2013-12-01, 10:44
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VLAD0
Kan du nämna någon med motsvarande position på svt som fått stanna kvar efter 67?
Han verkar inte vilja sluta arbeta så var kommer han att hamna när han faller får åldersstrecket?
Bengt Öste ledde i många år på 90-talet "Visst nappar det" efter pensioneringen. Per Gunnar Evander är väl fortfarande aktiv som producent. Lars Ulvenstam var aktiv långt efter sin 65-årsdag. Det finns manga exempel.
Citat:
Ursprungligen postat av Loveaffair
Kan du utveckla "bajserier" och varför han gjort sig "obekväm"? Säger inte att du har fel men har bara inte hört något.
Sök på "Bajs" + "Glasbord" + "tv-mannen" + "Claes Elfsberg" så ska du få se på grejer!

Citat:
Ursprungligen postat av P55
Att du orkar din jävla krake! Läs artiklarna och även om de kommer från kvällstidningarna är de rätt så förnuftiga.

Och du Bajs-Sonny; På vilket sätt har han gjort sig obekväm? Han är ju för helvete fortfarande programledare, kanske den bästa vi har, men fortfarande kräker du ut dig som vanligt utan ett enda verklighetsunderlag.

Men naturligtvis så kommer han att få nåt uppdrag inom SVT om han vill. Precis som Sverker har det idag.
Vem kallar du "krake"? Gillar du bajsterror eller? Kom också ihåg att han omplacerades till fake-tjänsten "tittarombudsmannen" (där han inte gjorde ett skit och där man som tittar aldrig fick möjlighet att komma i kontakt med honom då det bara var en chimärtjänst). Han har i många år gjort sig obekväm genom att sextrakassera kvinnliga medarbetare (bland annat genom att skicka dildosar tillsammans med ett schema på rapport over när hans nuna visas i rutan, med uppmaningen att "använda den då". Han har även klämt kvinnor i häcken och med kommentarer som "Ahhh, vilket lent kjoltyg" och sagt saker som "Du är snygg i den där klänningen, men du är snyggare utan". Han har även varit stamkund bland hororna på Malmskillnadsgatan i många år och han gillar bajs! Kan ni fatta det?? BAJS!!!!!!!! Han gillar bl.a. att ligga under ett glasbord och titta medan horan bajsar ovanpå det. Är inte det sjukt eller vad???? Enligt den framlidne Svullo så finns det även en hemmagjord porrfilm som "går runt" där Claes Elfsberg skiter en tjej i ansiktet!!! Grymt äckligt så det förslår!!!! Fy f-n alltså!!!! Urk!

Och detta tycker ni ska får fortgå? Nej, vet ni vad! Sanningen om Claes Elfsberg måste fram! Och det for snarare än senare för tiden rinner iväg!
Citera
2013-12-01, 11:12
Medlem
Arne Bajse har varit aktiv långt efter 67
Citera
2013-12-01, 11:13
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markvii
Arne Bajse har varit aktiv långt efter 67
Ja precis! Bevisar bara min tes! Man hittar en ursäkt för att skufa undan Claes Elfsberg så att man kan mörka sanningen!
Citera
2013-12-01, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Nu är det bråttom! Bajs-Elvis kommer tvingas bort från rutan inopm två år! Formellt heter det "ålderspolicy" men sanningen är att han gjort sig obekväm genom åren! Snabba ryck nu! outa honom och hans bajserier medan han fortfarande är i rampljuset och inte hinner glömmas bort!

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article17937652.ab

http://www.expressen.se/noje/claes-elfsberg-maste-sluta-pa-svt/

Men din mupp läs tex. artikeln i aftonbl. som du länkar till.
Citat:
Petteri Karttunen är journalistklubbens ordförande på SVT. Enligt honom håller SVT benhårt vid sin policy som innebär att ingen kan ha en fast anställning efter att ha fyllt 67 år.
Slut citat.

Det innebär med andra ord att man kan jobba kvar som frilans eller ta inhopp eller få anställningar på andra kanaler. SVT är inte tv3,4,5.....osv.
Citera
2013-12-02, 12:03
Medlem
Han har redan varit på time out för sexuella trakasserier och det efter en lång karriär av svinigt beteende. Ni kommer väl ihåg när han helt plötsligt bara fick göra skitprogram och inte vara nyhetsankare. Såklart att de gör sig av med honom nu. Hade på en normal arbetsplats redan blivit sparkad.
Citera
2013-12-02, 12:15
Medlem
klimatiss avatar
Vad är upprinnelsen till ryktet om bajs?
Hur startades det? Vem är källan?

