det skulle varit Marina eller en alt gm som skickat det. Det stämmer inte med något som varit känt om marinas förehavanden, av någon. Till detta kommer även att FS raderat det, och inte har nåt minne av att ha fått det, läst det eller raderat det. Vilket han säger att han skulle ha gjort om han fått ett sms. Plus märkligheten att han påstår sig ligga o sova i huset när sms:et skickas o kommer (10), men i nästa andetag säger sig komma hem runt 11. Men du tycker förstås allt är glasklart och inte kunde tala mer till FS fördel?
Citera
2013-12-21, 09:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Julstressad är jag så det kan vara anledningen till att jag inte förstår vad du menar här? Vad skulle hon ha skrivit i klartext?
"Håll dig borta till på fredag", t.ex.
Citera
2013-12-21, 09:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du försvarade den teorin frenetiskt i alla fall, det var ju inte så att du la ner den direkt när alla sa att den var orimlig. Behöver du fler citat från det förflutna för att minnas hur du gick på?

Allt i sms:et är oklart, om det skulle varit Marina eller en alt gm som skickat det. Det stämmer inte med något som varit känt om marinas förehavanden, av någon. Till detta kommer även att FS raderat det, och inte har nåt minne av att ha fått det, läst det eller raderat det. Vilket han säger att han skulle ha gjort om han fått ett sms. Plus märkligheten att han påstår sig ligga o sova i huset när sms:et skickas o kommer (10), men i nästa andetag säger sig komma hem runt 11. Men du tycker förstås allt är glasklart och inte kunde tala mer till FS fördel?
Så du medger att du inte höll dig till sanningen.

Beträffande varför han sa att han sov kl 10 har vi redan diskuterat.
Citera
2013-12-21, 09:50
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
"Håll dig borta till på fredag", t.ex.

JA eller så kan dom ju haft diskussionen i stil med :

M: Jag vill att du håller dig borta åtminstone till imorgon fm Fredrik.
FS: Okey, vet inte var jag ska ta vägen bara
M: Nej, men jag behöver vara för mig själv. Jag kanske kan åka iväg någonstans så kan du komma hem, men just nu så vill jag vara ifred.
FS: Okey, men hör av dig så jag vet då?
M: Ja.

Sen kommer ett SMS

"Jag blir kvar"
underförstått: Hemma.

Jag har andra teorier med. Som inte lutar åt det här hållet alls.
Citera
2013-12-21, 09:51
Avslutad
Citat:
Så du medger att du inte höll dig till sanningen.

Beträffande varför han sa att han sov kl 10 har vi redan diskuterat.
Såsom du försvarade den teorin verkade det på mig som att du tyckte det var den bästa teorin i alla fall. men det gäller väl att distansera sig från den dumheten

Så du menar att han var vaken när sms:et kom?
Citera
2013-12-21, 09:59
Medlem
Citat:
Jag tycker SMS:et knappast kunde ha formulerats bättre av en alternativ GM.

Om nu en alt gm skulle ha modet att skicka något till FS, vilket jag inte tror, borde det väl vara något i stil med:

"Jag drar iväg för en tid. Kan du vattna blommorna?"

Eller

"Jag sticker till Lidköping, kan du ta bort rampen efter mig"

Detta är i all bedrövelse lite roande.
Citera
2013-12-21, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trimpelle
Han är skyldig!
Bara hans formulering när han uttrycker sig talar för det.
I det här mordfallet finns det inget tvivel om det och så går snacket här i Karlstad också.
Har du någon övrig information än att snacket går att FS är skyldig? Har du träffat på FS i Karlstad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in