2013-12-21, 02:35
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Är det någon som vet varför advokat Hansson medgav häktning?
Det första man kommer att tänka på är givetvis, att han inte anser sig ha tillräckligt mycket på fötterna.

Om man å andra sidan tänker sig att han tror sig ha kunnat vinna i häktningsförhandlingen, så tror han sig också kunna vinna i rätten.

Då finns det givetvis ett ekonomiskt intresse.
Varje häktningsdygn nu, kan öka skadeskåndskravet betydligt mer (räknat per dygn) än vad det varit efter tidigare rättegångar.

Framför allt tror jag att han inte vill riskera att hans klient orätt ska kunna anklagas för något brott, t.ex. övergrepp i rättssak, inför kommade rättegång.
Citera
2013-12-21, 02:56
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Därför blir det intressant när det raderades.

Rapport Sammanställning Marinas tfn & datoraktiviteter, 2012-12-20 12:00 diarienr: 1400-K126753-10

Lista från Telia visar att Fredrik får Marinas SMS k1.10:01:39.
Det är troligt att Fredriks telefon varit påslagen eftersom det inkomna meddelandet har samma tidstämpel som när det skickades från Marinas telefon.
Marinas mobiltelefon är fortfarande (121219) ej påträffad,

Fredriks telefon tömdes 100805 ( beslag nr 2010-140-BG9912-1") och analysen visar att aktuellt meddelande saknas. Det går inte att utläsa om meddelande har raderats.

Det kan ju vara så att man efter detta dokumentet har sett då sms:et har raderats.
Citera
2013-12-21, 04:13
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Kontentan är att det är samma förare som agerat likadant vad det gäller backväxel + handbroms = FS

Jag vet inte hur du drar dom slutsatserna? Stod Lupon med samma läge? Dvs med backen i? Jag minns inte på rak arm?
Senast redigerad av Pastakrydda 2013-12-21 kl. 04:30.
Citera
2013-12-21, 04:39
Medlem
Pastakryddas avatar
Det här med SMS:et låter lite märkligt tycker jag?

Om Marina nu skrivit att hon blir kvar en dag till så kan det för mig betyda två saker, om det är Marina som skrivit meddelandet:

1. Hon blir kvar någon annanstans en dag till.
2. Hon har sagt till FS att om han håller sig borta från huset så åker hon någonstans så han får sova hemma påföljande natt. En överenskommelse alltså, som Marina sen ändrar på. Hon ber honom på det sättet att hålla sig borta ytterligare en natt?

Om en annan människa än Marina (läs alt GM) skickat detta SMS så verkar det ju väldigt konstigt att skriva " jag blir borta en dag till" om man vill spara tid för att städa efter ett mord. Det lockar ju istället hem FS då han då skulle ha huset för sig själv och därav då åka raka vägen hem?
Citera
2013-12-21, 05:48
Medlem
Grandiosos avatar
Hur har den här tiden varit fram till nu?
– Jobbig!
Vad tror du händer nu?
– Inte en aning!
Du har ju hela tiden hävdat att du är oskyldig till Marinas död och jag förmodar att du tänker fortsätta med det i hovrätten igen.
– Självklart!

Det är ju andra omständigheter eftersom man hittat Marinas kropp. Hur tänker du kring det?

– Jag ser ju inte att det är så mycket andra omständigheter än just bara kroppen

Han kan höras också här: http://www.expressen.se/gt/efter-beslutet-marinas-ex-sambo-tom-pa-ord/

Marinas mamma: "Han är skyldig"

Det finns ingen annan orsak till att de har tagit honom än att det är han som är skyldig och då bör han sitta inne. Att folk som har gjort något sådant får gå fria, det tycker jag har varit hemskt, säger Laila Johansson.

