2013-12-18, 19:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
AN kände inte till det "rätta" förhållandet mellan MB och VB då. (alltså hur allvarligt/seriöst de korrpulerat).
Att MB läste sms "öppet" i restaurangen betyder inte att han lät AN läsa sms:en direkt eller visade dem för sällskapet. Jag kan tänka mig att han kollade snabbt vem som skickade sms:et deletade eller svarade snabbt. Om AN frågade sa han antagligen att det gällde Karate eller nån kollega i Kalix som skickade nånting.

Att MB förstod allvaret i sms på restaurangen tror jag inte, möjligtvis att han minns bättre nu i efterhand, antagligen vill han inte tala om vad som stod, eller så kommer han inte ihåg.
De hade ju också tagit nån stänkare hemma innan de begav sig till restaurangen om jag inte minns fel.
Samt att MB har svårt att se tydligt vad det står i sms:en pga synfel.

Okej, men han såg tydligt vid en hastig blick att det var Wass(VB) som skrev? Är det någon mer än jag som börjar se samma jäkla inkonsekvens som i fallet KJ?

MB berättade eller visade iaf messen från S*efan angående hyrbilspriser och personalutveckling, det verkar iaf vara en sanning.

Det räcker med att MB kände sig olustig och ville hem, men AN borde ha vetat, hon säger att restaurangen stängde tidigt, en uppgift som jag är tveksam till, och som antyder att hon är delaktig i en uppdiktad story.
Citera
2013-12-18, 19:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Läs mitt editerade ovan.

Ibland gör du dig dummare än du är bara för att provocera.

MB är inte AN:s dotters far.
Vet du hur "nära" de är?
AN:s dotter bor väl i Sthlm där hon bott i 4-5 år.
Sid 1100:
Citat:
Jag är uppvuxen i Boden och har levt hela mitt liv här. Jag är gift med [AL] sedan 30 april 2013.
Paret bor i Boden. Påstå inte att jag är dum. Men jag misstog mig nyss, det är inte AN som jobbar ihop med MB, det är TL. Så man kan utgå från att alla är goda vänner, och att det inte var en pliktskyldig middag.
Citera
2013-12-18, 19:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag är så Svensk man kan bli.

Du kan aldrig veta hur en familj ser ut och fungerar utifrån, just sayin.

Ja han bjöd på middag, en fin gest. Behövdes det mer?

Jag håller med dig, det är svårt att veta om en random familj, men i det här fallet har vi ta mig fan fått lära känna den här familjen och några andra ända upp i ändtarmen, glöm inte det. Jag sitter inte här och tycker på lösa boliner, mina synpunkter baserar sig på det vi har fått veta via bl a FUP.
Citera
2013-12-18, 19:33
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag är beredd att hålla med dig, jag tror inte heller att MB och AN var på festhumör när de kände på sig att VB var på väg att mista livet, då hade jag också dragit i mig ett par öl och tagit en taxi hem fortast möjligt.

Om du har läst det jag har skrivit i tråden så vet du att jag inte tror att MB eller AN har med mordet att göra, dock tror jag att de anade vad som skedde hemma hos KJ, det kan förklara AN debacle på Facebook, det kan förklara att de inte satt på restaurangen längre än vad de gjorde, men också att MB sa till AN att det var en jäkla tur att han inte har med försvinnandet att göra.
Sen är det MB som bevisligen haft sista kontakterna med VB. Den enda som påstår sig ha haft kontakt med henne senare är KJ. Han ska man inte tro på har jag läst i tråden. Ingen har sett KJ hämta VB. Ingen har sett henne gå in i lägenheten. Ingen har besökt KJ i lägenheten fast det är lördagkväll. Ingen har sett VB lämna lägenheten.
Citera
2013-12-18, 19:44
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mit fetande.

Här är eksakt info från FUP sidan 1124 angående vad MB sa:

"I samband med försvinnandet har polis varit till restaurangen och pratat med MB
som därefter sagt liknande: "Fy fan vilken tur att jag inte har med det här att göra"."

Och det interessanta är ju att AN säger att MB har sagt detta rakt efter Polisen varit och förhört MB på hans sushi restaurang den 8 Maj, altså bara 4 dagar efter VB försvann.
På det tidspunktet var det ju ingen som ennu visste om att något fruktansvärt hänt VB.

Så varför säger MB då "Fy fan vilken tur att jag inte har med det här att göra" ??? när han påstått i förhör att han då bara trodde att VB höll sig undan ???

Stämmer INTE!!

