2013-12-20, 15:29
Medlem
Fan.. ringde RM för att försöka få svar om jag kommit in eller ej men missa telefontiden med 30 min... surt! jaja, får väl vackert vänta.
2013-12-20, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nelzun28
Markstrid antar jag? Sökte du Heltid eller Deltid?

Markstrid heltid
2013-12-20, 15:45
Medlem
Jewnathans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loudel
Men fan det låter ju lugnande! Han jag snackade med hade en konstigt dialekt, fattade heller inte allt! Men ja, ska väl ändå inte hoppas för mycket

Kan tillägga att jag var 6:e reserv på 50 platser. Hur många platser hade det du sökte?
2013-12-20, 15:47
Medlem
loudels avatar
Som någon frågade innan: Är det någon som har någon erfarenhet om att vara reserv och dess chanser att komma in?
2013-12-20, 15:48
Medlem
loudels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jewnathan
Kan tillägga att jag var 6:e reserv på 50 platser. Hur många platser hade det du sökte?

Ingen aning du! Frågade ej.. Sökte livgardet iaf, och jag tror att det är hela försvarsmaktens största förband! Så en del platser antar jag, haha.
Senast redigerad av loudel 2013-12-20 kl. 15:52.
2013-12-20, 15:49
Medlem
Nelzun28s avatar
Citat:
Jag hamnade som reserv nummer 6 och jag frågade om det betydde att 6st innan mig var tvungna att tacka nej men då sa han nej. Jag förstod inte riktigt när han förklarade men han sade att sannolikheten att jag kommer in är "MYCKET" hög!

Fick ett liknande svar, att min chans att komma in på den utbildning jag sökt var 'mycket' god. Det andra du nämde är ju ett mysterium, då det antagligen måste finnas fem personer innan dig som besitter en viss förtur, beroende utav deras resultat (som antagligen översteg dina).
2013-12-20, 15:53
Medlem
Jewnathans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nelzun28
Fick ett liknande svar, att min chans att komma in på den utbildning jag sökt var 'mycket' god. Det andra du nämde är ju ett mysterium, då det antagligen måste finnas fem personer innan dig som besitter en viss förtur, beroende utav deras resultat (som antagligen översteg dina).

Ja exakt, för det är väl det reserv betyder? Jag blev lite förvirrad men han lät väldigt stressad så ville inte göra det ännu värre. När jag ringde så sa jag "Hej! Det är så att jag väntar på besk.." så avbröt han mig med "JA, det är ca 900 före dig som har ringt". Stackarn..

Vilken reservplats hamnade du på?
2013-12-20, 15:54
Medlem
Nelzun28s avatar
Citat:
Ja exakt, för det är väl det reserv betyder? Jag blev lite förvirrad men han lät väldigt stressad så ville inte göra det ännu värre. När jag ringde så sa jag "Hej! Det är så att jag väntar på besk.." så avbröt han mig med "JA, det är ca 900 före dig som har ringt". Stackarn..

Vilken reservplats hamnade du på?

Hamnade på reserv 8 (P7).
2013-12-20, 15:57
Medlem
2:a reserv på k3 jägartjänst.... Fan så nära att vara intagen... Nu är det ännu värre med tanke på att det inte går planerna något de närmsta månaden.......
2013-12-20, 16:02
Medlem
Kom in på TrängR sa han som jag pratade med, förutsatt att mitt register är rent, vilket det är. Men väntar med att bli superglad försän jag har det på papper! Men det känns skönt i alla fall!
2013-12-20, 16:03
Medlem
Jewnathans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0scarr
2:a reserv på k3 jägartjänst.... Fan så nära att vara intagen... Nu är det ännu värre med tanke på att det inte går planerna något de närmsta månaden.......

Är du andra reserv så är väl chansen ändå rätt stor att du kommer in? K3 tar väl in ganska många också? Många som tackar nej och fegar ur när det väl kommer till skott. Detta säger jag delvis eftersom jag själv är 6:e reserv så jag försöker intala mig att jag kommer komma in. Lycka till!
2013-12-20, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0scarr
Resultat?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in