http://www.expressen.se/gt/marinas-mamma-han-ar-skyldig/

Hoppas verkligen att det går vägen nu så att mamman och resten av familjen äntligen
kan få uppleva att rättvisa blir skipad och därmed få lite frid i sina sinnen.
Citera
2013-12-21, 08:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Jodå, han till och med raderade det.
Det är i alla fall inget han säger sig minnas. Han varken minns att han fått det, läst det eller raderat det trots att det var formulerat på ett sätt som borde satt myror i huvudet på honom. "Kvar? Vadå kvar? Skulle inte hon vara hemma?"
Citera
2013-12-21, 08:36
Bannlyst
Han är skyldig!
Bara hans formulering när han uttrycker sig talar för det.
I det här mordfallet finns det inget tvivel om det och så går snacket här i Karlstad också.
Citat:
– Jag ser ju inte att det är så mycket andra omständigheter än just bara kroppen.
Citera
2013-12-21, 08:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det är i alla fall inget han säger sig minnas. Han varken minns att han fått det, läst det eller raderat det trots att det var formulerat på ett sätt som borde satt myror i huvudet på honom. "Kvar? Vadå kvar? Skulle inte hon vara hemma?"
När skulle hon ha sagt att hon skulle vara hemma när han kom hem? Om hon hade en herrbekant över natten kunde hon ha åkt iväg med honom på morgonen, och sedan meddelat att hon blir kvar. Eller åkt åt ett annat håll än herrbekanten och sedan meddelat att hon blir kvar.
Citera
2013-12-21, 08:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
När skulle hon ha sagt att hon skulle vara hemma när han kom hem? Om hon hade en herrbekant över natten kunde hon ha åkt iväg med honom på morgonen, och sedan meddelat att hon blir kvar. Eller åkt åt ett annat håll än herrbekanten och sedan meddelat att hon blir kvar.
Du har själv sagt att det senaste han förmodade ifråga om marina var att hon skulle vara hemma, eftersom han "var en gentleman och lämnade huset åt henne"( ). Så han borde reagerat med förvåning när han fick sms:et. Sen återstår ju frågan varför en människa som inte har anmälningsplikt, hör av sig redan på fm och säger att hon blir kvar. Det borde han också studsat på. Om de inte har anmälningsplikt borde det ju vara ett sällsynt sms.

Men om man accepterar teorin att FS vid det laget hade full kontroll på marinas telefon, och blandade ihop telefonerna när han skulle lägga ut ännu ett villospår, så finns inga frågetecken. Han måste ha varit helt slut vid det laget, som varit igång hela natten och städat efter mordet, dumpatkropp osv. Lätt att göra ett misstag då.
Citera
2013-12-21, 08:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Du har själv sagt att det senaste han förmodade ifråga om marina var att hon skulle vara hemma, eftersom han "var en gentleman och lämnade huset åt henne"( ). Så han borde reagerat med förvåning när han fick sms:et. Sen återstår ju frågan varför en människa som inte har anmälningsplikt, hör av sig redan på fm och säger att hon blir kvar. Det borde han också studsat på. Om de inte har anmälningsplikt borde det ju vara ett sällsynt sms.

Men om man accepterar teorin att FS vid det laget hade full kontroll på marinas telefon, och blandade ihop telefonerna när han skulle lägga ut ännu ett villospår, så finns inga frågetecken. Han måste ha varit helt slut vid det laget, som varit igång hela natten och städat efter mordet, dumpatkropp osv. Lätt att göra ett misstag då.
Jag har inte sagt att han förmodade att Marina skulle vara hemma när han kom hem.

Jag tycker SMS:et knappast kunde ha formulerats bättre av en alternativ GM.
Citera
2013-12-21, 08:58
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Men då borde det sms:et föregås av ett "Jag åker iväg med xxx över dagen iaf"

För om FS blivit ombedd att hålla sig borta över natten och hon skickar ett "jag blir kvar - SMS" så borde det bara kunna innebära att hon sagt att hon ska åka iväg på morgonen innan men att hon ändrar sig och skriver att hon blir kvar. Hemma alltså.
Citera
2013-12-21, 09:11
Avslutad
Citat:
Jag har inte sagt att han förmodade att Marina skulle vara hemma när han kom hem.

Jag tycker SMS:et knappast kunde ha formulerats bättre av en alternativ GM.
En gång i tiden tyckte du att den bästa teorin till blodet i sängen och kulhålet med benbit var att marina tappat sig själv på blod och skjutit ert litet djur för att skapa en dimridå och försvinna. Det visar att du är beredd att köpa vilka dumheter som helst och tolka ett vanligt normalt skeende helt uppåt väggarna för att tjäna. Så även denna gång, uppenbarligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in