2013-12-20, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LennartEricsson
Trollbullen är igång igen.

http://www.friatider.se/jan-helin-etnisk-separatism-inte-sa-upprorande

"Hej Leif. Jag bor i ett villaområde [Äppelviken i Bromma, Fria Tiders anmärkning] som är lika homogent som de enklaver du beskriver. Vi hålls ihop av att vi jobbar mycket, lägger sjuka pengar på bilar och resor, har fina trädgårdar som vi inte hinner sköta och kan varenda avsnitt av Solsidan. Det är vanligt i hela världen att människor som är lika vill bo nära varandra. Och ofta är det saker som jobb och intressen som gör att man gillar varandra. En del gillar bara de som är av samma etnicitet som en själv. Jag är inte så upprörd över det. Jag är upprörd över de som menar att just deras svenskhet måste gälla för alla. Så menar till exempel Sverigedemokraterna. Därför gillar jag olika."

Helin gillar lika. Betalar flera miljoner extra (vs ett hus i multikulti) för att bo KRITVITT. Precis som hans KRITVITA redaktion (som Bullen drömmer om att praktisera på)
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/16152262/800/normal/0fda18cdf0151/JUBEL1.JPG

Charles Westin VD på EXPO bor ju i det "mångkulturella" Saltsjöbaden
http://www.birthday.se/person/d2ec9bb3-2bd0-1063-f1d4-d2ff0bf18f73
Citera
2013-12-20, 16:22
Medlem
Citat:
"Hej Leif. Jag bor i ett villaområde [Äppelviken i Bromma, Fria Tiders anmärkning] som är lika homogent som de enklaver du beskriver. Vi hålls ihop av att vi jobbar mycket, lägger sjuka pengar på bilar och resor, har fina trädgårdar som vi inte hinner sköta och kan varenda avsnitt av Solsidan. Det är vanligt i hela världen att människor som är lika vill bo nära varandra. Och ofta är det saker som jobb och intressen som gör att man gillar varandra. En del gillar bara de som är av samma etnicitet som en själv. Jag är inte så upprörd över det. Jag är upprörd över de som menar att just deras svenskhet måste gälla för alla. Så menar till exempel Sverigedemokraterna. Därför gillar jag olika."

Va? Han erkänner själv att han bor på ställe just därför han trivs när alla delar gemensamma beteendemönster och synsätt, ungefär som en liten minikultur inom en större kultur. Men han blir upprörd över att det finns ett parti som (likt honom och hans minikultur ute i det vita gettot äppelviken) tycker att det är bra om landet som han och 9 miljoner andra bor i delar ett gemensamt beteendemönster och vissa synsätt?

Förvriden självbild och förnekelse är nyckelsymptom för mångkulturalister.
Senast redigerad av 9.0mm 2013-12-20 kl. 16:49.
Citera
2013-12-20, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Mona Sahlin bor i Rinkeby, förlåt Nacka
Tant Pekgul vågade ju inte bo kvar i Tensta för mycket våld. Har haft tråd på flashback men ingen vet vart hon tagit vägen.Hon kna ju inte ha så lätt att gömma sig
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=731499
Citera
2013-12-20, 17:02
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Platin
Haha, ja, det tror jag också. Men min poäng är VARFÖR han vill bo i Bromma. Det kritvitaste av kritvita områden i Stockholm.
Nu vet jag inte om Bromma är det vitaste i Stockholm. Jag gissar att det är rätt område för en mediemänniska och att han trivs där. Mig kvittar det var han bor faktiskt.
Citera
2013-12-20, 17:05
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LennartEricsson
Trollbullen är igång igen.

http://www.friatider.se/jan-helin-etnisk-separatism-inte-sa-upprorande

Helin gillar lika. Betalar flera miljoner extra (vs ett hus i multikulti) för att bo KRITVITT. Precis som hans KRITVITA redaktion (som Bullen drömmer om att praktisera på)
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/16152262/800/normal/0fda18cdf0151/JUBEL1.JPG

För att varit medlem en halv månad och 90 inlägg är du lite för styv i korken... Men vad vill du säga med ditt inlägg? Det är väl ingen som påstått att Helin inte betalt miljoner för att bo i ett område han trivs i? Snarare tvärtom, det är ju det jag säger.
Citera
2013-12-20, 17:40
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
För att varit medlem en halv månad och 90 inlägg är du lite för styv i korken... Men vad vill du säga med ditt inlägg? Det är väl ingen som påstått att Helin inte betalt miljoner för att bo i ett område han trivs i? Snarare tvärtom, det är ju det jag säger.

Frågan är varför han trivs i ett enfaldigt område istället för ett berikande.
Citera
2013-12-20, 18:03
Medlem
White Christmass avatar
Journalister, vänstern, liberaler och politiker talar ofta om problemet med segregering, hade inte alla dessa varit hycklare och trivts med att bo svenskt före mångkulturellt så hade vi inte haft någon segregering i samhället. För de är ju ändå några miljoner i Sverige.

Istället vill denna självutnämnda elit experimentera med arbetarklassen, hårt arbetande svenskar ska det experimenteras med, de ska bo i kultursörjan, deras barn inte mina ska gå på kaos-skolorna.
Citera
2013-12-20, 18:17
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Frågan är varför han trivs i ett enfaldigt område istället för ett berikande.

Jag tror inte någon stannar i ett hyresområde ute i ytterförorten om man har möjlighet att bosätta sig i annat område.
Det betyder inte att han inte skulle trivas om han gjorde det.
Citera
2013-12-20, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 9.0mm
Va? Han erkänner själv att han bor på ställe just därför han trivs när alla delar gemensamma beteendemönster och synsätt, ungefär som en liten minikultur inom en större kultur. Men han blir upprörd över att det finns ett parti som (likt honom och hans minikultur ute i det vita gettot äppelviken) tycker att det är bra om landet som han och 9 miljoner andra bor i delar ett gemensamt beteendemönster och vissa synsätt?

Förvriden självbild och förnekelse är nyckelsymptom för mångkulturalister.

Hyckleri är ordet du letar efter.
Citera
2013-12-20, 18:47
Medlem
borttt
Citera
2013-12-20, 19:01
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Jag tror inte någon stannar i ett hyresområde ute i ytterförorten om man har möjlighet att bosätta sig i annat område.
Det betyder inte att han inte skulle trivas om han gjorde det.

För gjorde man det, det var därför förorten byggdes. Jag vet mycket väl hur t.ex. Södertälje såg ut förr. Det var måhända en något trött stad, men inga problem eller någon otrygghet. Det var många akademiker som bodde där i vanliga radhus och lägenheter och arbetade på Astra, Scania o.s.v. Idag är hela skiten extremt segregerad och många områden går överhuvudtaget inte att bo i (Ronna till exempel) - det är direkt farligt, i synnerhet för en svensk. Du kan ju fundera över vad det beror på.

Boendeort har blivit en klassfråga. Är du fattig får du i allt högre utsträckning finna dig i att leva i kaos och otrygghet. Det är komiskt att Bullen är en så extrem kapitalist att han glädjs åt detta.
Senast redigerad av El Capitano 2013-12-20 kl. 19:05.
Citera
2013-12-20, 19:37
Medlem
Var det inte Jeltsin eller leverfläcken som bodde i ett "vanligt" område i ett höghus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in