2013-12-20, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Det är en av grunderna. Och han sade det i tidningen - riksåklagaren tror jag det var.

Du tror riksåklagaren sade det i tidningen?
Citera
2013-12-20, 07:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Sen, eftersom du tar upp sannolikheten för att någon kör omkring med en stadsjeep med ett stort vitt paket kan jag passa på att fråga dig. Hur stor sannolikhet är det att en kvinna lik Marina i en stadsjeep lik Marinas kör på Svartedalsvägen i lagom tid före uttaget?

Det var en iakttagelse gjord på ett ögonblick. Hur stor sannolikheten är att man ser fel på vem som kör en bil som passerar? Tja, ganska hög tror jag.
Citera
2013-12-20, 08:05
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Teknisk bevisning motsäger LJs uppgift om telefonsamtal - men han kan minnas fel ifråga om det. Ska du påstå att teknisk bevisning med visshet motsäger att LJ var där får du ta fram annan teknisk bevisning på det, övervakningskamera från rastplatsen eller liknande. Har du det?
Ja, det har jag inte sett något om.
Spekeröds rastplats är ju kameraövervakad sedan 2009.
Citera
2013-12-20, 08:38
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Ja, det har jag inte sett något om.
Spekeröds rastplats är ju kameraövervakad sedan 2009.
Det var intressant att det finns kameraövervakning på rastplats.
Man kan fråga sig varför polis inte har det med i fupen över sin utredning.
Citera
2013-12-20, 08:40
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det var intressant att det finns kameraövervakning på rastplats.
Man kan fråga sig varför polis inte har det med i fupen över sin utredning.
Jag tror inte att man begärde ut någon film, tyvärr.
Citera
2013-12-20, 08:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jaha, jag uppfattade det som att RJ skulle säga att han hämtade LJ på parkeringen den 29-30. Och att det då visade att LJ hade fel om dag. Jag uppfattade dock att i resningsansökan klart och tydligt lämnades utrymme för att LJs iakttagelse kan vara från endera 27-28 eller 28-29.

Oavsett detta trodde jag advokaten skulle dra fram sitt ess redan under LJs vittnesmål, och gå in på hans osäkerhet kring telefonsamtalen. Redan där blir ju tidpunkten för hans iakttagelse oklar. Varför skulle advokaten vänta till RJs vittnesmål?

Och som sagt, advokaten har ju möjlighet att kalla RJ om han vill. Så det är väl snarast han som ni ska rikta ilskan mot, om han nu underlåter att göra det trots att ni anser att vittnesmålet är så viktigt. Det är i så fall där tjänstefelet ligger, om det nu skulle vara frågan om det.
Det fetstilta, det står det inte.

Har du nu förstått var tjänstefelet ligger, och hur desperat åklagaren är för att vinna målet?
Citera
2013-12-20, 09:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Om inte LJ var där 26-30e, hur kan du få det till att det talar för FS?
Att det inte talar mot FS är en sak, men för?

Tror du MH kommer att använda det i rätten?
Du har rätt, vittnet talar inte för FS.
Citera
2013-12-20, 09:32
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det fetstilta, det står det inte.

Har du nu förstått var tjänstefelet ligger, och hur desperat åklagaren är för att vinna målet?
Vi får se hur HR nu ser på saken att ett vittne faller bort som skall styrka ett annat vittnes utsago.

Nu återstår väl bara stjärnvittnet P.K som återupplevde sina minnen av vad M sagt till honom nu i höstas.
Citera
Medlem
bagarn29s avatar
OM FS är GM så varför köra till en rastplats för att dumpa saker, dessutom med liket i lasten?

Han lär ju känna Svartedalen ganska väl. Var det inte han som hade varit inne och kollat trafikkamerornas placering?

Varför skulle FS åka omkring i bara kalingarna när det fanns kläder att ta på sig i huset. En alt. GM hade inte samma möjlighet så hen skulle kunna vara tvungen att åka i kalingarna.
Citera
Bannlyst
Citat:
Teknisk bevisning motsäger LJs uppgift om telefonsamtal - men han kan minnas fel ifråga om det. Ska du påstå att teknisk bevisning med visshet motsäger att LJ var där får du ta fram annan teknisk bevisning på det, övervakningskamera från rastplatsen eller liknande. Har du det?

Om vittnet talar för FS får advokaten kalla honom. Annars är det tjänstefel, det håller jag med om. OM vittnet talar för FS, vilket jag inte håller med om.
men snälla du, ringde inte LJ efter Roine menar du när han blev hämtad på pendeln ?
Var det telepati menar du ?

Det förekom inga samtal 26-30e, alltså inträffade det LJ säger på andra dagar.

LJ kommer bli en bisats i domen, om ÅK släpar dit honom.

Problemet var att man fick resning pga. vittnet och jag tror inte MH hade del av sidomaterialet då.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-20 kl. 09:35.
Citera
2013-12-20, 09:35
Medlem
Skribent-1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Vi får se hur HR nu ser på saken att ett vittne faller bort som skall styrka ett annat vittnes utsago.

Nu återstår väl bara stjärnvittnet P.K som återupplevde sina minnen av vad M sagt till honom nu i höstas.

Låter som åtalet faller sönder och samman. Arvet efter Kvarnsten lever vidare.
Citera
2013-12-20, 09:47
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
men snälla du, ringde inte LJ efter Roine menar du när han blev hämtad på pendeln ?
Var det telepati menar du ?

Det förekom inga samtal 26-30e, alltså inträffade det LJ säger på andra dagar.

LJ kommer bli en bisats i domen, om ÅK släpar dit honom.

Oavsett vem som är GM så måste det nästan "hängas" någon. Högsta Dumstolen med GL i spetsen har ju sagt GO. I denna anda tror jag FS kommer att bli fälld för åtminstone griftefridsbrott, som jag tidigare skrivit, eller vållande.

Det är nästan desperation att ha LJ och PK som "stjärnvittne" nyrakade och i nypressade kostymer. Att racka ner på KH när man godtar dessa vittne är ren idioti.

Är det något som slår fast att FS befann sig i rummet eller bostaden när MJ sköts?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in