2011-04-21, 00:09
Medlem
legoboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kada
Men har någon någonsin påstått att han ÄR Sveriges värsta våldtäktsman då? Sveriges värsta sexförbrytare i modern tid är vad JAG har hört på TV, radio, osv.... aldrig "våldtäktsman". Och med 17 försök, inklusive tre succéer, får han nog ses som den värsta, eller åtminstone en av de värsta.
Citat:
Ursprungligen postat av kameramannen
Kan vi inte försöka diskutera lite om fup:en nu när vi alla har tillgång till den istället för att diskutera vem som är Sveriges värsta våldtäktsman?
Kan någon moderator bryta ut till en tråd om "Sveriges värsta våldtäktsman/sexförbrytare".

Citat:
Ursprungligen postat av River99
Haha, bara på Flashback alltså.

Hade han varit mörkhyad hade de tuffa tangentbordsrasisterna krävt offentlig avrättning, massutvisning, etnisk rensning och folkmord av alla med samma etnicitet på liknande sätt som i en annan välkänd tråd.

Nu när det är en etnisk svensk håller de på och gnäller över rubriksättningen i aftonbladet och letar med ljus och lykta efter värre exempel då förbrytaren är invandrare.

Fy fan vilken dubbelmoral.
Och vad tillför du?!

Citat:
Ursprungligen postat av Apjordan
Du har helt rätt. Bara att gå in på elin krantz tråden eller andra trådar där invandrare varit gärningsmannen. Då ska muslimen dö, utrotas, kastreras och gång på gång få skämmas över sitt ursprung. Här i den här tråden råder det en lugn och fin stämning. Inga öknamn eller påhopp utan mer accepterat. Riktigt patetiskt och vidrigt!
Vilket är det patetiska, vilket är det vidriga? Den lugna fina stämningen utan öknamn och utan påhopp? Förlåt, då fattar jag ingenting. Är det inte vad vi eftersträvar?

Citat:
Ursprungligen postat av kullebangmamma
fast han var sällan hemma och hans nya fru gick inte speciellt bra ihop med hans tidigare barn. Och NE.s mamma var ett kapitel för sig. Att alla barnen bodde på heltid hos pappan trots problemen där säger rätt mycket.
Det som står i förundersökningen stöder fullt och fast det du säger. Sprid gärna mer ljus, hur kunde Niklas bli så fucked-up? Sambon/särbon till Niklas pappa misstänkte att det kunde vara Niklas som var den skyldige men blev tyvärr inte tagen på allvar. Vad hade systern för uppfattning om Niklas?
Citera
2011-04-21, 21:09
Medlem
O Dirlewangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legoboy
FUP Niklas. Ny länk och nu även med stämningsansökan inkluderad.

Utan bidrag från följande medlemmar till insamlingen på 2918 kr, och utan Atomgets insats med att skanna in alla 1450 sidorna hade detta inte varit möjligt.

sWeePerr
GossipGirl
Becket
legoboy
Essem
xcmnx
polisrapport
JagHarEnLiten
cheringen
daydust
kameramannen
Raoul
Ocgf
Urkastad
Atomget
blondie-590
iamyouare

Håll till godo.

http://www.megaupload.com/?d=QTA2YIXR

Tack så mycket för detta alla ni ovan + dig som jag citerar! Skall läsas med intresse, återkommer.
Citera
2011-04-23, 10:44
Medlem
gannons avatar
Även jag vill passa på att tacka legoboy och övriga medlemmar som gett oss möjlighet att ta del av förundersökningen!

Det har tagit mig några dagar att ta mig igenom den, framförallt för att jag var tvungen att ta pauser från den tragiska läsningen. Jag tycker så oerhört synd om kvinnorna som råkat ut för Niklas och får ont i hjärtat när de beskriver smärtan och skräcken de upplevt.

Om Niklas vet jag inte riktigt vad jag ska säga. Han är en tragisk figur. Jag blir förundrad av att att hans omgivning inte har reagerat mer på hans uppenbara problem. Enbart hans alkosolkonsumtion hade ju fått de flesta att höja på ögonbrynen, men han kanske valde sina tillfällen och mest drack när hans pappa var i sommarstugan. Om vi bortser från överfallen så tycker jag ändå att han är ganska vanlig i sin ovanlighet, efter att ha hängt på Flashback i några år så har jag förstått att det finns ganska många unga män som har svårt med relationer (framför allt med kvinnor) och som spenderar oerhört mycket tid framför sin dator. Jag har även bekanta som lever på detta sätt. Jag är dock säker på att de allra flesta av dessa män aldrig skulle ens drömma om att göra det Niklas gjort. Vad är det som skiljer honom från de andra?

Det blir lite "hönan och ägget" av det hela, hade situationen sett annorlunda ut ifall Niklas hade haft mer vänner och ett bättre socialt nätverk? Eller ska man tolka bristen på vänner som att han från början var för sjuk/avvikande för att kunna anknyta till andra människor på ett normalt sätt?
Citera
2011-04-23, 11:45
Medlem
Beckets avatar
Hittade ett urdrag ur Niklas Eliassons videokonfrontation på Expressens youtubekanal, tyvärr har det ett reklamklipp som man måste ta sig igenom först, men i klippet ser man hans rörelser och hör hans tal.

http://www.youtube.com/watch?v=yGA-qBHMNP4
Citera
2011-04-25, 23:53
Medlem
Välkomnar mig själv till fb.
Har följt tråden och även läst FUP:en just för att jag har nära anknytning till delar av Örebro där övergreppen skett. (Ena överfallet på min systers gård bl.a)

Är det någon som är tillräckligt "Psykologisk" för att ha några tankar om NEs totala kvinnohat?
Frånvarande mamma på ett eller annat sätt? Nobbad av de tjejer han försökt söka kontakt med?

