2013-12-18, 23:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hon kan ha hanterat olika dejter olika.

Nu är det din tur att svara på min fråga om när mamma L hittade mobilen.

Så nu är det fastlagt att det var mamman som hittade mobilen?
Citera
2013-12-18, 23:13
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Så hon mördades sannolikt efter klockan ett på natten.
Undrar just hur man känner sig när man satt ett dödande skott i skallen på en människa?
Mår man bra då? Ler man skadeglatt? Myser och tjoar kanske? Ångrar sig? Mår pyton?
Verkställaren av det blodiga avdagatagandet har behärskats av ett okontrollerbart raseri?
Har dödandet varit planlagt under längre tid? Vad ska vi tro egentligen?

Sannolikheten för att en förövare av en sån här grym grej upprepar sig i framtiden?
Försvinnande liten? Obefintlig helt?

Många mördare har börjat sin "karriär" med att ta kål på smådjur. Som blivit större.
Djuren har avlösts av människor sedermera. Otäckt värre.

Nu ska jag smyga iväg med min mobil och ta en välbehövlig cigg på balkongen.

Många kända seriemördare som börjar med smådjur. Så det är ett utropstecken med varning på det ja.
Ja, efter hon stängt datorn och gått till sängs sen sa det pang och sen rann hennes liv ut i sängen.
Aset snabbade sig så ingen likdoft fanns kvar och det innebär inom 15-20 minuter.

In med en presenning på golvet sen drog han madrassen över den andra (släpspår svaga) och ner på presenningen. Båda madrasserna åkte med i paketet med täcke kudde och filt-
Sen började han dra rep runt och gjorde vissa knutar. Ut med emballaget i Marinas jeep och förmodligen hade han i alla fall pistolen med sig och kulan som måste passerat ut genom skallen.

Han slänger lite skit på väg till dumpning då han befinner sig på rastplatsen, och där ser L honom men han ser inte L. Han flaxar som den vana pundaren han är och drar sen vidare till den väl valda dumpningsplatsen i en grandunge och hugger små granar över så paketet är helt täckt.

Åker väl snabbt tillbaka och börjar operation städning. Det som bekymrar är att någon haft tillgång till att röja lägga på en filt mycket lång tid efter det här mordet. Tex har blodet koagulerat då sista filten lades på, sen 2-4 augusti ändras det i sovrummet och en filofax försvinner.

Den här typen är fullt kapabel att mörda igen det råder inga tvivel om. Och det är nog den första man tänkt dom tankarna om. Psykopatvarning. En totalt känslokall typ är detta.

Han bryr sig inte om vad han gjort och det skulle inte förvåna mig om han anser att han gjort helt rätt. Återupplever det kanske om och om igen som i ren njutning?
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-18 kl. 23:18.
Citera
2013-12-18, 23:15
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Så hon mördades sannolikt efter klockan ett på natten.
Undrar just hur man känner sig när man satt ett dödande skott i skallen på en människa?
Mår man bra då
? Ler man skadeglatt? Myser och tjoar kanske? Ångrar sig? Mår pyton?
Verkställaren av det blodiga avdagatagandet har behärskats av ett okontrollerbart raseri?
Har dödandet varit planlagt under längre tid? Vad ska vi tro egentligen?

Sannolikheten för att en förövare av en sån här grym grej upprepar sig i framtiden?
Försvinnande liten? Obefintlig helt?

Många mördare har börjat sin "karriär" med att ta kål på smådjur. Som blivit större.
Djuren har avlösts av människor sedermera. Otäckt värre.

Nu ska jag smyga iväg med min mobil och ta en välbehövlig cigg på balkongen.
Uppenbarligen tar man ut det som går från hennes konto, lägger beslag på det som går att avyttra och gör det och sprider fotografier via fb. Och "skaffar" sig en ny flickvän på si så där 1,5 månad...verkar inte lida avsevärt
Citera
2013-12-18, 23:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Så nu är det fastlagt att det var mamman som hittade mobilen?
Nej, "i så fall" skrev jag som svar på din hyptes att det var mamma L som hittad mobilen.
Citat:
Och om marinas mamma hittade en mobil som polisen inte tagit hand om, så tror du att hon
ā) utan att ta i mobilen, genast kontaktar polisen och berättar att hon hittat en viktig ledtråd som kanske kan leda utredningen av hennes dotters försvinnande vidare, eller
b) lägger den i marinas skrivbordslåda utan att säga något till någon?

Hennes dotter var för i helvete försvunnen, förmodat dödad. Familjen var knäckta, sökte efter varje halmstrå för att få klarhet i var Marina var och vem som kunde veta något/vara inblandad i hennes försvinnande. Massor av Marinas tillhörigheter hade polisen redan tagit i beslag och undersökt. Men du tror att om hennes mamma hittade ytterligare en mobil i huset när hon städade så la hon bara undan den?
Svara nu, i så fall hade hon tipsat polisen om mobilen när hon ringde till den, eller hur?
Citera
2013-12-18, 23:16
Avslutad
Citat:
Jag tror du missade mitt tillägg.

