Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Jag är beredd att hålla med dig, jag tror inte heller att MB och AN var på festhumör när de kände på sig att VB var på väg att mista livet, då hade jag också dragit i mig ett par öl och tagit en taxi hem fortast möjligt.
Om du har läst det jag har skrivit i tråden så vet du att jag inte tror att MB eller AN har med mordet att göra, dock tror jag att de anade vad som skedde hemma hos KJ, det kan förklara AN debacle på Facebook, det kan förklara att de inte satt på restaurangen längre än vad de gjorde, men också att MB sa till AN att det var en jäkla tur att han inte har med försvinnandet att göra.
AN kände inte till det "rätta" förhållandet mellan MB och VB då. (alltså hur allvarligt/seriöst de korrpulerat).
Att MB läste sms "öppet" i restaurangen betyder inte att han lät AN läsa sms:en direkt eller visade dem för sällskapet. Jag kan tänka mig att han kollade snabbt vem som skickade sms:et deletade eller svarade snabbt. Om AN frågade sa han antagligen att det gällde Karate eller nån kollega i Kalix som skickade nånting.
Att MB förstod allvaret i sms på restaurangen tror jag inte, möjligtvis att han minns bättre nu i efterhand, antagligen vill han inte tala om vad som stod, eller så kommer han inte ihåg.
De hade ju också tagit nån stänkare hemma innan de begav sig till restaurangen om jag inte minns fel.
Samt att MB har svårt att se tydligt vad det står i sms:en pga synfel.