Är väl en ganska skruvad tjej som är intresserad av vad som driver en människa till att agera oavsett vad akten må vara.

Undrar även, med tanke på bristen i censuren på FUP:en, om brottsoffer kan stämma den/dom som ansvarar för censureringen då samtliga offer går att leta reda på genom FUP:en?
(Ja, jag har kollat upp då jag är uppväxt på väster och är jämngammal med flertalet av tjejerna)
Citera
2011-04-26, 07:30
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillAurora
Välkomnar mig själv till fb.
Har följt tråden och även läst FUP:en just för att jag har nära anknytning till delar av Örebro där övergreppen skett. (Ena överfallet på min systers gård bl.a)

Är det någon som är tillräckligt "Psykologisk" för att ha några tankar om NEs totala kvinnohat?
Frånvarande mamma på ett eller annat sätt? Nobbad av de tjejer han försökt söka kontakt med?

Är väl en ganska skruvad tjej som är intresserad av vad som driver en människa till att agera oavsett vad akten må vara.

Undrar även, med tanke på bristen i censuren på FUP:en, om brottsoffer kan stämma den/dom som ansvarar för censureringen då samtliga offer går att leta reda på genom FUP:en?
(Ja, jag har kollat upp då jag är uppväxt på väster och är jämngammal med flertalet av tjejerna)

BO blir ju offentliga i och med att FUP blir offentliga i normalfallet, jag vet inte varför man valt att censurera BO (Om man nu gjort det jag har inte läst FUP så noga ännu).
Jag har mycket svårt att tro att man kan stämma någon för detta, tror inte ens det kommer att hända någonting, se gärna fallet med Elin Krantz där bilderna som inte var tänkt att komma ut, kom ut.
Jag har ingen uppfattning om BO men hur gamla är dom ungefär? 20-25 eller nåt sånt?
Vad är det i FUP som gör att du kan identifiera dom?
Citera
2011-04-27, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenneMelon
BO blir ju offentliga i och med att FUP blir offentliga i normalfallet, jag vet inte varför man valt att censurera BO (Om man nu gjort det jag har inte läst FUP så noga ännu).
Jag har mycket svårt att tro att man kan stämma någon för detta, tror inte ens det kommer att hända någonting, se gärna fallet med Elin Krantz där bilderna som inte var tänkt att komma ut, kom ut.
Jag har ingen uppfattning om BO men hur gamla är dom ungefär? 20-25 eller nåt sånt?
Vad är det i FUP som gör att du kan identifiera dom?

Brister i namncensurering, adress och nära anhöriga är tillräckligt för att kunna identifiera.
Men för att inte ge fel folk ideér tycker jag att vi inte vidareutvecklar det svaret.

I mordutredningar är det väl sällan censur och jag antar att BO i dessa fall bett om att få vara anonyma. I ett fall av denna utredning är ju ett BO inte censurerad över huvudtaget (Fallet med pepparsprayen) så jag antar just att det handlar om egen vilja.
Citera
2011-04-28, 03:33
Medlem
Stort tack till dig/er som ordnade fram PDF:erna med förundersökningen. Det märks tydligt att det är Örebropolisen som har författat materialet. Jag bara öppnade en av PDF-filerna och slog upp en sida på måfå, och läste:

--- säger att hon inte tror att killen var så erfaren. På fråga vad --- menar med detta svarar --- att snoppen inte gick så långt in i analen. --- säger att det inte gjorde så ont som det kunde ha gjort. --- säger att killen kanske trodde att han inte kunde komma längre in eftersom hon sa "ajajaj och stönade" när han körde in den.

Ööh.... "När han körde in den" ?????!
"snoppen inte gick så långt in i analen" ??????!!

Vilka skolpoliser alltså... Vad är det för språk de använder? Verkligen seriöst intryck....

Kände bara att jag ville kommentera detta, eftersom att jag vet hur jävla kassa de är på att skriva rapporter och förhör... (har både gjort anmälan och blivit anmäld själv, så jag har sett detta flera gånger tidigare).
Citera
2011-05-12, 03:27
Medlem
Mvks avatar
Fyfan va oskyldig och tafatt han försöker verka på klippet när han säger:
"Håll käften annars dödar jag dig".

Försöker verka lugn och gör rösten extra bögig.
Stör mig nått så enorm varje gång jag ser det klippet.
Jävla horunge.
Citera
2011-05-15, 18:05
Medlem
katarina1990.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Vad gör hon på en parkering kl 05.42? Det finns ofta en anledning till varför vissa blir våldtagna, är man lite försiktig så klarar man sig undan såna här grejer. Man kan ju gissa att hon var ganska berusad?

den typen av resonemang ligger till grund för att anmälningsbenägenheten hos våldtäkts offer är så pass låg som den är..
Citera
2011-05-18, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Vad gör hon på en parkering kl 05.42? Det finns ofta en anledning till varför vissa blir våldtagna, är man lite försiktig så klarar man sig undan såna här grejer. Man kan ju gissa att hon var ganska berusad?

Du menar alltså att alla män är potentionella väldtäktsmän?
Citera
2011-05-18, 23:35
Medlem
cheringens avatar
VAD gör hon på en parkering kl 05.42?? Jaaa du, inte vet jag MEN är jag ute vid den tiden på dygnet så är jag på väg till jobb...ÄVEN om det är lördag eller söndag....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in