Hur du än försöker få en "smygmobil" att gå ihop med FS vittnesmål om att hon var öppen med sina dejter så går det inte. Det är lika oförenligt som vatten och olja. Ska du framhärda i ditt tjat om en "smygmobil" så får du acceptera att det innebär att FS ljög om marinas öppenhet. Han ljög om att hon bad honom stanna borta över natten. Och varför skulle ha ljuga om detta?
Citera
2013-12-18, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Många kända seriemördare som börjar med smådjur. Så det är ett utropstecken med varning på det ja.
Ja, efter hon stängt datorn och gått till sängs sen sa det pang och sen rann hennes liv ut i sängen.
Aset snabbade sig så ingen likdoft fanns kvar och det innebär inom 15-20 minuter.

In med en presenning på golvet sen drog han madrassen över den andra (släpspår svaga) och ner på presenningen. Båda madrasserna åkte med i paketet med täcke kudde och filt-
Sen började han dra rep runt och gjorde vissa knutar. Ut med emballaget i Marinas jeep och förmodligen hade han i alla fall pistolen med sig och kulan som måste passerat ut genom skallen.

Han slänger lite skit på väg till dumpning då han befinner sig på rastplatsen, och där ser L honom men han ser inte L. Han flaxar som den vana pundaren han är och drar sen vidare till den väl valda dumpningsplatsen i en grandunge och hugger små granar över så paketet är helt täckt.

Åker väl snabbt tillbaka och börjar operation städning. Det som bekymrar är att någon haft tillgång till att röja lägga på en filt mycket lång tid efter det här mordet. Tex har blodet koagulerat då sista filten lades på, sen 2-4 augusti ändras det i sovrummet och en filofax försvinner.

Finfin historia, åklagaren kommer nog inte köra LJ spåret i rätten hoppas jag, med tanke på vad Tele2 har sagt.

Men Svenkvist kanske har samma tomtar på loftet som Kvarnström så riktigt säker kan jag inte vara.
Citera
2013-12-18, 23:18
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jesper är sexkontakt
Tias är sexkontakt
Kan de maskade namnen vara känsliga alias ?

Hehe...de maskade namnen
så @ Q har du verkligen en annan variant eller?
Citera
2013-12-18, 23:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hur du än försöker få en "smygmobil" att gå ihop med FS vittnesmål om att hon var öppen med sina dejter så går det inte. Det är lika oförenligt som vatten och olja. Ska du framhärda i ditt tjat om en "smygmobil" så får du acceptera att det innebär att FS ljög om marinas öppenhet. Han ljög om att hon bad honom stanna borta över natten. Och varför skulle ha ljuga om detta?
Det är PF som säger att det var en smygmobil. Hon kanske var öppen med den gentemot honom, men ville inte att alla kontakter skulle veta hennes rätta id.

Svara nu på min fråga: i så fall hade hon tipsat polisen om mobilen när hon ringde till den, eller hur?
Citera
2013-12-18, 23:20
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Hehe...de maskade namnen

Som sagt så gissar man om sexkontakter. Det är sedan länge konstaterat att Marina inte hade sex med någon så länge kräket fanns i hennes hus. Det är ren smuts, och det är ju beklagligt vilket skitet jobb Hansson har som måste köra på detta med sexkontakterna.

PF säger att det är Marinas gamla telefonnummer.
Citera
2013-12-18, 23:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Hehe...de maskade namnen
Ja, Tias på listan är identifierad som mannen på rövbilden. Hur jag vet det tänker jag inte avslöja av hänsyn till honom. Kallar du honom sexkontakt, eller nära och kär, eller affärskontakt kanske? Välj själv.
Citera
2013-12-18, 23:23
Avslutad
Citat:
Nej, "i så fall" skrev jag som svar på din hyptes att det var mamma L som hittad mobilen.

Svara nu, i så fall hade hon tipsat polisen om mobilen när hon ringde till den, eller hur?

Den frågan har jag svarat på redan. Hon kan mycket väl ha trott att numret var ur bruk, hon ringde det bara två gånger totalt. Jämför själv med hur många gånger hon ringde marinas vanliga nummer under de här dagarna.

Men du skrev:
Citat:
Nu är det din tur att svara på min fråga om när mamma L hittade mobilen.
är det klarlagt att det var hon som hittade den?
Citera
2013-12-18, 23:25
Medlem
MrsMagoos avatar
Mannen med den röda röven från 2006 ?
Det va alltså 4 år innan då och man hänger ut mannens röv här itråden och var fick man bilden ifrån om inte Marinas privata album. Och vem hade tillgång till det privata albumet`?
Ja, just det man gör allt för att smutsa ner Marina. Det lyckas inte det enda man gör är att smutsa ner sig själv och bildtjuven,.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in