2013-12-18, 19:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Vet du hur det ser ut i familjen? Antagligen inte.
De nygifta har troligen ett gott förhållande. Av FUP framgår att kvinnorna umgås. Det andra gifta parets förhållande kunde vara bättre, men de kunde umgås och arbeta ihop. De var iaf gifta.
Citera
2013-12-18, 19:12
Medlem
highfives avatar
Citat:
Vet du hur det ser ut i familjen? Antagligen inte.

Pliktskyldigt-JA, Misstänkt-NEJ.

Nä, men berätta gärna.
Citera
2013-12-18, 19:14
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
De nygifta har troligen ett gott förhållande. Av FUP framgår att kvinnorna umgås. Det andra gifta parets förhållande kunde vara bättre, men de kunde umgås och arbeta ihop. De var iaf gifta.

Läs mitt editerade ovan.

Ibland gör du dig dummare än du är bara för att provocera.

MB är inte AN:s dotters far.
Vet du hur "nära" de är?
AN:s dotter bor väl i Sthlm där hon bott i 4-5 år.
Citera
2013-12-18, 19:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Du vet inget om hur förhållandet ser ut mellan de 4:a.
Kanske bara ett pliktskyldigt bjudande på middag pga giftemålet.
Alla är inte festglada, så enkelt är det.
Pga av detta måste det då vara misstänkt och ha med ett styckmord att göra.

Jag är beredd att hålla med dig, jag tror inte heller att MB och AN var på festhumör när de kände på sig att VB var på väg att mista livet, då hade jag också dragit i mig ett par öl och tagit en taxi hem fortast möjligt.

Om du har läst det jag har skrivit i tråden så vet du att jag inte tror att MB eller AN har med mordet att göra, dock tror jag att de anade vad som skedde hemma hos KJ, det kan förklara AN debacle på Facebook, det kan förklara att de inte satt på restaurangen längre än vad de gjorde, men också att MB sa till AN att det var en jäkla tur att han inte har med försvinnandet att göra.
Citera
2013-12-18, 19:19
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
De SMS han fått under
kvällen har inte mottagits eller skickats i hemlighet utan skett helt öppet. Hon
minns bl a SMS från St*fan som också är tränare

Det här är motsägelsefullt och AN är mycket svartsjuk. Jag tror att MB skyddar AN i den här frågan, hon såg sms:en från Wass tror jag, men förstod inte att det var VB förrän MB erkände sin affär.

MB sa att det var en jäkla tur att han inte var inblandad, AN att hon kanske inte är vid liv. Tyder på att båda visste att VB svävade i livsfara den där kvällen, och att AN förbjöd MB att ingripa.

Har sagt det tidigare, jag tror att det här är anledningen till deras lögner. Att inte ingripa och förhindra är i det närmaste att ge sitt medgivande, de lät det ske. Om det kommer i dagens ljus skulle allmänheten betrakta dem som indirekt medskyldiga tror jag.

EDIT;Jag tycker inte att det här är vilda fantasier, det är logiskt och sannolikt.

EDIT2;Glömde en sak, som någon påpekade, MB svarade dessutom på Wass mess, så det där med att bläddra snabbt och radera är en lögn. Jag kan inte se det på annat vis än att MB ljuger i den här frågan.

Mit fetande.

Här är eksakt info från FUP sidan 1124 angående vad MB sa:

"I samband med försvinnandet har polis varit till restaurangen och pratat med MB
som därefter sagt liknande: "Fy fan vilken tur att jag inte har med det här att göra"."

Och det interessanta är ju att AN säger att MB har sagt detta rakt efter Polisen varit och förhört MB på hans sushi restaurang den 8 Maj, altså bara 4 dagar efter VB försvann.
På det tidspunktet var det ju ingen som ennu visste om att något fruktansvärt hänt VB.

Så varför säger MB då "Fy fan vilken tur att jag inte har med det här att göra" ??? när han påstått i förhör att han då bara trodde att VB höll sig undan ???

Stämmer INTE!!
Citera
2013-12-18, 19:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Läs mitt editerade ovan.

Vet du hur "nära" de är?

Vad är du ute efter egentligen? MB och AN går ut och äter med de nygifta därför att de har ett gott förhållande till varandra, vad fan tror du var anledningen? MB bjuder dessutom, det hade han knappast gjort om de inte hade ett bra förhållande, annars hade han väl inte bjudit ut öht, eller?

