2013-12-19, 17:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jamen precis. Bra slutledning där.
Återigen då: han kan ha ringt från kompisens mobil till sin fru på deras fasta telefon. Han kan ha ringt roine på dennes fasta telefon, om han har någon. Av pm:et framgår att man analyserat LJs mobilnummer, och man har tittat på trafik mellan LJ och roines mobiler men det kanske fanns fler möjliga telefoner att analysera? Du som är så kritiskt till att marinas alla abbonnemang inte blivit genomgångna (som du hävdar), konstigt att du nöjer dig här trots att flera möjligheter i form av olika abbonnemang är intressanta.
Ur förhör 2010-08-16:
Citat:
L*nnart säger att han använt det telefonnumret som han angivit tidigare i förhör. Han har inte använt något annat abonnemang.
Citera
Bannlyst
Citat:
Jamen precis. Bra slutledning där.
Återigen då: han kan ha ringt från kompisens mobil till sin fru på deras fasta telefon. Han kan ha ringt roine på dennes fasta telefon, om han har någon. Av pm:et framgår att man analyserat LJs mobilnummer, och man har tittat på trafik mellan LJ och roines mobiler men det kanske fanns fler möjliga telefoner att analysera? Du som är så kritiskt till att marinas alla abbonnemang inte blivit genomgångna (som du hävdar), konstigt att du nöjer dig här trots att flera möjligheter i form av olika abbonnemang är intressanta.

Han säger att det hans fru som ringer honom vid ett tillfälle. Ge dig nu.
Citat:
Under tiden som Lennart satt där så tror han att hans sambo ringer på hans mobiltelefon 0*32-2*5637 och frägar var han är. Det iir ett kort samtal.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Fy fan. Det är så ett mord ser ut alltså?
Hoppas gm får sona.

Det är en lättare bild, men det är hemskt att läsa typ att armarna va böjda runt huvudet osv.
Jag hoppas ingen anhörig läser här. Det är ju alltid rättsmedicinska protokoll som dyker upp här i trådarna och det kan ju vara nog så känsligt. Ber om överseende med det, men i rent upplysningssyfte kan det vara bra att veta vad kräket har sysslat med. Hua vilket as!
Citera
2013-12-19, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det är lämpligt att svara på frågan när domstolen tagit ställning, inte när Flashbacks finest slänger ur sig olika påståenden.

Men om du tillåter dig, då undantagsvis att spekulera (såsom hänt i skuldfrågan), vad tycker du då att Åklagaren har gjort ? Rätt eller Fel ?
Citera
2013-12-19, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Men om du tillåter dig, då undantagsvis att spekulera (såsom hänt i skuldfrågan), vad tycker du då att Åklagaren har gjort ? Rätt eller Fel ?
Är rädd att det här blir för mycket chat. Men om jag uppfattar avsändaren som en komplett galning så utgår jag inte från att hen har rätt och åklagaren fel. Om detta är relevant kommer åklagaren att få förklara varför han gjort som han gjort. Innan dess utgår jag inte från att du har rätt och åklagaren fel
Citera
2013-12-19, 17:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Lennart såg detta bak bilen på rastplatsen. Det går in med nedfällda säten och han visste in då vad han såg, men i dag är det uppenbart. Mitt råd är att skita i tramset och fokusera på faktan.

http://www.bild.me/bild.php?file=9752218Scan-131219-0009.jpg

Man har gjort ny undersökning av bilen och man har måttat in och beskrivit exakt hur detta emballage passar in. Det är så att Lennart sa att sätena va nedfällda dessutom. Sen lämnade han ett bra signalement.
Ja, det där stämmer ju bra in på beskrivningen av det som en "vit låda". Det vittnesmålet lämnade han bara dagar efter hon försvann. Skulle tro att 95% av alla som tänker pressenning tänker grön eller blå, vit är inte så vanligt. Så hade han bara fabulerat skulle han sannolikt valt annan färg.

Så det där är resultatet av FS kallblodighet. Fy fn.
Citera
2013-12-19, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Är rädd att det här blir för mycket chat. Men om jag uppfattar avsändaren som en komplett galning så utgår jag inte från att hen har rätt och åklagaren fel. Om detta är relevant kommer åklagaren att få förklara varför han gjort som han gjort. Innan dess utgår jag inte från att du har rätt och åklagaren fel

Se, vi kan enas ibland, jag håller med dig.

Åklagaren behöver förklara sig.
Lustig rättegång, Åklagaren får en börda innan den ens startat.
Citera
2013-12-19, 17:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja, det där stämmer ju bra in på beskrivningen av det som en "vit låda". Det vittnesmålet lämnade han bara dagar efter hon försvann. Skulle tro att 95% av alla som tänker pressenning tänker grön eller blå, vit är inte så vanligt. Så hade han bara fabulerat skulle han sannolikt valt annan färg.

Så det där är resultatet av FS kallblodighet. Fy fn.
Men vi har just bevisat för dig att LJ var ute fel natt. Varför tror du den "vita lådan" han såg har med FS att göra?
Citera
2013-12-19, 17:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Han säger att det hans fru som ringer honom vid ett tillfälle. Ge dig nu.
Han säger tror. kan du inte läsa?
Citera
2013-12-19, 17:47
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det är en lättare bild, men det är hemskt att läsa typ att armarna va böjda runt huvudet osv.
Jag hoppas ingen anhörig läser här. Det är ju alltid rättsmedicinska protokoll som dyker upp här i trådarna och det kan ju vara nog så känsligt. Ber om överseende med det, men i rent upplysningssyfte kan det vara bra att veta vad kräket har sysslat med. Hua vilket as!
Ja, så här ser det ut. Där ligger ett mordoffer i ett kraftigt förruttnat skick. Påtagligt blir det
när man har bild att tillgå. Tänk att klara ut att öppna upp nåt sånt här paket... Att
befatta sig med innehållet...
Någon har varit omänsklig nog att hantera en människokropp på detta vis.
Och vi vet mycket väl vem som har gjort det.
Senast redigerad av Grandioso 2013-12-19 kl. 18:33.
Citera
2013-12-19, 17:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Kan du läsa det här?
Citat:
Angående samtal som han tagit emot eller ringt när bilen var parkerad på rastplatsen så är han säker på att han ringde upp M*ggan på hennes mobil och hon ringde honom. Han ringde även till en kompis R*ine för att fråga om han kunde hämta honom men denne var i Göteborg.
Citera
2013-12-19, 17:48
Bannlyst
Citat:

LJ rannsakar, vad tror du nu ?
Citat:
Angående samtal som han tagit emot eller ringt när bilen var parkerad på rastplatsen så är han säker på att han ringde upp Maggan på hennes mobil och hon ringde honom. Han ringde även till en kompis Roine för att fråga om han kunde hämta honom men denne var i Göteborg.
Roine har telefon 0*35-86*123.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in