2013-12-19, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Inte alls...men han har precis inte varit sanningsenlig med sina utsagor

Så bra, då var det utrett, inget konstigt att FS raggade då.

FS har inte befunnits ljuga i någon utsaga som har med fallet M att göra.
Citera
2013-12-19, 00:34
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Om polis har tunnelseende på F.S. Tror du då inte att de vänt ut och in på fästmöns tillvaro?

De har än så länge haft någon anledning att utreda den nya fästmön
Citera
2013-12-19, 00:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Varför har de inte gjort det då?
Citera
2013-12-19, 00:41
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Då visar det sig hur senfärdiga och inkompetenta poliserna är som hela tiden fokuserat sig på F.S.

Snart har 3 ½-år gått sen mordet och F.S häktades rätt omgående som misstänkt av polis och sen dess har de haft tunnelseende på honom. Varför tror du då att polis inte hunnit kollat upp hans nya tjej?
Citera
2013-12-19, 00:45
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Nej, men jag uppskattar om Polisen kartlägger uppiskade och bundna personer som hängt i balkarna i ÖvreRöra, som dessutom är med i smygtelefonen.
Noga.
Det får ju inte finnas rimligt tvivel om att Polisen slarvat i kartläggningen, det öppnar för alt. GM.

Nu har Q vart behjälplig att hitta kopplingen, återstår att se om Polisen agerar innan rättegången.

Altså--hur ska det vara? Det påstås att "smygtelefonen" inte är kollad men nu påstår du precis det motsatta...
håll dig till en linje så blir det inte så motsägelsefullt

EDIT: oj missade en del väsentligt där. det fetade
Senast redigerad av Titiana 2013-12-19 kl. 00:57.
Citera
2013-12-19, 00:47
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Min bekant har rätt i att alla de kontakter M hade kan prostitution, som böjelse, inte uteslutas.
Det är väldigt speciellt att kunna särskilja sex och känslor. Men inte ovanligt eller konstigt för en prostituerad. Eller hur ?

Visst, och alla killar/män som hämtar sig en sexuell dejt ifrån närmaste krog/nattklubb för ett ONS de är egentligen prostituerade personer, eftersom de uppenbarligen kan särskilja mellan sex och känslor.

Välkommen till 2000-talet och lämna nu 1500-talets högkristliga moraluppfattning därhän, om du är kapabel därtill.

Vad FS säger till dig om M och hennes böjelser har föga betydelse och är av ringa vikt.

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, Tias på listan är identifierad som mannen på rövbilden. Hur jag vet det tänker jag inte avslöja av hänsyn till honom. Kallar du honom sexkontakt, eller nära och kär, eller affärskontakt kanske? Välj själv.

Ledsen att behöva punktera din lilla glädjeballong men ni har misslyckats helt med identifieringen. Personen på bilden har inget med den kontakten att göra.

Med andra ord gå tillbaka till arbetsbordet och börja om från början, lille "detektiven".
Hälsa FS att han nog får läsa på lite bättre i "Bekanta"-pärmen.
Citera
2013-12-19, 00:48
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vad är det som säger att MJ kände den som orsakde hennes död?

Alla hittade grejer, det var inget slott de skulle leta igenom.
När de letade efter värdesaker så har de säkert stött på en massa saker.

Det saknas väl inga värdesaker? Och varför ska de/okänd gm/gäringsmän bekymra sig att få ut kroppen, vänta på blodet som ska torka, bädda om etc?
Citera
2013-12-19, 00:48
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Altså--hur ska det vara? Det påstås att "smygtelefonen" inte är kollad men nu påstår du precis det motsatta...
Namn och alias och tfnnr. finns. Det här var ju något som polis/åklagare inte tog med i fup.

Berry har suttit på informationen sen tidigare då P.F mejlat honom. om "smygmobilen"
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2013-12-19 kl. 00:54.
Citera
2013-12-19, 00:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är inte polisen som har identifierat Tias som mannen med rumpan, det är jag. Så Fnurra-pa-traden har rätt.
Citera
2013-12-19, 00:52
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Då visar det sig hur senfärdiga och inkompetenta poliserna är som hela tiden fokuserat sig på F.S.

Snart har 3 ½-år gått sen mordet och F.S häktades rätt omgående som misstänkt av polis och sen dess har de haft tunnelseende på honom. Varför tror du då att polis inte hunnit kollat upp hans nya tjej?

Ingen skulle bli nöjdare än jag om hans nya tjejen synades lite närmare. Lär dock blir svårt att kartlägga hennes turer efter så här lång tid men det kanske finns en anledning till hennes fokus på alla inlägg gällande de hårstrån som hittade i paketet.

Anledningen till fokus på FS var att ljög typ redan första eller andra dagen och sen dess kommits på med att fara med osanning gång på gång. Detta tyder inte på att man är oskyldig...detta kan polisen som förhört ett antal personer.
Edit:+o Fetade
Senast redigerad av Titiana 2013-12-19 kl. 01:06.
Citera
2013-12-19, 00:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Ledsen att behöva punktera din lilla glädjeballong men ni har misslyckats helt med identifieringen. Personen på bilden har inget med den kontakten att göra.

Med andra ord gå tillbaka till arbetsbordet och börja om från början, lille "detektiven".
Hälsa FS att han nog får läsa på lite bättre i "Bekanta"-pärmen.
Okej, rätta mig då. Hur vet du vem rumpan hänger på? Och vem hänger den på?

Jag kan inte hälsa FS, han är häktad.
Citera
2013-12-19, 00:57
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ingen skulle bli nöjdare än jag om hans nya tjejen synades lite närmare. Lär dock blir svårt att kartlägga hennes turer efter så här lång tid men det kanske finns en anledning till hennes fokus på alla inlägg gällande de hårstrån som hittade i paketet.

Anledningen till fokus på FS var att ljög typ redan första eller andra dagen och sen dess kommits på med att fara med osanning gång på gång. Detta tyder inte på att man är skyldig...detta kan polisen som förhört ett antal personer.
Jo men F.S träffade henne redan hösten 2010..så det har funnits gott om tid att vända ut och in på henne och F.S relation. Varför har det då inte gjorts, enligt dig??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in