2013-12-19, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Du menar att du precis som Anders Lindberg tycker att det är ok om AFA och RF
är med i demon eller motdemon och döljer sig bland pensionärer och barnvagnar?

Edit, såg att du inte försvarar handlandet.... men vari ligger skillnaden? Förutom den
uppenbara, d v s att dom som bara är där för att demonstrera hamnar i kläm med
dom som bara är där för att slåss.

Skillnaden ligger i att vid novemberpogromdemonstrationen så skedde förmodligen följande: Många personer var där för att demonstrera mot nazisterna, några av dessa var där för att bråka. Detta ledde troligen till att flera personer i demonstrationen mot nazisterna hakade på, antingen av den uppeggade stämningen eller för att de själva blev råkade ut för något av et nazisterna gjorde.

I Kärrtorp i söndags var alla smrare där för att slåss, de var beväpnade med flaskor, knogjärn, diverse tillhyggen och till och med sköldar.

I detta ligger den stora skillnaden.
Senast redigerad av muto_kenji 2013-12-19 kl. 13:11.
Citera
2013-12-19, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muto_kenji
Skillnaden ligger i att vid novemberpogromdemonstrationen så skedde förmodligen följande: Många personer var där för att demonstrera mot nazisterna, några av dessa var där för att bråka. Detta ledde troligen till att flera personer i demonstrationen mot nazisterna hakade på, antingen av den uppeggade stämningen eller för att de själva blev råkade ut för något av et nazisterna gjorde.

I Kärrtorp i söndags var alla smrare där för att slåss, de var beväpnade med flaskor, knogjärn, diverse tillhyggen och till och med sköldar.

I detta ligger den stora skillnaden.

Kan Sverigehatarna lägga ned påståendet om att det var kristallnatten man demonstrerade för? Man höll en minnesmanifestation för de mördade från gyllene gryning. Det skede helgen före 9 november och att dra ihop folk på typ en dag var lite för kort tid så man satsade på nästkommande helg vilken råkade sammanfalla med kri$tallnatten™. Judarna ska fan inte ha monopol på vissa datum bara för att något har hänt tidigare i deras hatade folks historia.
Citera
2013-12-19, 13:56
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Nej, det är för jävligt att man inte ens kan gå till anfall mot barnfamiljer längre! Vart är samhället på väg egentligen?

Sitt på ditt rum du och begråt att några kroniskt lågutbildade och arbetslösa soc-fall till skinnskallemongon är där de hör hemma: Omhändertagna av myndigheter.

Varför manipulerar du diskussionen? Var påstod han det felaktiga i att Hagberg mfl är misstänkta för brott? Han belyste bara att olika måttstockar gäller för "vänsterextremister" kontra högerdito.
Försök att diskutera sakligt och sluta göra dig dummare än du är.
Citera
2013-12-19, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9.0mm
Kan Sverigehatarna lägga ned påståendet om att det var kristallnatten man demonstrerade för? Man höll en minnesmanifestation för de mördade från gyllene gryning. Det skede helgen före 9 november och att dra ihop folk på typ en dag var lite för kort tid så man satsade på nästkommande helg vilken råkade sammanfalla med kri$tallnatten™. Judarna ska fan inte ha monopol på vissa datum bara för att något har hänt tidigare i deras hatade folks historia.
Ja, förlåt mig självklart var det bara en ren tillfällighet att manifestationen för grekerna(är inte de underfolk btw?) hamnade på samma datum som novemberpogromerna.

Edit. Varför kallar du mig Sverigehatare? Jag älskar Sverige och dess värderingar.
Citera
2013-12-19, 14:56
Medlem
Citat:
Ja, förlåt mig självklart var det bara en ren tillfällighet att manifestationen för grekerna(är inte de underfolk btw?) hamnade på samma datum som novemberpogromerna.

Oförmåga att se enkla samband --> Tro att ett visst datum måste sammanfalla med en viss åsikt pga historiska händelser --> Som vidare i sig beror på dumhet, ignorans och ren okunnighet --> Okunnighet om vad som håller på att hända med Serige --> Sverigehatare

Citat:
Edit. Varför kallar du mig Sverigehatare? Jag älskar Sverige och dess värderingar.

