2013-12-18, 21:18
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Nej men MB visste ju att det var han som skulle bli huvudmisstänkt - det är ju själva utgångspunkten i MB-spåret. Givetvis för polisen han skulle radera smsen permanent.

Nejdå, det visste han inte. MB var aldrig huvudmisstänkt över huvud taget. Han var inte ens delgiven misstanke om brott.
Citera
2013-12-18, 21:19
Medlem
Tidigare var det prat om vilken tid restaurangen var öppen, här kommer det från FUP

Restaurangens öppettider är måndag – torsdag kl. 11.00 – 19.00, fredag 11 – 20, lördag 12 – 20 och söndag 15.00 – 19.00. Även Annika arbetar idag på restaurangen och då måndagar mellan kl. 15.30 – 19.15. Onsdagar kl. 09.30 – 19.00. Vad gäller onsdagar kan arbetstiden bli fram till 03.00 – 04.00-tiden p g a fiskleverans.
Citera
2013-12-18, 21:19
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Grejen är väl som i all annan avancerad kriminalitet att de kriminella ligger ett steg före i den tekniska utvecklingen?

Säkerligen. Du anser detta faller "bortom rimligt tvivel"?
Citera
2013-12-18, 21:20
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferengi
Vet inte, men jag känner att det är i linje med hur en del yrar om hur mordet gått till
Hur har mordet gått till då? Var är mordplats och styckningsplats? Jag börjar med några lätta frågor.
Citera
2013-12-18, 21:21
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Hur har mordet gått till då? Var är mordplats och styckningsplats? Jag börjar med några lätta frågor.

Mordplats KJ:s lägenhet. Styckplats i skogarna omkring.
Citera
2013-12-18, 21:23
Medlem
Citat:

Jag trodde att det var allmänt känt om vad tingsrätten kommit fram till. Underlag till domen finns i FUB som du hittar i det första inlägget i tråden.
Citera
2013-12-18, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Nu ska jag inte ska vara envis och tjata men tror faktiskt inte att IBAS ens kunde föreställa sig att mobilens ägare (en gammal karatetränande byfåne i Boden) kunde ha samma kunskaper som dem...

Ja. Du ansluter dig till punkt 1, med andra ord, dvs deras bedömning är felaktig eller åtminstone grundlös.

Jag väljer att tro på IBAS bedömning, och försöker utifrån denna fasta punkt resonera mig framåt vad detta då kan betyda för sannolikheten för MB som GM.

Frågan till dig blir då om du har grund för att misstro IBAS? Eller om du har en älsklingsteori om GM som du kan acceptera en hel del orimligheter för att få behålla?

Det är så här teknisk bevisning funkar och ska funka: den ska döda alternativteorier. Oavsett hur mycket man trott på dem från början.
Citera
2013-12-18, 21:26
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Var bara ett konstaterande. Med många och de rätta kontakterna kommer man långt. Vem tror du hade de flesta och bästa kontakterna inom ämnet? KJ eller MB?
Citera
2013-12-18, 21:26
Medlem
ME077s avatar
Citat:

Tyvärr tror jag highfive har rätt. Kriminella ligger före när det gäller tricks inom IT och mobiltelefoni. Hacking, virus och allt möjligt.
Citera
2013-12-18, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillewe
Man vill väl inte mista sitt jobb sin fru och villa, för att man har en älskarinna. Så du tycker att det är MB som är skyldig här? eller menar du att det är både MB och KJ som är inblandade, hur tänker du när det gäller KJ? tänker du inte nått på varför blodet kom i bilen?

Blodet i bilen resulterade i två saker

1. Span upphörde av MB
2. KJ häktades
Citera
2013-12-18, 21:28
Medlem
Citat:
Var bara ett konstaterande. Med många och de rätta kontakterna kommer man långt. Vem tror du hade de flesta och bästa kontakterna inom ämnet? KJ eller MB?

Jag tror att Google är en bra start och även KJ är vad jag förstått, läskunnig.
Citera
2013-12-18, 21:29
Medlem
highfives avatar
Citat:
Mordplats KJ:s lägenhet. Styckplats i skogarna omkring.
KJs lägenhet är numera i det närmaste uthyrd och avförd som mordplats sedan länge. Styckningsplatsen kan du ha gissat rätt på. Vem vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in