2013-12-19, 12:51
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum
Men är inte det goda nyheter? Fängelse är väl en bättre (alltså värre) plats än rättspsyk?

Är man så sjuk som han är så behöver man ju vård....i många många år.

Min tanke var att han skulle sitta av resten av livet där.

I stället för att komma ut om 10 år och fortsätta i samma bana...
Citera
2013-12-19, 12:53
Medlem
Citat:
Men är inte det goda nyheter? Fängelse är väl en bättre (alltså värre) plats än rättspsyk?
Kan hålla med till viss del. För AJ skulle det nog trots allt vara det värsta om han hamnade på psyk. Tror det skulle bryta ner honom om det satte honom där. Han som anser sig fullkomlig. Tänk vad många gånger han skulle spöa dem där för att de inte kan bete sig. Det vore det bästa straffet för honom på med tvångströjan bara.
Citera
2013-12-19, 12:53
Medlem
Citat:
Jag tycker att rättspsyk hade varit bättre. De kunde hålla honom på psyket livet ut. Han blir ju aldrig frisk?
Citera
2013-12-19, 13:01
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Är man så sjuk som han är så behöver man ju vård....i många många år.

Min tanke var att han skulle sitta av resten av livet där.

I stället för att komma ut om 10 år och fortsätta i samma bana...

Tyvärr tror jag att det enda som skulle kunna hjälpa är ett nackskott. Ett mer humant alternativ vore lobotomi. Dessvärre (i detta fall) tillämpas ju inget av dessa straff i Sverige...
Citera
2013-12-19, 13:03
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag tycker att rättspsyk hade varit bättre. De kunde hålla honom på psyket livet ut. Han blir ju aldrig frisk?

Någon som vet vad ett dygn på rättspsyk kostar? Morot lär ju leva 40 år till - blir nog dyyyyrt.
Citera
2013-12-19, 13:03
Medlem
Citat:
Det får nog vara mycket god vilja isf...
Kan jag bifoga foton från facebook utan att det syns att det är från min sida?
Jag tror att det går. Det finns många fb:are som är väldigt duktiga på såna saker. Hoppas att någon vill hjälpa och och vi får se foton. Det skall bli intressant.
Citera
2013-12-19, 13:04
Medlem
wazladas avatar
Citat:

Vore bra med psykvård där dom kunde mata på terapi,mediciner,ELBEHANDLING mm.
Vem vet ...Det kanske finns mer att erkänna?

Ser att dom har gjort en P7a och att dom har kommet fram till att mannen är FRISK!
Otroligt!

Han visar ingen empati för vare sig anhöriga eller BO...och han är frisk?
Tror inte det ...
Citera
2013-12-19, 13:11
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Någon som vet vad ett dygn på rättspsyk kostar? Morot lär ju leva 40 år till - blir nog dyyyyrt.

Jo. men nu är det inte så att man kan sätta ett skott i pannan på alla som kostar mycket pengar att vårda.
Citera
2013-12-19, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wazlada
Vore bra med psykvård där dom kunde mata på terapi,mediciner,ELBEHANDLING mm.
Vem vet ...Det kanske finns mer att erkänna?

Ser att dom har gjort en P7a och att dom har kommet fram till att mannen är FRISK!
Otroligt!

Han visar ingen empati för vare sig anhöriga eller BO...och han är frisk?
Tror inte det ...
Man kan inte bota psykopater tyvärr . Kanske det är anledningen att man inte tar dem på psyket?

Edit:
Jag tycker att det är fel. En psykopat är en sjuk människa. På samma sätt som man hjälper en som har en obotlig sjukdom som kancer med vård och medicin, bör man göra det med en psykopat också.
Senast redigerad av matematiker 2013-12-19 kl. 13:29.
Citera
2013-12-19, 13:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vad kan ändra sig till dom meddelas?
Häktningsbeslut. Domstolen ska besluta, innan den går hem idag, om AJ ska sitta kvar i häktet eller gå fri. Därefter kan det beslutet ändras.

Domstolen kan göra som i bodenmålet nyligen, låta den misstänkte sitta kvar över natten och i morgon besluta i skuldfrågan, varefter AJ kanske får gå hem. Sedan dröjer det nog ett par veckor innan dom kommer.

Beträffade de andra två tilltalade så beslutar sannolikt inte domstolen något om häktning, vilket innebär att de får äta middag hemma.
Citera
2013-12-19, 13:27
Medlem
TNs tur nu.

Han verkar säker på friande dom. "– Jag anser att åtalet aldrig skulle ha väckts och ser inte att det framkommit något under rättegången som förändrat den bilden, sa han till GT på onsdagen."

Ska bli spännande och se vad han har att säga efter en stark slutplädering från åklagare.
Citera
2013-12-19, 13:34
Medlem
Kallixs avatar
Jag tänkte på det med att polisen hade kollat AJs telefon ang. dennes vittnesmål att han kollade sin Facebook under mordnatten. Kan inte polisen kontakta Facebook? Lämnar de ut sådan information?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in