Citat:
Ursprungligen postat av
maskroos
Fetat: Gäller detta KH också, eller bara de vittnen som följer åklagarens linje?
Det avgör domstolen, men är vittnet påverkat av tex media eller annat eller har velat för mycket så tror jag nog att ett vittne som ska peka ut ett ansikte får va betydligt bättre än KH.
Hoppas du på det vittnesmålet så råder jag dig att inte hoppas för mycket. Svenkvist är rätt så informerad om detta vittne och jag tror inte KH begår mened eftersom det är straffbart.
L har inte vetat vad han såg däremot, så det uppkom först då Marina hittades det är den stora skillnaden.
Sen ger L ett signalement sen läggs Ls vittnesmål åt sidan. Det gör dock inte KH som i tidigare domslut varit ett vittne som varit till mordmisstänktes fördel. Men det håller inte längre direkt för det blir ett annat bevisläge med Marinas kropp att beakta. Har man läst minsta lilla om vittnesuppgifter och rena utpekande med ansikten så ska man nog ta det försiktig med ett vittne som sett någon ett par sekunder, och som ändrar sig från förhör till domstolen dessutom.