2013-12-19, 17:51
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, så här ser det ut. Där ligger ett mordoffer i ett kraftigt förruttnat skick. Påtagligt blir det
när man har bild att tillgå.
Någon har varit omänsklig nog att hantera en människokropp på detta vis.
Och vi vet mycket väl vem som har gjort det.

Och det är inte utan olust, ren vämjelse man noterar de dagliga ansträngningarna som
bedrivs i syfte att leda ut mördaren i friheten igen.
Det länder icke till heder. No way. Och det ska inte glömmas bort heller.

Nej, en lite mer faktabaserad diskussion är alltid intressant och inte konspiratoriska påståenden om att polisanmäla en åklagare. Det verkar ju minst sagt oseriöst. Och Lennart är sannerligen inte heller den som rest fallet med sitt vittnesmål utan det har fyndet av Marinas kvarlevor gjort. Däremot har man fått ett samtalsämne som inte direkt är intressant för det kommer inte att ske ett skit med L och åklagaren man tar allt som inte är verklighet och sätter en slags sanning på det utan minsta underlag.
Det är skrämmande låg nivå här just nu. Det är värre en papegojor och det tar sannerligen inte tråden framåt.
Citera
2013-12-19, 17:52
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Ljuger LJ ?

Jag tror inte LJ ljuger utan att det är som jag tidigare spekulerat i att han inte har en aning om vilken dag det är. Han har kanske inte en aning om det är i juli eller augusti han sett denna kalsongJohan.
Citera
2013-12-19, 18:20
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det är en lättare bild, men det är hemskt att läsa typ att armarna va böjda runt huvudet osv.
Jag hoppas ingen anhörig läser här. Det är ju alltid rättsmedicinska protokoll som dyker upp här i trådarna och det kan ju vara nog så känsligt. Ber om överseende med det, men i rent upplysningssyfte kan det vara bra att veta vad kräket har sysslat med. Hua vilket as!
Tack för allt material du lagt ut idag. Mycket bra.
Det verkar som att man mer lutar åt att Marina skjutits framifrån än att kulan slagit in där
bak i huvudet, tyckte jag mig uppfatta. Hon kanske var vaken när det hände trots allt?
Hann känna skräck och dödsångest innan kulan slet sönder hjärnan på henne?
Helt utan chans att komma undan?
Citera
2013-12-19, 18:27
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Tack för allt material du lagt ut idag. Mycket bra.
Det verkar som att man mer lutar åt att Marina skjutits framifrån än att kulan slagit in där
bak i huvudet, tyckte jag mig uppfatta. Hon kanske var vaken när det hände trots allt?
Hann känna skräck och dödsångest innan kulan slet sönder hjärnan på henne?
Helt utan chans att komma undan?

Jag tror hon var vaken när skottet träffade huvudet men vem som höll i vapnet är en annan fråga.
Citera
2013-12-19, 18:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag tror inte LJ ljuger utan att det är som jag tidigare spekulerat i att han inte har en aning om vilken dag det är. Han har kanske inte en aning om det är i juli eller augusti han sett denna kalsongJohan.
Jag tror inte heller LJ ljuger om vad han sett. Kom ihåg att han berättar om att de var där i olovligt syfte, så hade ju inte precis nåt att vinna på det.

Det verkar som att LJ är på rastplatsen hyfsat ofta nattetid. Det verkar som att det tillhör vardan att han är ute o ränner nattetid. jag tror inte att varken han eller frun har stenkoll på exakt vilken natt han eller hon ringde. Det kan nog vara ett antal samtal mellan dem på detta sätt, mitt i natten, flera gånger i veckan . Så jag tror att det kan ha varit någon annan natt han hade kontakt med roine o frun när han var på rastplatsen, än just den natten han såg mannen med det vita paketet. Den natten han såg denne man ringdes nog inga samtal. Men det betyder inte att han inte var på rastplatsen den 28:e, eller att han inte såg FS. Det betyder bara att de samtal han pratar om ringdes en annan natt.
Citera
2013-12-19, 18:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tror inte heller LJ ljuger om vad han sett. Kom ihåg att han berättar om att de var där i olovligt syfte, så hade ju inte precis nåt att vinna på det.

