2011-03-20, 18:06
Medlem
Hur går det med fupen? Kommer den upp senare tror ni?

Ska bli intressant att läsa, då jag känner en av hans offer.
Citera
2011-03-22, 21:17
Medlem
legoboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamyouare
Har aldrig varit med om att en sådan här foruminsamling faktiskt har fungerat [...]
Kan bero på att vissa inte svarar på PM och lämnar nödvändig info!

OnT: Inte mycket som sipprar ut från rättegången http://na.se/nyheter/orebro/1.1145056-niklas-eliasson-ville-testa-targas-pa-nagon. Om resten är inom stängda dörrar lär vi inte höra så mycket mer.
Citera
2011-03-23, 10:00
Medlem
talgoxens avatar
Från Aftonbladet:

"Att samarbeta fullt ut samt be sina offer om ursäkt hade varit anständigt och möjligen lett till ett något lägre straff." http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article12769658.ab

Vad tillför sådant här egentligen? Det är väl ganska uppenbart att Niklas allvarligt psykiskt sjuk. Det primära just nu är kanske inte riktigt att han lär sig be om ursäkt, han är så att säga inte riktigt på den nivån än.

Att resonera på det där sättet tycker jag inte är att ta den här typen av psykiska störningar på det allvar de förtjänar.
Citera
2011-03-23, 10:38
Medlem
Citat:
Han sprejade henne flera gånger i ansiktet. Hon försökte sparka honom mellan benen. Ramlade omkull, kom upp igen. Mannen försvann lika snabbt som han dykt upp.

– Det är den värsta smärta jag känt. Hela ansiktet drog ihop sig. Jag bara skrek och skrek och skrek.
Dagarna, veckorna, månaderna efteråt. Skräcken. Rädslan för att gå hem ensam på kvällarna. Mamma eller storebror fick hämta vid busstationen.

Hon flyttade till London för att komma bort. Fick jobb på en biograf, men sa snart upp sig. Klarade inte promenaderna till lägenheten efter sista föreställningen.

Hon drabbas än i dag av panik då hon möter främmande män och plågas av mardrömmar om nätterna.

Eliasson lyssnar med blicken rakt ner i bordet. Han är klädd i samma randiga munkjacka som under första rättegångsdagen och tittar inte på flickan en enda gång.

Han berättar att han fått tårgasen av en kompis och gav sig ut i natten för att se om den fungerade.

– Första person jag fick se var målsägande här. Jag funderade lite på om jag skulle använda den.

Han pratar på det sättet, som en ivrig student tredje dagen på juristlinjen. Flickan har inget namn, hon är målsägande. Han hänvisar till ”sidan 232 i huvudprotokollet, där jag utvecklat mitt resonemang”.

Tårgasen var värdelös. Det vet han, för han fick själv en skvätt i ansiktet utan att känna något.

Åklagare Anna Maria Larsson skärper tonen.

Du har erkänt försök till misshandel. Inte misshandel. Varför?

– Min uppfattning är att hon inte fick någon sprej på sig. Och om hon fick det så ledde det inte till någon skada.

Vad menar du med ingen skada?

– Jag gick ju själv in i molnet.

De fetlagda delarna motsäger ju varandra å det grövsta, sopan Oisin briljerar igen...
Citera
2011-03-23, 11:22
Medlem
legoboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
De fetlagda delarna motsäger ju varandra å det grövsta, sopan Oisin briljerar igen...
Nu ska du ju läsa det andra fetstilta som något Niklas tycker och påstår. Att flickan kände en stor smärta framgår väldigt tydligt.
Citera
2011-03-23, 16:19
Medlem
Irrblossas avatar
Jag vet att det kanske inte är relevant, men jag måste säga att den här Niklas är något av det fulaste jag någonsin sett! Han ser ut som en gris med sin uppnäsa och sina miniögon, riktigt elak och ful.

Det när nästan så att man förstår varför han måste våldta, ingen kvinna lär vilja beblanda sig med ett så fult stycke karl! Jag kan väl dessutom misstänka att han är extremt ocharmig, så jag tror inte han kunde plocka pluspoäng där heller... undrar hur hans snopp ser ut?
Citera
2011-03-23, 16:31
Medlem
Irrblossas avatar
Finns det någon här på tråden som känner aset i verkligheten?
Citera
2011-03-24, 16:24
Medlem
Någon som vet om hans anhöriga är med på rättegången?
Pappa, syster, mamma?
Citera
2011-03-27, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mado
Någon som vet om hans anhöriga är med på rättegången?
Pappa, syster, mamma?

Nej, det är lyckta dörrar och de får inte vara med där.
Citera
2011-03-27, 18:04
Medlem
De Larges avatar
Jag har en viktig fråga, hur kan Niklas vara Sveriges värsta när han bara våldtagit 3 (?) personer?

Hittar inte uppgifterna nu men han har ju inte våldtagit alla han överfallit, det finns ju fler serievåldtäktsmän som våldtagit fler, t.ex han i Stockholm för några år sedan, och smygaren och tom Hagamannen.
Citera
2011-03-27, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av De Large
Jag har en viktig fråga, hur kan Niklas vara Sveriges värsta när han bara våldtagit 3 (?) personer?

Hittar inte uppgifterna nu men han har ju inte våldtagit alla han överfallit, det finns ju fler serievåldtäktsmän som våldtagit fler, t.ex han i Stockholm för några år sedan, och smygaren och tom Hagamannen.
Det är onekligen en intressant fråga

Niklas Eliasson - 3 fullbordade våldtäkter
Hagamannen - 3 fullbordade våldtäkter
Mp3mannen - 3 fullbordade våldtäkter
Den asylsökande våldtäktsmannen - 3 fullbordade våldtäkter
Smygaren - 4 fullbordade våldtäkter
Den egyptiske svarttaxiföraren - 5 fullbordade våldtäkter
Citera
2011-03-27, 19:15
Medlem
doejanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Large

Kanske pga att han försökt våldta många fler, sen att han fysiskt misslyckats så var fortfarande hans avsikt att våldta. Det är tanken som räknas.
Och även kanske pga sin unga ålder. Gud vet hur många han hade varit uppe i tills han kom upp i hagamannens ålder om han inte blivit gripen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in