Säg det till de 10 000 hjonen nästa helg. Ena halvan kommer säga att Sverige är en illusion som aldrig existerat och det finns inga "svenska värderingar", andra halvan kommer kniva dig i ryggen för att du gör skillnad på folk och kulturer.
Citera
2013-12-19, 15:44
Medlem
Citat:
Oförmåga att se enkla samband --> Tro att ett visst datum måste sammanfalla med en viss åsikt pga historiska händelser --> Som vidare i sig beror på dumhet, ignorans och ren okunnighet --> Okunnighet om vad som håller på att hända med Serige --> Sverigehatare
Nazister i samband med den 9:e november. Kan du förklara för mig hur det på något sätt inte skulle hänga ihop med novemberpogromerna?
Vad är det som håller på att hända med Sverige som är så farligt? BNP har aldrig varit så högt, medellivslängden ökar, barnadödligheten är bland de lägsta i världen, inga risker för att Sverige ska bli attackerat av främmande makt eller att inbördeskrig ska utbryta, så förklara för mig vad är det som är så hemskt som håller på att hända i Sverige?

Citat:
Säg det till de 10 000 hjonen nästa helg. Ena halvan kommer säga att Sverige är en illusion som aldrig existerat och det finns inga "svenska värderingar", andra halvan kommer kniva dig i ryggen för att du gör skillnad på folk och kulturer.
Vad kallar du öppenhet, tolerans, alla människors lika värde, tro på demokrati och rättvisa? Alla dessa är egenskaper som anses vara typiskt svenska.
Citera
2013-12-19, 17:17
Medlem
KUKARNASs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Varför skulle han ha varit med? Han tillhör inte SMR utan SVP.

Jo men han har väl varit med som ledare för SMR under många år. Bara för att han röstar på SVP innebär det ju inte att han behöver vända SMR ryggen.
Citera
2013-12-19, 17:41
Medlem
BosseKnopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Har varit i det huset på översta våningen och det är ett enormt vackert hus.
Takhöjden och utsikten är magnifik, det är för övrigt ritat av Georg Varhelyi som bland annat har ritat Hotell Malmen på medborgarplatsen. Huset gjordes som ett mångfunktionshus där översta var en ateljévåning. Det huset är ett kulturarv enligt mig. Dock så ska det bara vara de översta planen som är bra och det är bara där jag varit. Fanns dock inga asylsökande när jag var där.
Har själv bott där.. Det är ett extremt fint hus, med en utsikt som är enorm åt båda hållen. Men utsikten neråt är dessvärre som jag beskrivet den.
Citera
2013-12-19, 18:25
Medlem
Citat:
Vad är det som håller på att hända med Sverige som är så farligt? BNP har aldrig varit så högt, medellivslängden ökar, barnadödligheten är bland de lägsta i världen, inga risker för att Sverige ska bli attackerat av främmande makt eller att inbördeskrig ska utbryta, så förklara för mig vad är det som är så hemskt som håller på att hända i Sverige?

Resten utav världen rustar i detta nu upp och satsar på sina armeer. Sveriges skola är sämst i Europa. Jobben drar till Kina. FN säger att Sverige om 30 år ligger i nivå med de fattigaste länderna i sydamerika och många länder i afrika. Inbördeskrig kan vi vänta oss jo. Vad sa man om WW1? A war to end all wars och så stod nån tönt och viftade med en pappersbit.

Citat:
Nazister i samband med den 9:e november. Kan du förklara för mig hur det på något sätt inte skulle hänga ihop med novemberpogromerna?
Har judar köpt den dagen med judeguld? Att en vänsterwhigger skulle skjuta ihjäl 2 st GG-medlemmar en vecka innan 9 november visste väl inte SA för 75 år sen? Om det är nån som har ett motiv är det väl vänstersekterna som mördar folk angeläget en vecka innan 9 november? Man ville dra ihop en stödmanifestation och att man skiter i vilket datum det är nästkommande helg då de flesta har möjlighet att resa längre sträckor istället för mitt i veckan visar väl snarare att man skiter totalt i kristallnatten?