Det verkar som att LJ är på rastplatsen hyfsat ofta nattetid. Det verkar som att det tillhör vardan att han är ute o ränner nattetid. jag tror inte att varken han eller frun har stenkoll på exakt vilken natt han eller hon ringde. Det kan nog vara ett antal samtal mellan dem på detta sätt, mitt i natten, flera gånger i veckan . Så jag tror att det kan ha varit någon annan natt han hade kontakt med roine o frun när han var på rastplatsen, än just den natten han såg mannen med det vita paketet. Den natten han såg denne man ringdes nog inga samtal. Men det betyder inte att han inte var på rastplatsen den 28:e, eller att han inte såg FS. Det betyder bara att de samtal han pratar om ringdes en annan natt.
Du har, med andra ord, inget stöd för antagandet att iakttagelsen gjordes natten 27-28. Han kan ha sett det vilken natt som helst.
Citera
2013-12-19, 18:43
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Kanske det är som du skriver men åklagaren är chanslös med ett sådant vittne som inte kan hänga upp och stödja sin utsaga med någonting, tror att LJ har blandat ihop det mesta om jag ska vara ärlig.
Citera
2013-12-19, 18:53
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Kanske det är som du skriver men åklagaren är chanslös med ett sådant vittne som inte kan hänga upp och stödja sin utsaga med någonting, tror att LJ har blandat ihop det mesta om jag ska vara ärlig.
Det var L.J fru som ringde polis och berättade vad hennes make sagt till henne. Vad jag förstår så var L.J inte själv pigg på att ha kontakt med polisen.

L.J verkar ha rört ihop en del men mer märkligt blir det när åklagare kallar in L.J som nytt vittne samt inte har koll på förhör med vad L.J:s polare säger.

Nu återkallar åklagaren polaren R.
Citera
2013-12-19, 19:03
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det var L.J fru som ringde polis och berättade vad hennes make sagt till henne. Vad jag förstår så var L.J inte själv pigg på att ha kontakt med polisen.

L.J verkar ha rört ihop en del men mer märkligt blir det när åklagare kallar in L.J som nytt vittne samt inte har koll på förhör med vad L.J:s polare säger.

Nu återkallar åklagaren polaren R.

Det är lite för mycket av den Lambertzka bevisvärderingen som vilar i resningen av målet, känns inte bra att just han var med och skulle värdera bevis i ett indiciemål som det här är.

Vad har åklagaren då för stöd till sitt vittne om han återkallar R?
Citera
2013-12-19, 19:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är lite för mycket av den Lambertzka bevisvärderingen som vilar i resningen av målet, känns inte bra att just han var med och skulle värdera bevis i ett indiciemål som det här är.

Vad har åklagaren då för stöd till sitt vittne om han återkallar R?
Ja, eftersom varken R eller telefonlistor stöder vittnet längre, så måste det vara hans sympatiska yttre och hederliga framtoning, kan jag tänka mig.
Citera
2013-12-19, 19:19
Medlem
Citat:
Jag håller med om att FS troligtvis smugit in i rummet och i framåtlutad ställning skjutit den sovande marina i bakhuvudet. Tror också att han hukat bakom sängen invid Marinas säng. Tror han har skjutit henne rakt bakifrån i bakhuvudet - en ren avrättning alltså. Han har träffat lite snett, vilket syns på ingångshålet.
Japp! Det kan även varit så att M sov som jag tidigare sagt, uppallad lite med kuddarna, huvudet vridet bort från dörren och GM trycker av mot bakhuvud/nacke.
Citera
2013-12-19, 19:23
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Vi måste tacka Lennart för att han är ärlig och står för vad han gjort....
Han beskriver vad han sett utan att tveka på något.
Sannolikt är det till 100% MJ:s bil och hennes färd till fyndplatsen i det paket bak i bilen....
Vi får inte glömma varför dom kom till platsen var för dom hadde slut på bensinen i bilen....
Bensinstationen var stängd så för att komma hem skulle dom försöka slanga bensin från någon annan bil......detta blev inte av utan dom fick ringa efter en annan kompis som körde dom hem.
När dom väntar på honom kommer FS med MJ:s bil o paketet bak i bilen, därför är inte tiden "när" det viktiga utan hans "observation av vad".......
Platsen hon dumpas på är inget man hittar av en slump i mörkret mitt i natten, helt uteslutet....
Platsen är nogrant vald skyddad av buskage o träd, enkelt att täcka för den sidan som var osyddad..
Innan smågranarna barrade var paket osynligt, när MP var där var bara en liten bit synligt innan man kom fram till fyndet.....
Personen som hittade det trodde först att det bara var en påse..........
Lennarts uppgifter bekräftas av personen som dom ringde efter
Quarrel du vet att jag inte besvarar några inlägg av dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in