Finns det belägg för att det skulle vara sant? Vilka är beläggen?
Citera
2013-12-02, 13:32
Medlem
Men varför skall BajsElvis få jobba på övertid - han vill
ju bara Tömma Påzen i de kvinnliga medarbetarna.

Arne Bajses* Lolitaz* var ju externa damer

* han är nog en väldigt väldigt ensam man idag,
ty lolitaz har en förmåga att flyga bort likt vinden
Citera
2013-12-04, 23:30
Medlem
Gott folk! Tiden är inne!

Själv har jag tre källor. Jag har sett honom själv i korridoren (som praktikant på SVT) där en jättesnäll tant höll fram en prinsesstårta och frågade efter sändning "Vill Elfsberg ha lite tårta?" varpå han går förbi viftar med handen, och svarar "nej" och tittar inte ens tanten i ögonen. Jag hajade till av hans otrevliga ton, fick känslan av att han är en dominant typ av man, jag tyckte det kändes i hela korridoren.

Källa 1. Jag utbildade mig till journalist och en klasskompis till mig som numera jobbar på Sveriges Radio sa till mig efter E:s besök på universitett att han hade tafsat henne på rumpan. Ofeministisk som jag var då sa jag "näeh men vaddå? det tror jag inte han gjorde!" Men visst hade han det.

Källa 2. Under en nyårsafton kastar min bror plötsligt ur sig hur illa han gillar Elfsberg, han klagar över hans beteende och att han gillar bajssex och att han går till prostituerade. Jag vet inte huruvida det här kan räknas som en källa men jag hajade till, återigen.

Källa 3. Min morbrors fru sa att hennes bekant råkade se honom genom fönstret när han hade sex och "det var inte roligt." Hon sa även att han inte var diskret direkt. "Han försökte inte dölja något", vilket i mina öron är kännetecknet för män som E. som gillar att ta plats på andras bekostnad. Med andra ord, jag tycker vi har tillräckligt med bevis här för att säga att mannen kan koras till snuskhummer nr 1. Vad gör vi åt saken? SVT kommer ju knappast ta upp det på Uppdrag granskning! Jag har inte munkavle av vare sig Elfsberg eller SVT hehe! Är frilansare!
Senast redigerad av whattafudge 2013-12-04 kl. 23:39.
Citera
2013-12-05, 00:49
Medlem
Loveaffairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whattafudge
Gott folk! Tiden är inne!

Själv har jag tre källor. Jag har sett honom själv i korridoren (som praktikant på SVT) där en jättesnäll tant höll fram en prinsesstårta och frågade efter sändning "Vill Elfsberg ha lite tårta?" varpå han går förbi viftar med handen, och svarar "nej" och tittar inte ens tanten i ögonen. Jag hajade till av hans otrevliga ton, fick känslan av att han är en dominant typ av man, jag tyckte det kändes i hela korridoren.

Källa 1. Jag utbildade mig till journalist och en klasskompis till mig som numera jobbar på Sveriges Radio sa till mig efter E:s besök på universitett att han hade tafsat henne på rumpan. Ofeministisk som jag var då sa jag "näeh men vaddå? det tror jag inte han gjorde!" Men visst hade han det.

Källa 2. Under en nyårsafton kastar min bror plötsligt ur sig hur illa han gillar Elfsberg, han klagar över hans beteende och att han gillar bajssex och att han går till prostituerade. Jag vet inte huruvida det här kan räknas som en källa men jag hajade till, återigen.

Källa 3. Min morbrors fru sa att hennes bekant råkade se honom genom fönstret när han hade sex och "det var inte roligt." Hon sa även att han inte var diskret direkt. "Han försökte inte dölja något", vilket i mina öron är kännetecknet för män som E. som gillar att ta plats på andras bekostnad. Med andra ord, jag tycker vi har tillräckligt med bevis här för att säga att mannen kan koras till snuskhummer nr 1. Vad gör vi åt saken? SVT kommer ju knappast ta upp det på Uppdrag granskning! Jag har inte munkavle av vare sig Elfsberg eller SVT hehe! Är frilansare!

