Jag emotser svar på min tidigare fråga till dig: om nu marina litade på att FS inte skulle spionera på henne om hon tog hem en dejt, varför litade hon inte på honom när det gällde att lämna henne telefon ifred?
Hon kan ha hanterat olika dejter olika.
Nu är det din tur att svara på min fråga om när mamma L hittade mobilen.
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I så fall hade hon tipsat polisen om mobilen när hon ringde till den, eller hur?
Senast redigerad av Quarrel 2013-12-18 kl. 22:51.
Varför skulle de sk kallade sexkontakterna har alla hennes telefonnummer? Speciellt om det är som du säger att dessa kontakter handlade om prostitution?
Fråga sexkontakterna. Inte en enda sökte henne på privatmobilen, kan tänka mig att FS och hans advokat kommer undra varför också, nu när smygmobilen är hittad.
Utredningen är inte klar, tele & dataanalys ej utförd.
Det ena utesluter inte det andra, inte på långa vägar.
Hon kanske ville hålla ner hur mycket hon sökte runt, intensiteten, hon sökte ju ganska omfattande och brett.
Det hade jag också legat lågt med om jag hade inneboende ex.
Av respekt och hänsyn.
Med en mobil så kan man hålla kontakt ifall man inte sitter vid en dator.
Det kan också vara en anledning till att ha en mobil som P.F kallar "smygmobil"
Ingen kan alltså säga vilka av de 195 kontakterna som är de sk sexkontakterna det va märkligt så mycket man gapat om dessa och påstått att alla är alternativa gärningsmän.
Nåväl jag visste att man inte hade kött på benen för att ens peka ut en enda av dom som sexkontakt, så man kan se det som att det är gissningar.
Nej, material som efterfrågas har man inte så det är nog uppenbart.
Det är nämligen noterat om det hämtats ut något material och det har det inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Med en mobil så kan man hålla kontakt ifall man inte sitter vid en dator.
Det kan också vara en anledning till att ha en mobil som P.F kallar "smygmobil"
Du jag väntar på svar ännu, men jag utgår ifrån att du inte kan svara. Så den enda smygaren jag ser här är advokat Hansson och hans flaska med rappakalja.
Ingen kan alltså säga vilka av de 195 kontakterna som är de sk sexkontakterna det va märkligt så mycket man gapat om dessa och påstått att alla är alternativa gärningsmän.
Nåväl jag visste att man inte hade kött på benen för att ens peka ut en enda av dom som sexkontakt, så man kan se det som att det är gissningar.
Nej, material som efterfrågas har man inte så det är nog uppenbart.
Det är nämligen noterat om det hämtats ut något material och det har det inte.
Du jag väntar på svar ännu, men jag utgår ifrån att du inte kan svara. Så den enda smygaren jag ser här är advokat Hansson och hans flaska med rappakalja.
Jesper är sexkontakt
Tias är sexkontakt
Kan de maskade namnen vara känsliga alias ?
Jag sitter och läser data och telefonanalyserna nu, och jag ser exakt vad som är relevant och inte.
Skojigt att man frågar var i resningsmaterialet allt finns. Tja, det bör man ju veta om man har detta då dvs.
Man kan konstatera att då Marina slutar höra av sig har man fått fram väldigt klart för sig. Och det va som fan va aktiv hon va med sin mobil och dator annars. Staplarna säger hur aktiv hon brukade vara.
Det dog helt den 28 juli efter 00:50.- Notera att kontakterna sköts via den nyare mobilen och nyare numret. Hansson är rökt...
Så hon mördades sannolikt efter klockan ett på natten.
Undrar just hur man känner sig när man satt ett dödande skott i skallen på en människa?
Mår man bra då? Ler man skadeglatt? Myser och tjoar kanske? Ångrar sig? Mår pyton?
Verkställaren av det blodiga avdagatagandet har behärskats av ett okontrollerbart raseri?
Har dödandet varit planlagt under längre tid? Vad ska vi tro egentligen?
Sannolikheten för att en förövare av en sån här grym grej upprepar sig i framtiden?
Försvinnande liten? Obefintlig helt?
Många mördare har börjat sin "karriär" med att ta kål på smådjur. Som blivit större.
Djuren har avlösts av människor sedermera. Otäckt värre.
Nu ska jag smyga iväg med min mobil och ta en välbehövlig cigg på balkongen.
Det fetade: håller med och det underlättar om man slänger några på igore-listan.
Så lämpligt att det dök upp en tjomme som sagt sig sälja flipperspel, då det behöves som bäst.
Jag har fortfarande lite funderingar på den nya M so häger upp sig/svarar på inlägg som handlar om hårstråna. Lite intressant så det finns en massa saker att ifrågasätta gällande FS agerande. Är det så att vissa är i den villfarelsen att man inte kan döma någon utan teknisk bevisning och hon är rädd för att dessa strån ska leda till en fällande dom? Jag tror att hon kan vara rätt lugn, som sagt han har mat och husrum ett tag framöver
En granexpert va här också och redogjorde för granarna och deras bruna och gröna barr.
Så ja här har funnits med det mesta men tyvärr inte i slag med att vara direkt trovärdiga.
Hårstråna är ju sanslöst oviktigt i sak.
Teknisk bevisning är bra men inte alltid nödvändig och det räcker utmärkt med att utesluta annan gm.
En del har inbillat sig att man måste knyta gm till offret med direkta DNA träffar eller fingeravtryck också, och det nämner väl Tingsrättsfyllot något om att man inte kan knyta Fredrik till mordet typ.
Gratis kost och logi och trevliga perverterade rumspolare väntar.
Vad intressant att du länkar till varning för att inte gräla på "de nära och kära" . Så ska det till detta då argumentationen tryter?
Nej, ingen irrrelevant person hade kontakt med henne uppenrbarligen men nära och kära var oroliga, tydligen däribland den Fred som du tog upp...
Jo, Fr*d var nära och kär. Sid 61:
Citat:
Hon var även tydlig med vad hon ville ha för ett sexuellt förhållande.
Jaha. Så vissa kontakter, som var mindre känsliga om de kom till Fredriks kännedom - när han olovligt gick igenom hennes mobil - kunde hon ha i sin vanliga telefon. Och vissa, som hon inte ville att han skulle känna till, hade hon bara kontakt med via smygtelefonen? är det så du menar?
Tja, att det låter som ett ohyggligt otympligt, och därav mindre troligt, system.
Dessutom så drar man ju slutsatsen att en person som var så hemlig för FS att den fanns i smygtelefonen skulle hon välja att träffa någon annanstans än hemma. Om FS historia stämmer, och hon var öppen mot FS och berättade att hon tänkte bjuda hem en dejt, skulle det allså ha varit nån kontakt från den vanliga telefonen. (Om man leker med tanken att hon skapat ett sånt komplicerat system.) Ergo, en analys av smygtelefonen ger inget.
Fråga sexkontakterna. Inte en enda sökte henne på privatmobilen, kan tänka mig att FS och hans advokat kommer undra varför också, nu när smygmobilen är hittad.
Utredningen är inte klar, tele & dataanalys ej utförd.
Du verkar inte fatta eller inte riktigt vilja ta in det? De var väl inte så nära, kanske bara kände henne via chattnamn och hade lite roligt på chatt mellan varven och det utesluter ju att de överhuvudtaget visste vem hon var IRL eller ännu mindre hennes telefonnummer.
De visste inte vem hon var ...enkelt och följaktligen inte ha kunnat komma och mörda henne.....då de inte visste adressen eller namnet
Senast redigerad av Titiana 2013-12-18 kl. 23:22.