2013-12-15, 17:11
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [complex]
Det kallar jag för en stor bugg. Flashback ska väl kunna visa och uppdatera läsare i real-tid eller?

Tror faktiskt att Flashback inte uppdaterar i realtid. Skulle belasta hela systemet för mycket. Säkerligen för att ta bort falskpositiva visningar, dvs de som spammar med F5 ska räknas som en visning. Youtube har ju det systemet efter 301 visningar.
2013-12-15, 17:20
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Tror faktiskt att Flashback inte uppdaterar i realtid. Skulle belasta hela systemet för mycket. Säkerligen för att ta bort falskpositiva visningar, dvs de som spammar med F5 ska räknas som en visning. Youtube har ju det systemet efter 301 visningar.

Dom uppdaterade alltid förr i real-tid. Ock det kan vara bra att veta hur många som läser det man skriver..
Skitsamma. Står för vad jag skrev, men hade kanske tänkt till lite mera om jag vetat det...
Ska inte behöva ta 2 dagar eller så för att se hur många som läst ett ämne.

Nu vet jag om detta iallafall. Låg i övriga ämnen, och tänkte att så många inte skulle läsa bara. Thats all.
Spelar roll, men förr såg man hur läsningar uppdaterades i real-tid, och som det ska vara..
Senast redigerad av [complex] 2013-12-15 kl. 17:26.
2013-12-17, 23:38
Medlem
Herr gurkas avatar
Är det bara jag som upplevt att länkar inte fungerat på sistone? De skall förkortas i texten men fungera att trycka på. På några länkar fungerar det men på de flesta får jag en trasig URL; den med punkter i.
2013-12-17, 23:40
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Är det bara jag som upplevt att länkar inte fungerat på sistone? De skall förkortas i texten men fungera att trycka på. På några länkar fungerar det men på de flesta får jag en trasig URL; den med punkter i.
Tror det är mer att folk inte vet hur man länkar korrekt, utan bara kopierar texten med punkterna.
2013-12-18, 05:01
Medlem
gato12s avatar
Bara jag som "halkar ut" titt som tätt i natt...?

Alltså tappar anslutningen till forumet.
2013-12-18, 20:29
Medlem
Hestapos avatar
Jag har upptäckt en bugg, man kan inte skriva ett sammanhängande ord som överstiger 50 bokstäver. Jag känner mig som jag uppfann något och det gjorde jag ju mé på sätt och vis. När jag landar efter min första upptäckt av en bugg så önskar jag en förklaring om någon vänlig själ vet varför det finns en begränsning i ordlängd.
mvh

edit. Får intrycket att det är en reglerad avstavning med begränsat antal nedslag som ställer till det, den är inställd för citatrutor men verkar även i vanligt fönster.
Senast redigerad av Hestapo 2013-12-18 kl. 20:38.
2013-12-18, 21:29
Medlem
xitunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Jag har upptäckt en bugg, man kan inte skriva ett sammanhängande ord som överstiger 50 bokstäver.

Provade nyss i Firefox 26 på windows med båda redigeringstyperna och kan INTE replikera detta.

Vänligen ange vilken webbläsare inklusive version, os och version samt vilken redigerare du använt. Ange också exakt vad du gör för att få fram felet och visa hur det ser ut med en skärmdump.

Prova också att skriva långa ord på någon annan webbplats, för att verifiera om det är flashback eller din webbläsare (eller någon plugin i den) som orsakar detta.
2013-12-18, 21:48
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xituno
Provade nyss i Firefox 26 på windows med båda redigeringstyperna och kan INTE replikera detta.

Vänligen ange vilken webbläsare inklusive version, os och version samt vilken redigerare du använt. Ange också exakt vad du gör för att få fram felet och visa hur det ser ut med en skärmdump.

Prova också att skriva långa ord på någon annan webbplats, för att verifiera om det är flashback eller din webbläsare (eller någon plugin i den) som orsakar detta.

Du kan själv se problematiken i den länkade trådens inlägg, det är åtminstone två användare som testat. https://www.flashback.org/p46652944#p46652944
2013-12-18, 22:00
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Jag har upptäckt en bugg, man kan inte skriva ett sammanhängande ord som överstiger 50 bokstäver. Jag känner mig som jag uppfann något och det gjorde jag ju mé på sätt och vis. När jag landar efter min första upptäckt av en bugg så önskar jag en förklaring om någon vänlig själ vet varför det finns en begränsning i ordlängd.

mvh

edit. Får intrycket att det är en reglerad avstavning med begränsat antal nedslag som ställer till det, den är inställd för citatrutor men verkar även i vanligt fönster.
Det längsta ordet i SAOL är "Realisationsvinstbeskattning" på 28 tecken. Att det är begränsat på 50 tecken beror på att det ska forceras fram en radbrytning så att man inte sabbar layouten på forumet.

Om någon får något reellt problem utifrån det så kan vi nog ta upp saken till diskussion igen, men nu länns det tämligen onödigt.
2013-12-18, 22:10
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det längsta ordet i SAOL är "Realisationsvinstbeskattning" på 28 tecken. Att det är begränsat på 50 tecken beror på att det ska forceras fram en radbrytning så att man inte sabbar layouten på forumet.

Om någon får något reellt problem utifrån det så kan vi nog ta upp saken till diskussion igen, men nu länns det tämligen onödigt.

Tack för svar men det var ett fantasilöst exempel med tanke på hur roligt man kan konstruera ord. Jag läste antagligen samma källa som du gjort din lathund och fann ordet som följer på 130 bokstäver.

"Det längsta ordet i svenska språket är enligt Guinness Rekordbok, nordvästersjökustartilleriflygspaningssimulatoranl äggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskus sionsinläggsförberedelsearbeten."

Källa Wiki.

mvh
2013-12-18, 22:53
Medlem
xitunos avatar
Citat:
Du kan själv se problematiken i den länkade trådens inlägg, det är åtminstone två användare som testat. https://www.flashback.org/p46652944#p46652944

Ditt sätt att uttrycka dig på var väldigt diffust. Efter att ha tittat på din länk förstår jag dock vad du menar.
Det är dock inget som hindrar dig från att skriva långa ord:
Däremot delas ordet upp i 50-teckens delar med två mellanslag mellan dem när det publiceras (syns redan när man gör en förhandsgranskning). För dig kanske det inte spelar någon roll var detta händer, men för någon som ska försöka lösa detta har det väldigt stor betydelse.

Med tanke på de förändringar som tidigare gjordes i CSS som har med avstavning att göra och som tidigare har diskuterats i denna tråd, gör jag en kvalificerad gissning på att någon försöker lösa ett problem med för långa ord och att uppdelningen av för långa ord är ett del i denna process.

Det är därmed knappast en bugg utan ett avsiktligt resultat.

Steg för att visa den rapporterade avvikelsen:
  1. Svara på ett inlägg
  2. Skriv ett långt ord som är över 50 tecken långt
  3. Förhandsgranska
Resultat: Det långa ordet är uppdelat i delar med max 50 tecken i varje. Det är två mellanslag mellan delarna.
Förväntat resultat: Att ordet visas i en föl.
2013-12-19, 01:22
Medlem
Hestapos avatar
Nu är jag het på buggar, uppfunnit en till som uppenbarar sig när man vill skriva t.ex nittiotvåor med siffror, då blir det en smiley istället för : och o, kolla här får ni se.
92 : o r = 92r.

mvh

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in