Citat:
Vad kallar du öppenhet, tolerans, alla människors lika värde, tro på demokrati och rättvisa?

I samband med massinvandring från muslimska mena-länder? Idioti.

Sen har jag tröttnat på att fråga men: Varför gäller inte denna demokrati för folk som även vill avskaffa tolerans och demokrati? Är öppenheten så skör att den inte tål det?

Citat:
Alla dessa är egenskaper som anses vara typiskt svenska.

Det är ju inte jag som säger det. Det är bland annat Mazetti som gör det:

http://www.icakuriren.se/Diskutera-Fraga/Katarina-Mazetti/Svart-att-finna-en-riktig-svensk/
Senast redigerad av 9.0mm 2013-12-19 kl. 18:28.
Citera
2013-12-19, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petey-Piranha
men gumman, det var ditt fredliga demonstratoinståg som stod för knivhuggningarna. som vanligt så är det din falang som står för det fega.

Jag skulle oxå beväpnat mig om jag gick ut o demonstrerade mot nazister just saying
Citera
2013-12-19, 18:57
Medlem
Citat:
Resten utav världen rustar i detta nu upp och satsar på sina armeer. Sveriges skola är sämst i Europa. Jobben drar till Kina. FN säger att Sverige om 30 år ligger i nivå med de fattigaste länderna i sydamerika och många länder i afrika. Inbördeskrig kan vi vänta oss jo. Vad sa man om WW1? A war to end all wars och så stod nån tönt och viftade med en pappersbit.
Inte riktigt, USA skär ner i sin militär, så gör också stora delar av Europa.
Citat:
Har judar köpt den dagen med judeguld? Att en vänsterwhigger skulle skjuta ihjäl 2 st GG-medlemmar en vecka innan 9 november visste väl inte SA för 75 år sen? Om det är nån som har ett motiv är det väl vänstersekterna som mördar folk angeläget en vecka innan 9 november? Man ville dra ihop en stödmanifestation och att man skiter i vilket datum det är nästkommande helg då de flesta har möjlighet att resa längre sträckor istället för mitt i veckan visar väl snarare att man skiter totalt i kristallnatten?
Det råkade ju inte vara så att morden var en hämndaktion efter att en gg-medlem hade knivat ihjäl en antifascistisk rappare. De hade kunnat vänta till helgen efter eller tagit vilken annan dag som helst på hela året.

Erkänn att det var en alldeles utmärkt för att kunna demonstrera på årsdagen av novemberpogromerna.

Kan du förklara vad "judeguld" är för något?
Citat:
samband med massinvandring från muslimska mena-länder? Idioti.
Vad är en massinvandring? 10 personer? 100? 1000? 10 000?
Så du tycker att vi ska avskaffa demokratin så länge det finns någon invandring i Sverige?
Citat:
Sen har jag tröttnat på att fråga men: Varför gäller inte denna demokrati för folk som även vill avskaffa tolerans och demokrati? Är öppenheten så skör att den inte tål det?
Har jag sagt det?

Alla har självklart en yttrandefrihet men det betyder inte man har rätt att stå oemotsagd.
Citera
2013-12-19, 19:44
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Det är väl snarare DU som ska förklara, varför det absolut, obligat måste "hänga ihop" med Kristallnatten?

Citat:
De hade kunnat vänta till helgen efter eller tagit vilken annan dag som helst på hela året.

Erkänn att det var en alldeles utmärkt för att kunna demonstrera på årsdagen av novemberpogromerna.

Jag har inte en susning hur SMR tänker... men varför skulle man "vänta till helgen efter"? Det vore ju att anpassa sig efter din (och likasinnades) morbida fantasi.

Det är, som de flesta begriper, *omöjligt* att hitta någon dag (på året), som något obehagligt inte har inträffat.

Demonstrationen på söndag den 22 december ... är det kanske muslimsk terrorism som våldsvänstern jämte Löfven vill visa sitt stöd för genom valet av dag??

Det var ju den 22 december 2001, som den muslimske terroristen Richard C. Reid försökte att spränga ett passagerarplan mha sprängmedel i skorna (American Airlines Flight 63 från Paris till Miami).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in