2013-12-18, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Tyvärr tror jag highfive har rätt. Kriminella ligger före när det gäller tricks inom IT och mobiltelefoni. Hacking, virus och allt möjligt.

Dom har mest att "vinna" på att ligga i fronten.
Citera
2013-12-18, 21:31
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Ja. Du ansluter dig till punkt 1, med andra ord, dvs deras bedömning är felaktig eller åtminstone grundlös.

Jag väljer att tro på IBAS bedömning, och försöker utifrån denna fasta punkt resonera mig framåt vad detta då kan betyda för sannolikheten för MB som GM.

Frågan till dig blir då om du har grund för att misstro IBAS? Eller om du har en älsklingsteori om GM som du kan acceptera en hel del orimligheter för att få behålla?

Det är så här teknisk bevisning funkar och ska funka: den ska döda alternativteorier. Oavsett hur mycket man trott på dem från början.

Fast jag anser det inte som orimligt att MB haft vetskap hur man raderar smsen från 4/5.
Däremot anser jag det orimligt att just smsen från 4/5 är permanent borta.
Citera
2013-12-18, 21:34
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferengi
Jag trodde att det var allmänt känt om vad tingsrätten kommit fram till. Underlag till domen finns i FUB som du hittar i det första inlägget i tråden.
Jaha Fup. Står det att läsa i detta hur mordet gått till, var mord och styckning har skett? Trodde det var åklagarnas kvalificerade gissningar som gjorde att tingsrätten fattade det beslut de fattade.
Citera
2013-12-18, 21:34
Medlem
13-05-22, var Jonny hemma i bostaden vid lunchtid.
Han och Kristoffer fortsatte med jobbet all laga en bil släpvagn.
Det var Kristoffer som skulle använda sig av släpet i sommar då han skulle på ett softairgun event.
Släpet var varit trasigt länge. Släpet är litet och obromsat.De bytte bla botten på flaket. Den gamla botten var flakplyfa. Den de satte dit nu var sk byggplyfa.
Jobbet gjorde de tillsammans hemma i Svartbyn. De höll till i garaget.
Halva släpbotten har varit borta i flera år. Nu är släpet besiktningsklar.
130523, har han besökt Brännkläppens soptipp. Han var där vid klockan 10.00-tiden. Han lämnade där vanliga hushållssopor.
Rörande släpet så var det den bakre delen som lagades av flaket. Den främredelen har forfarande den gamla botten.
Den bakre delen som varit trasig i många år saknades helt.

Hmm. tycker det låter skumt. någon som har nått?
Citera
2013-12-18, 21:37
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Okej, haha, hade för mig 20:30, orkade faktiskt inte leta upp det, drog till med 21:30. Ännu värre i så fall, vilken jäkla restaurang stänger vid 20:30-21 en lördagskväll, inte ens pizzeriorna gör så. Ja, jag tror också att hon ljuger om anledningen till att de åkte hem vid den tiden.

OM du och några andra bemödade sig att googla restaurangen i fråga innan ni skriker ut lögn till höger och vänster.

Pär & Mickes Kök riktar sig till catering och förbeställda serveringar.
De öppnar 17.00 och har öppet till alla gäster gått hem.
Uppenbarligen stängde de sin restaurang när paret Berg med sällskap lämnade.
Då kan man anta att inga andra gäster hade bokat denna kväll.
Det enkla är oftast det sanna och rätta, inte att trassla in sig i konspiratoriska resonemang.
Citera
2013-12-18, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillewe
Tidigare var det prat om vilken tid restaurangen var öppen, här kommer det från FUP

Restaurangens öppettider är måndag – torsdag kl. 11.00 – 19.00, fredag 11 – 20, lördag 12 – 20 och söndag 15.00 – 19.00.

Nu åt dom väl inte på sushi-restaurangen? Utan på Pär och Mickes restaurang?
Citera
2013-12-18, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jaha Fup. Står det att läsa i detta hur mordet gått till, var mord och styckning har skett? Trodde det var åklagarnas kvalificerade gissningar som gjorde att tingsrätten fattade det beslut de fattade.

och nu väntar vi på vilket straff som skall utdelas till KJ och en ev överklagan förstås.
Citera
2013-12-18, 21:39
Medlem
Citat:
Tyvärr tror jag highfive har rätt. Kriminella ligger före när det gäller tricks inom IT och mobiltelefoni. Hacking, virus och allt möjligt.

Här snackar vi inte bara om att radera SMS, utan om att radera den PÅ ETT SÄTT som får ledande expertis (i löpande kontakt med mobil- och chiptillverkare, mjukvaruleverantörer, operatörer - och kanske även säkerhetsmyndigheter om så behövs?) att bli lurade och göra en felaktig bedömning som har stor juridisk betydelse.

Det är en sak att bara kunna radera permanent, men det är inte vad vi talar om här, utan att radera så att det ser ut som om att områden frigjorts på det vis som kretslogiken skulle ha gjort det. Läs rapporten i FUP. IBAS bedömning är att den radering som har skett är av ett slag som inte kan påverkas eller startas av en användare.

Take it or leave it. Men om man avfärdar bedömningen, ska det vara på sakliga meriter. Inte att man blivit förälskad i en GM-teori.
Citera
2013-12-18, 21:40
Medlem
Diviots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det var andemeningen. Han var bra på karate. Inget annat.

EDIT. Sedan fick jag en del citat som jag inte vidkänner. Men det må vara hänt.

Skärpning på tråden !!
MB har jobbat som redigerare på NSD tidigare och har stor kunskap om både datorer och mobiler.
Kan ibland vara den "man ringer" när man har problem med ovan nämnda.
Citera
2013-12-18, 21:40
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Fast jag anser det inte som orimligt att MB haft vetskap hur man raderar smsen från 4/5.
Däremot anser jag det orimligt att just smsen från 4/5 är permanent borta.

MBs telefon är gammal och har lite minneskapacitet. När nya sms kommer in sparas de över de gamla sms som raderats. Dessa raderas permanent automatiskt och kan inte återskapas. Källa IBAS
Citera
2013-12-18, 21:42
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diviot
Skärpning på tråden !!
MB har jobbat som redigerare på NSD tidigare och har stor kunskap om både datorer och mobiler.
Kan ibland vara den "man ringer" när man har problem med ovan nämnda.

Skärpning. Att vara bra på datorer är relativt.
Antagligen var MB raketforskare på datorer, mobiltelefoner odyl. jämfört med tex AN som påstår att MB är bra på datorer.
Citera
2013-12-18, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Här snackar vi inte bara om att radera SMS, utan om att radera den PÅ ETT SÄTT som får ledande expertis (i löpande kontakt med mobil- och chiptillverkare, mjukvaruleverantörer, operatörer - och kanske även säkerhetsmyndigheter om så behövs?) att bli lurade och göra en felaktig bedömning som har stor juridisk betydelse.

Det är en sak att bara kunna radera permanent, men det är inte vad vi talar om här, utan att radera så att det ser ut som om att områden frigjorts på det vis som kretslogiken skulle ha gjort det. Läs rapporten i FUP. IBAS bedömning är att den radering som har skett är av ett slag som inte kan påverkas eller startas av en användare.

Take it or leave it. Men om man avfärdar bedömningen, ska det vara på sakliga meriter. Inte att man blivit förälskad i en GM-teori.

Du har förstås rätt här. En telefon innehåller inte en tex optisk enhet som man kan radera sektorvis och definitivt inte någon mjukvara som klarar av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in