Inte mer misstänkt än:
FUP 1473
Citat:
"Jag har bara väntat på att ni skall ta mig eftersom jag är den sista som såg henne vid liv men ni har inget på mig och jag kommer gå ut på kvart"

KJ ringer till Polisen:¨
FUP 1522
Citat:
Samtalet varade i som jag bedömer i drygt en minut och Kristoffer Johansson avslutade
samtalet med orden "jag vet att Ni misstänker mig".

Guilty as Sin.
Citera
2013-12-18, 19:48
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Varför var de så kort tid på restaurangen? AN säger att de stängde tidigt.

Jag kan bara hitta det här:

ADRESS

ÖPPETTIDER
Tisdag - Lördag från 17:00

Det tolkar jag som att de har öppet så länge de har gäster, inte fan kör man någon på porten så tidigt en lördagskväll?

Kanske hade MB och AN en förevändning att åka hem snart efter det att MB konverserat med VB. Sa kanske till de nygifta att någon av dem mådde dåligt eller liknande. En restaurang stänger inte vid 21:30 en lördag, inte ens i Boden, svårt att tro det.

Det var ju till och med 20:30 inte 21:30 (enligt taxikvitto) att dom påstår att dom åkte hem med taxin.

Och om AN talar sanning så skulle restaurangen då altså öppna kl 17:00 och stänge 3 1/2 timme senare, AN LJUGER!

Frågan är VARFÖR ljuga?
Citera
2013-12-18, 19:52
Medlem
Citat:
Mit fetande.

"I samband med försvinnandet har polis varit till restaurangen och pratat med MB
som därefter sagt liknande: "Fy fan vilken tur att jag inte har med det här att göra"."

Och det interessanta är ju att AN säger att MB har sagt detta rakt efter Polisen varit och förhört MB på hans sushi restaurang den 8 Maj, altså bara 4 dagar efter VB försvann.
På det tidspunktet var det ju ingen som ennu visste om att något fruktansvärt hänt VB.

Så varför säger MB då "Fy fan vilken tur att jag inte har med det här att göra" ??? när han påstått i förhör att han då bara trodde att VB höll sig undan ???

Stämmer INTE!!
"..som därefter sagt liknande..." refererar sannolikt inte till tidpunkten för Polisförhöret den 8 maj, snarare senare. Informationen är hämtad ur intervju med AN den 4 juni (FUP 1120).
Citera
2013-12-18, 19:54
Medlem
Citat:
Det var ju till och med 20:30 inte 21:30 (enligt taxikvitto) att dom påstår att dom åkte hem med taxin.

Och om AN talar sanning så skulle restaurangen då altså öppna kl 17:00 och stänge 3 1/2 timme senare, AN LJUGER!

Frågan är VARFÖR ljuga?

HUR vet du att hon LJUGER? Har du kontrollerat med resturangen när dom stängde???? Dvs faktainsamling innan man SKRIKER i tråden....
Senast redigerad av satansidiot 2013-12-18 kl. 20:01.
Citera
2013-12-18, 20:03
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Sid 1100:
Paret bor i Boden. Påstå inte att jag är dum. Men jag misstog mig nyss, det är inte AN som jobbar ihop med MB, det är TL. Så man kan utgå från att alla är goda vänner, och att det inte var en pliktskyldig middag.

Missar jag något nu, för AN jobbar ju väl också med dem..?
Citera
2013-12-18, 20:04
Moderator
OYs avatar
Citat:

Frågan är VARFÖR ljuga?

Okej, haha, hade för mig 20:30, orkade faktiskt inte leta upp det, drog till med 21:30. Ännu värre i så fall, vilken jäkla restaurang stänger vid 20:30-21 en lördagskväll, inte ens pizzeriorna gör så. Ja, jag tror också att hon ljuger om anledningen till att de åkte hem vid den tiden.
Citera
2013-12-18, 20:07
Medlem
Citat:
Mit fetande.

Stämmer INTE!!

Jag tolkar också det som att han visste.

Frågan är sa han så för att vara taktisk så att det ska låta som att han inte är inblandad när han faktiskt är inblandad?

eller

För att han visste vad som hade hänt och lät det ske utan att förhindra/försöka förhindra det?
Citera
2013-12-18, 20:08
Medlem
highfives avatar
Citat:
Okej, haha, hade för mig 20:30, orkade faktiskt inte leta upp det, drog till med 21:30. Ännu värre i så fall, vilken jäkla restaurang stänger vid 20:30-21 en lördagskväll, inte ens pizzeriorna gör så. Ja, jag tror också att hon ljuger om anledningen till att de åkte hem vid den tiden.
Jag tror att de blev osams. MB åkte antagligen hem själv med taxin. Kanske beroende på dessa SMS, kanske inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in