2013-12-18, 22:50
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Ja, det blir nog en folklig och fin sammankomst när Maria Ferm (MP) och den småborgerliga Bilderbergaren Stefan Löfvén deltar.

Att skramla ihop ett par tusen hjärndöda hjon och fårskallar till en manifestation som makten understödjer är ju ungefär lika imponerande som när hundratusentals nordkoreanska medborgare samlas för att hylla den store ledaren.

Kan ni inte demonstrera mot något där den politiska, kulturella och massmediala eliten inte tycker precis samma sak som ni för omväxlings skull?
Var inte syftet med attacken att "vänstern" skulle förstå att man inte kan gå på sånt här utan att riskera att utsättas för våld, och att ni på så sätt bara skulle låta aktivisterna vara kvar och visa sig.

Denna utomordentligt genomtänkta taktik tycks ju ha gått käpprätt åt helvete och med tanke på antalet förväntade deltagare så kommer polisstyrkan troligen vara så stor att nazisterna behöver en mindre armé för att utgöra något hot.
Citera
2013-12-18, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Var inte syftet med attacken att "vänstern" skulle förstå att man inte kan gå på sånt här utan att riskera att utsättas för våld, och att ni på så sätt bara skulle låta aktivisterna vara kvar och visa sig.

Denna utomordentligt genomtänkta taktik tycks ju ha gått käpprätt åt helvete och med tanke på antalet förväntade deltagare så kommer polisstyrkan troligen vara så stor att nazisterna behöver en mindre armé för att utgöra något hot.
Vilka vi? Jag har inte planerat någon attack, jag har inte deltagit i någon attack och jag kan således heller inte uttala mig tvärsäkert om eventuella motiv. Är du berusad eller bara korkad?
Citera
2013-12-18, 22:57
Medlem
dukanvadets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelindgrennhero
Står bland annat om det i denna tråd så vidare mods inte raderat de inläggen.

Pistolen var något någon trodde sig se på en film. andra gissade att det var en kamera eller att det var en civilpolis som hade den. Kniven kommer väl från början av att polisen sa att två blivit knivskurna vilket verkar fel och att det var en. Vems kniven är vet vi inte i så fall och någon sa att det var en flaggpinne som skadat nassen vilket väl också kan vara rimligt.
Citera
2013-12-18, 22:59
Medlem
MrSkargards avatar
Hur definierar SMR själva aktionen? Var det en motdemonstration (som det talats om på flera ställen) eller en renodlad attack? Av live-rapporteringen att döma var det en attack i varje fall och till det är jag starkt kritisk.

Jag kan förstå att många nationalister är sjukt trötta på att vänsterligisterna, med stöd av massmedia, ständigt får försöka angripa våra demonstrationer utan nämnvärda efterföljder. Jag är själv trött på detta men samtidigt har tanken aldrig slagit mig att attackera vänsterdemonstrationer, jag anser helt enkelt att det är under min värdighet och att det borde vara under alla nationalisters värdighet. Jag har inget emot befogat och nödvändigt våld men attacken i Kärrtorp kändes överlag onödig.

Visst, det förekom en hel del drägg från våldsvänstern i demonstrationen som säkerligen förtjänade stryk men i mina ögon är det onödigt att ägna tid åt att söka konfrontation med sådana skräpmänniskor (särskilt när dem befinner sig i en tillståndsgiven demonstration där det finns barn), det finns viktigare och vettigare saker man kan ägna sig åt.

Jag anser alltså, precis som Dan Eriksson i den här krönikan, att aktionen i Kärrtorp var allt annat än optimal ur ett strategiskt perspektiv. Nu har massmedia fått chansen att måla ut "nazister" (svenska nationalister överlag) som farliga våldsverkare medan ett flertal aktivister riskerar fängelse.

Med det sagt så har den här aktionen haft en positiv effekt och det är att massmedias extrema hyckleri visat sig tydligare än någonsin. Om ett 30-tal nationalister angriper en vänsterdemonstration så brakar helvetet löst och hela samhället förväntas ta ställning mot "det nazistiska våldet", om en massa rödingar försöker angripa nationalistiska demonstrationer så är det okej eller i varje fall nationalisternas fel.

Avslutningsvis så hoppas jag att nationalisterna som sårades repar sig snabbt och att epitet som "pacifist" och "krypto-jude" lyser med sin frånvaro.
Citera
2013-12-18, 23:06
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dukanvadet
Pistolen var något någon trodde sig se på en film. andra gissade att det var en kamera eller att det var en civilpolis som hade den. Kniven kommer väl från början av att polisen sa att två blivit knivskurna vilket verkar fel och att det var en. Vems kniven är vet vi inte i så fall och någon sa att det var en flaggpinne som skadat nassen vilket väl också kan vara rimligt.
Pistolen kan inte bekräftas, men det går en del rykten, samt så finns det en del otydliga bilder. Men inte alls helt omöjligt att det kan ha rört sig endast om en kamera.

Däremot är det bekräftat att vänsterextrema bar på kniv.
Citera
2013-12-18, 23:14
Medlem
dukanvadets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelindgrennhero
Däremot är det bekräftat att vänsterextrema bar på kniv.

Jag har inte sett det bekräftas och jag har läst igenom tråden. Däremot har folk gissat en hel del..
Citera
2013-12-18, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dukanvadet
Jag har inte sett det bekräftas och jag har läst igenom tråden. Däremot har folk gissat en hel del..

Exact.. Nazisterna kunde lika gärna cutta sig själva av misstag.
Citera
2013-12-18, 23:24
Medlem
Så vilken sida vann? Hahaha Hahaha Hahaha
Sedan undrar jag en sak. Vem tar med en sköld när man ska slåss? Eller för den delen en kniv.
Använd nävarna o benen for fuck sacke. : )
Citera
2013-12-18, 23:29
Medlem
skelögds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o.m.a
Så vilken sida vann? Hahaha Hahaha Hahaha
Sedan undrar jag en sak. Vem tar med en sköld när man ska slåss? Eller för den delen en kniv.
Använd nävarna o benen for fuck sacke. : )

Som någon tidigare sa så ser dom sig som krigare ur filmen 300. Har hört att några börjat tillverka frigolithjälmar.
Citera
2013-12-18, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Exact.. Nazisterna kunde lika gärna cutta sig själva av misstag.

Troligtvis högg han sig själv i ryggen?
Citera
2013-12-18, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rackham.den.Rode
Troligtvis högg han sig själv i ryggen?

Nej, men en nasse bakom honom..
Citera
2013-12-18, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Nej, men en nasse bakom honom..
En nasse högg en nasse. Sedan vaknade du ur din lådvinskoma. I verkligheten så hugger nassar invandrare och mentalt handikappade, typ som du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in