Citat:
Vad är det som håller på att hända med Sverige som är så farligt? BNP har aldrig varit så högt, medellivslängden ökar, barnadödligheten är bland de lägsta i världen, inga risker för att Sverige ska bli attackerat av främmande makt eller att inbördeskrig ska utbryta, så förklara för mig vad är det som är så hemskt som håller på att hända i Sverige?
Resten utav världen rustar i detta nu upp och satsar på sina armeer. Sveriges skola är sämst i Europa. Jobben drar till Kina. FN säger att Sverige om 30 år ligger i nivå med de fattigaste länderna i sydamerika och många länder i afrika. Inbördeskrig kan vi vänta oss jo. Vad sa man om WW1? A war to end all wars och så stod nån tönt och viftade med en pappersbit.
Citat:
Ursprungligen postat av
muto_kenji
Nazister i samband med den 9:e november. Kan du förklara för mig hur det på något sätt inte skulle hänga ihop med novemberpogromerna?
Har judar köpt den dagen med judeguld? Att en vänsterwhigger skulle skjuta ihjäl 2 st GG-medlemmar en vecka innan 9 november visste väl inte SA för 75 år sen? Om det är nån som har ett motiv är det väl vänstersekterna som mördar folk angeläget en vecka innan 9 november? Man ville dra ihop en stödmanifestation och att man skiter i vilket datum det är nästkommande helg då de flesta har möjlighet att resa längre sträckor istället för mitt i veckan visar väl snarare att man skiter totalt i kristallnatten?
Citat:
Vad kallar du öppenhet, tolerans, alla människors lika värde, tro på demokrati och rättvisa?
I samband med massinvandring från muslimska mena-länder? Idioti.
Sen har jag tröttnat på att fråga men: Varför gäller inte denna demokrati för folk som även vill avskaffa tolerans och demokrati? Är öppenheten så skör att den inte tål det?
Citat:
Alla dessa är egenskaper som anses vara typiskt svenska.
Det är ju inte jag som säger det. Det är bland annat Mazetti som gör det:
http://www.icakuriren.se/Diskutera-Fraga/Katarina-Mazetti/Svart-att-finna-en-riktig-svensk/