De var tillräckligt nära för att gå ut tillsammans, och då uppmärksammar man ett nygift par med något extra, men du är kanske inte van vid det, kommer kanske ifrån en annan kultur, Nordkorea eller?
Citera
2013-12-18, 19:21
Medlem
Citat:
Jag är beredd att hålla med dig, jag tror inte heller att MB och AN var på festhumör när de kände på sig att VB var på väg att mista livet, då hade jag också dragit i mig ett par öl och tagit en taxi hem fortast möjligt.

Om du har läst det jag har skrivit i tråden så vet du att jag inte tror att MB eller AN har med mordet att göra, dock tror jag att de anade vad som skedde hemma hos KJ, det kan förklara AN debacle på Facebook, det kan förklara att de inte satt på restaurangen längre än vad de gjorde, men också att MB sa till AN att det var en jäkla tur att han inte har med försvinnandet att göra.
Instämmer!
Citera
2013-12-18, 19:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mit fetande.

Här är eksakt info från FUP sidan 1124 angående vad MB sa:

"I samband med försvinnandet har polis varit till restaurangen och pratat med MB
som därefter sagt liknande: "Fy fan vilken tur att jag inte har med det här att göra"."

Och det interessanta är ju att AN säger att MB har sagt detta rakt efter Polisen varit och förhört MB på hans sushi restaurang den 8 Maj, altså bara 4 dagar efter VB försvann.
På det tidspunktet var det ju ingen som ennu visste om att något fruktansvärt hänt VB.

Så varför säger MB då "Fy fan vilken tur att jag inte har med det här att göra" ??? när han påstått i förhör att han då bara trodde att VB höll sig undan ???

Stämmer INTE!!

Är det som du säger så talar det starkt för att MB och sedermera också AN visste vad det handlade om, no doubt!

Jag har ju uppmärksammat det här uttalandet, men verkar bara vara du och jag som tycker att det är anmärkningsvärt? Varför tyckte MB att det är tur att han inte har med det att göra, med vad kan man ju undra.
Citera
2013-12-18, 19:24
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:

AN kände inte till det "rätta" förhållandet mellan MB och VB då. (alltså hur allvarligt/seriöst de korrpulerat).
Att MB läste sms "öppet" i restaurangen betyder inte att han lät AN läsa sms:en direkt eller visade dem för sällskapet. Jag kan tänka mig att han kollade snabbt vem som skickade sms:et deletade eller svarade snabbt. Om AN frågade sa han antagligen att det gällde Karate eller nån kollega i Kalix som skickade nånting.

Att MB förstod allvaret i sms på restaurangen tror jag inte, möjligtvis att han minns bättre nu i efterhand, antagligen vill han inte tala om vad som stod, eller så kommer han inte ihåg.
De hade ju också tagit nån stänkare hemma innan de begav sig till restaurangen om jag inte minns fel.
Samt att MB har svårt att se tydligt vad det står i sms:en pga synfel.
Citera
2013-12-18, 19:25
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Läs mitt editerade ovan.

Vet du hur "nära" de är?

AN har flera döttrar. Tess, som gifte sig, bor i Boden och är vän med bl a KJ.
https://www.facebook.com/tess.nordqvist?fref=ts
Citera
2013-12-18, 19:28
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Vad är du ute efter egentligen? MB och AN går ut och äter med de nygifta därför att de har ett gott förhållande till varandra, vad fan tror du var anledningen? MB bjuder dessutom, det hade han knappast gjort om de inte hade ett bra förhållande, annars hade han väl inte bjudit ut öht, eller?

De var tillräckligt nära för att gå ut tillsammans, och då uppmärksammar man ett nygift par med något extra, men du är kanske inte van vid det, kommer kanske ifrån en annan kultur, Nordkorea eller?

Jag är så Svensk man kan bli.

Du kan aldrig veta hur en familj ser ut och fungerar utifrån, just sayin.

Ja han bjöd på middag, en fin gest. Behövdes det mer?
Citera
2013-12-18, 19:29
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
AN har flera döttrar. Tess, som gifte sig, bor i Boden och är vän med bl a KJ.
https://www.facebook.com/tess.nordqvist?fref=ts

Ok, missat det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in