Fy fan. Verkar dock som 90 % lider av denna munkavel då dessa "bajsrykten" mest verkar florera på diverse internetforum som flashback, passagen ect. Har inte lyckats hitta någon legitim källa men känns ändå för utbrett hos oberoende personer för att det skulle vara helt falskt.

Men har han inget konsekvenstänk? Jag menar, han har skaffat sig ett fint rykte och fortsätter ändå att ogenant och relativt öppet att tafsa på och kränka folk?
Citera
2013-12-05, 13:27
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveaffair
Fy fan. Verkar dock som 90 % lider av denna munkavel då dessa "bajsrykten" mest verkar florera på diverse internetforum som flashback, passagen ect. Har inte lyckats hitta någon legitim källa men känns ändå för utbrett hos oberoende personer för att det skulle vara helt falskt.

Men har han inget konsekvenstänk? Jag menar, han har skaffat sig ett fint rykte och fortsätter ändå att ogenant och relativt öppet att tafsa på och kränka folk?
Tro mig! Allt är sant och mer därtill!

Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Vad är upprinnelsen till ryktet om bajs?
Hur startades det? Vem är källan?

Finns det belägg för att det skulle vara sant? Vilka är beläggen?
Källorna är flera, dels ett par snutar som tog honon på "brun gärnin" med en hora I en bil på stan 1987 och gav honom då öknamnet "Bajs-Elvis".

Sedan har en av våra tyngsta tv-personligheter vi någonsin haft här i Sverge pekat ut honom i det anrika och respekterade samhällsmagasinet "Slitz", nämligen ingen mindre än självaste Svullo! Han vittnade då om att han fått uppgifter från sin kompis bror som "jobbade på stan" att det fans en videofilm med Elfsberg som cirkulerade där han bajsade en kvinna mitt i nyllet!

Det finns självklart många andra vittnesmål. Beatrice Birkeldh har också trätt fram med upplysnignar om Bajs-Elvis:

http://www.youtube.com/watch?v=eE236gNemvs

I egenskap av "TV-mannen" så är bevisnignen än mer graverande och omfattande. SVT tystade ned skandalen men den var ändå ett faktum:

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9902/25/tvman.html
Citera
2013-12-19, 08:58
Medlem
Dafels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Bengt Öste ledde i många år på 90-talet "Visst nappar det" efter pensioneringen. Per Gunnar Evander är väl fortfarande aktiv som producent. Lars Ulvenstam var aktiv långt efter sin 65-årsdag. Det finns manga exempel.

Sök på "Bajs" + "Glasbord" + "tv-mannen" + "Claes Elfsberg" så ska du få se på grejer!

Vem kallar du "krake"? Gillar du bajsterror eller? Kom också ihåg att han omplacerades till fake-tjänsten "tittarombudsmannen" (där han inte gjorde ett skit och där man som tittar aldrig fick möjlighet att komma i kontakt med honom då det bara var en chimärtjänst). Han har i många år gjort sig obekväm genom att sextrakassera kvinnliga medarbetare (bland annat genom att skicka dildosar tillsammans med ett schema på rapport over när hans nuna visas i rutan, med uppmaningen att "använda den då". Han har även klämt kvinnor i häcken och med kommentarer som "Ahhh, vilket lent kjoltyg" och sagt saker som "Du är snygg i den där klänningen, men du är snyggare utan". Han har även varit stamkund bland hororna på Malmskillnadsgatan i många år och han gillar bajs! Kan ni fatta det?? BAJS!!!!!!!! Han gillar bl.a. att ligga under ett glasbord och titta medan horan bajsar ovanpå det. Är inte det sjukt eller vad???? Enligt den framlidne Svullo så finns det även en hemmagjord porrfilm som "går runt" där Claes Elfsberg skiter en tjej i ansiktet!!! Grymt äckligt så det förslår!!!! Fy f-n alltså!!!! Urk!

Och detta tycker ni ska får fortgå? Nej, vet ni vad! Sanningen om Claes Elfsberg måste fram! Och det for snarare än senare för tiden rinner iväg!

Vem bryr sig om vad han gör på sin fritid?
Citera
2013-12-19, 09:22
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dafel
Vem bryr sig om vad han gör på sin fritid?
Vad gör du här i tråden då och i ett forum som heter kändisskaller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in