2013-12-20, 16:05
Medlem
Jewnathans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krookd
Kom in på TrängR sa han som jag pratade med, förutsatt att mitt register är rent, vilket det är. Men väntar med att bli superglad försän jag har det på papper! Men det känns skönt i alla fall!

Sökte du Logistik?
2013-12-20, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jewnathan
Sökte du Logistik?

Japp!
2013-12-20, 16:09
Medlem
Citat:
Är du andra reserv så är väl chansen ändå rätt stor att du kommer in? K3 tar väl in ganska många också? Många som tackar nej och fegar ur när det väl kommer till skott. Detta säger jag delvis eftersom jag själv är 6:e reserv så jag försöker intala mig att jag kommer komma in. Lycka till!

Jodå! Men i stunden så suger det lite att vara så nära.... Men har lite förhoppningar att komma in bara att det suger att väntan inte är över...
Lycka till du med!
2013-12-20, 16:10
Medlem
Jewnathans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krookd
Japp!

Såg att vi hade ganska likvärdiga mönstringsresultat! Antar att det är synen som gör att jag blir reserv.. Tjänstbarheten spelar kanske inte lika stor roll? Förhoppningsvis så ses vi i Skövde då!

Styrka: 8
Cykel: 6
Syn: C
Hörsel: Godkänd
Datortest: 6
Befälslämplighet: 6
Psykologen: 6
Tjänstbarhet: A
2013-12-20, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wille11111
Resultat?

psykolog, iq, cykel och befäl: 7
Styrka 8
2013-12-20, 16:15
Medlem
Citat:
Såg att vi hade ganska likvärdiga mönstringsresultat! Antar att det är synen som gör att jag blir reserv.. Tjänstbarheten spelar kanske inte lika stor roll? Förhoppningsvis så ses vi i Skövde då!

Styrka: 8
Cykel: 6
Syn: C
Hörsel: Godkänd
Datortest: 6
Befälslämplighet: 6
Psykologen: 6
Tjänstbarhet: A

Tjänstbarheten innebär inte att du är sämre lämpad som soldat, det utesluter bara vissa utbildningar som du inte kan göra. Anledningen att jag fick B var att jag har en lindrig kattallergi, vilket gjorde att jag inte kunde söka jägare (ville inte det heller).
2013-12-20, 16:26
Medlem
loudels avatar
Vad händer nu när man är reserv då? Skall man ta kontakt med RM om tio dagar när de ordinarie har haft tid på sig att svara, eller hur skall man gå tillväga?
2013-12-20, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0scarr
psykolog, iq, cykel och befäl: 7
Styrka 8
Hade samma resultat. Är det hårdare konkurrens till ajb tro?
2013-12-20, 16:42
Medlem
Nån som vet hur många som TrängR tar in omgång ett?? hade vart lite kul o veta
2013-12-20, 16:45
Medlem
Nelzun28s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loudel
Vad händer nu när man är reserv då? Skall man ta kontakt med RM om tio dagar när de ordinarie har haft tid på sig att svara, eller hur skall man gå tillväga?

Mycket kommer nog att framgå i det kuvert vi får hem, just om hur vi går till väga vid reservantagning. Det jag hört, är att man kan uppdatera sig själv genom att ta kontakt med RM för att kolla om ens plats i 'kön' ändrats.
2013-12-20, 16:49
Medlem
loudels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nelzun28
Mycket kommer nog att framgå i det kuvert vi får hem, just om hur vi går till väga vid reservantagning. Det jag hört, är att man kan uppdatera sig själv genom att ta kontakt med RM för att kolla om ens plats i 'kön' ändrats.

Okej, det låter ju rimligt. Tack för svar! Men som någon annan sa, det som suger mest med att vara reserv nu är att väntan inte är över!
2013-12-20, 16:56
Medlem
Nelzun28s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loudel
Okej, det låter ju rimligt. Tack för svar! Men som någon annan sa, det som suger mest med att vara reserv nu är att väntan inte är över!

Finns dagar nu framöver som kommer skynda på tiden! Kommer gå galant skall du se! Och om man inte kommer in denna gång, söker vi nästa!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in