2011-06-16, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slim123
Så Eliasson fick hårdare straff än hudingarna. Allt annat är skitsnack.
Det är svårt att inte se hur media särskilt lyfter fram Eliasson för att han är etnisk svensk med tanke på hur lite de andra lika grova våldtäktsmännen med utländsk härkomst uppmärksammades.
Citera
2011-12-30, 15:12
Medlem
Lignetos avatar
Hej jag läser om geografisk profilering och har hittat en studie gjord innan denna tomten blev tagen.. nån som vet vilken gata han bodde på (orkar inte läsa igenom hela tråden ) så jag kan se om det stämde?
Citera
2011-12-30, 15:35
Medlem
QEX13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ligneto
Hej jag läser om geografisk profilering och har hittat en studie gjord innan denna tomten blev tagen.. nån som vet vilken gata han bodde på (orkar inte läsa igenom hela tråden ) så jag kan se om det stämde?

Han hade två baser han opererade ifrån, hans pappas lägenhet och även hans mammas lägenhet.

Folkungagatan 32 (pappan)
Berggatan 39 B (mamman)
Citera
2012-07-14, 11:09
Medlem
Någon som kan lägga upp länkar till tingsrättens dom och förundersökningsprotokoll?

Mega Upload ligger som bekant nere och jag hittar inga andra fungerande länkar.
Citera
2012-11-17, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulsa
Någon som kan lägga upp länkar till tingsrättens dom och förundersökningsprotokoll?

Mega Upload ligger som bekant nere och jag hittar inga andra fungerande länkar.

Du kan få en länk till domen från Örebro Tingsrätt

KÄLLA:http://sanningvsrykten.blogspot.se/

LÄNKEN:http://sanningvsrykten.blogspot.se/2012/11/valdtakts-domde-niklas-eliassons-dom.html
Citera
2013-02-27, 09:48
Medlem
http://na.se/nyheter/nyheter/1.1990902-valdtaktsmannen-eliasson-blir-teater
Citera
2013-02-27, 09:51
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenafan
http://na.se/nyheter/nyheter/1.1990902-valdtaktsmannen-eliasson-blir-teater
Litet citat ur artikeln:
Citat:
Författaren Maria Sveland har fått i uppdrag att skriva ett manus till Länsteatern om serievåldtäktsmannen Niklas Eliasson.
– Ramen för historien är våldtäktsmannen i Örebro, men pjäsen kommer att handla om mäns våld mot kvinnor, berättar Maria Sveland.

Känns inte rätt enligt mig, men "mäns våld mot kvinnor-temat" är väl det man ska köra om man vill ha finansiering med offentliga medel...
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2013-02-27 kl. 09:55.
Citera
2013-11-27, 01:19
Medlem
Yxherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O Dirlewanger
Tack så mycket för detta alla ni ovan + dig som jag citerar! Skall läsas med intresse, återkommer.

Citat:
Ursprungligen postat av LillAurora
Välkomnar mig själv till fb.
Har följt tråden och även läst FUP:en just för att jag har nära anknytning till delar av Örebro där övergreppen skett. (Ena överfallet på min systers gård bl.a)

Är det någon som är tillräckligt "Psykologisk" för att ha några tankar om NEs totala kvinnohat?
Frånvarande mamma på ett eller annat sätt? Nobbad av de tjejer han försökt söka kontakt med?

Är väl en ganska skruvad tjej som är intresserad av vad som driver en människa till att agera oavsett vad akten må vara.

Undrar även, med tanke på bristen i censuren på FUP:en, om brottsoffer kan stämma den/dom som ansvarar för censureringen då samtliga offer går att leta reda på genom FUP:en?
(Ja, jag har kollat upp då jag är uppväxt på väster och är jämngammal med flertalet av tjejerna)

Citat:
Ursprungligen postat av Kada
Stort tack till dig/er som ordnade fram PDF:erna med förundersökningen. Det märks tydligt att det är Örebropolisen som har författat materialet. Jag bara öppnade en av PDF-filerna och slog upp en sida på måfå, och läste:

--- säger att hon inte tror att killen var så erfaren. På fråga vad --- menar med detta svarar --- att snoppen inte gick så långt in i analen. --- säger att det inte gjorde så ont som det kunde ha gjort. --- säger att killen kanske trodde att han inte kunde komma längre in eftersom hon sa "ajajaj och stönade" när han körde in den.

Ööh.... "När han körde in den" ?????!
"snoppen inte gick så långt in i analen" ??????!!

Vilka skolpoliser alltså... Vad är det för språk de använder? Verkligen seriöst intryck....

Kände bara att jag ville kommentera detta, eftersom att jag vet hur jävla kassa de är på att skriva rapporter och förhör... (har både gjort anmälan och blivit anmäld själv, så jag har sett detta flera gånger tidigare).

Citat:
Ursprungligen postat av legoboy
FUP Niklas. Ny länk och nu även med stämningsansökan inkluderad.

Utan bidrag från följande medlemmar till insamlingen på 2918 kr, och utan Atomgets insats med att skanna in alla 1450 sidorna hade detta inte varit möjligt.

sWeePerr
GossipGirl
Becket
legoboy
Essem
xcmnx
polisrapport
JagHarEnLiten
cheringen
daydust
kameramannen
Raoul
Ocgf
Urkastad
Atomget
blondie-590
iamyouare

Håll till godo.

http://www.megaupload.com/?d=QTA2YIXR

Är det någon som har kvar FUPen och har lust att ladda upp? Vore även intressant om någon visste hur det är för honom i fängelset? Jag önskar att jag kunde läsa "våldtäktsman fick gafflar inkörda i ögonhålorna och förblödde till döds" i någon skvallertidning, men det har inte hänt än. Har han åkt på stryk eller sitter han för isolerad på sin äckelavdelning bland likasinnade?
Citera
2013-12-10, 04:23
Medlem
Efter läst noggrant alla 251 sidor, så undrar jag gärna om någon FB användare har kvar domen? Skulle vara väldigt glad om man kunde ta del av den här domen, då som ny student i Örebro har endast hört historier!

Mvh Walach!
Citera
2013-12-18, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
Är det någon som har kvar FUPen och har lust att ladda upp?

Citat:
Ursprungligen postat av walach
Efter läst noggrant alla 251 sidor, så undrar jag gärna om någon FB användare har kvar domen? Skulle vara väldigt glad om man kunde ta del av den här domen, då som ny student i Örebro har endast hört historier!

Jag har kvar hela FUP, men måste bara leta reda på var jag har gjort av den! Jag återkommer!
Citera
2013-12-18, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GossipGirl
Jag har kvar hela FUP, men måste bara leta reda på var jag har gjort av den! Jag återkommer!

Fan va skönt GossipGirl!
Citera
2013-12-18, 16:10
Medlem
Brottsplatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av walach

Domen http://www.mediafire.com/?mz9z4s65p8j30d8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in