2013-12-18, 14:43
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrock
De kan ta det lugnare, vila Wade, och ändå leka sig till en andraplats i öst.
Så du tror de har potential att "skärpa sig" och kunna utmana Pacers i en slutspelsrunda?
2013-12-18, 15:42
Medlem
ToiletRelicTrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Så du tror de har potential att "skärpa sig" och kunna utmana Pacers i en slutspelsrunda?
Absolut. De har tenderat att matcha sin prestation beroende på vem de möter motstånd och just nu vill de bara att playoffs ska komma, så att de kan börja spela på "riktigt".

Miami VS. Pacers i natt, tagga!
2013-12-18, 15:55
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Varför är Miami Heat betydligt sämre i år än i fjol?

Som några redan påpekat kommer vi antagligen få se ett annat Heat i playoffs men har själv också lagt märke till att det varit lite skakigt emellanåt. Vissa i truppen har varit ojämna (typ Birdman) eller rent av kassa (Haslem, Battier) så har ställt mig frågande till att man inte ger andra spelare chansen. Det var ett klart lyft att få tillbaka Beasley som gjort mycket poäng off the bench, även Mason Jr har varit riktigt bra de gånger han fått spela, hoppas innerligt att han får mer tid till förmån för nedgångsspelarna!
2013-12-18, 18:27
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:

Det är pacers som utmanar. Lebron too good. Kolla oddsen.
2013-12-19, 03:43
Medlem
3TTONs avatar
Ge mig maj NU!
2013-12-19, 10:52
Medlem
Xunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Det är pacers som utmanar. Lebron too good. Kolla oddsen.

I natt var det dock Wade som var too good. Väldigt kul att få se Wade prestera igen. Ifall både Wade och LeBron kan prestera nära sitt bästa så kan INGET lag i NBA slå dem i playoffs.
2013-12-19, 13:48
Medlem
ToiletRelicTrees avatar
Miami måste vara nöjda när de vinner samtidigt som de skjuter 5-21 (23.8%) från 3PT.

Citat:
Ursprungligen postat av 3TTON
Ge mig maj NU!
Helvete vad sugen man blir när det är sådan stämningen som det var igår i IND vs MIA.
2013-12-19, 13:54
Medlem
fredrocks avatar
Jag vet att det är lite mer relaxad bedömning i slutsekunderna, men hur får inte LeBron en foul emot sig på Georges skott? http://www.nba.com/video/games/heat/2013/12/19/0021300369-paul-george-last-shot.nba
2013-12-19, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xunder
I natt var det dock Wade som var too good. Väldigt kul att få se Wade prestera igen. Ifall både Wade och LeBron kan prestera nära sitt bästa så kan INGET lag i NBA slå dem i playoffs.

Jag tycker Durant och Westbrook > LBJ och Wade däremot har Heat äckligt bra rollspelare och bänk.

Durant kommer bli bättre än LeBron inom två år, de är på en helt annan nivå än alla andra för tillfället.
2013-12-19, 19:57
Medlem
Xunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MockDraft
Jag tycker Durant och Westbrook > LBJ och Wade däremot har Heat äckligt bra rollspelare och bänk.

Durant kommer bli bättre än LeBron inom två år, de är på en helt annan nivå än alla andra för tillfället.

Durant är bra ja, och kommer bara bli bättre tills han når sin prime. Men jag tror aldrig att Durant kommer bli bättre än vad LeBron är nu, eller har varit de senaste 3 -4 åren. Durant kommer alltid vara en bättre scorer, men kollar man overall så är LeBron i prime bättre än vad Durant i prime kommer vara.
2013-12-19, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xunder
Durant är bra ja, och kommer bara bli bättre tills han når sin prime. Men jag tror aldrig att Durant kommer bli bättre än vad LeBron är nu, eller har varit de senaste 3 -4 åren. Durant kommer alltid vara en bättre scorer, men kollar man overall så är LeBron i prime bättre än vad Durant i prime kommer vara.

Jag tror möjligheten finns lol. Durant nu (25år) är bättre än LeBron som 25-åring.
2013-12-19, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MockDraft
Jag tror möjligheten finns lol. Durant nu (25år) är bättre än LeBron som 25-åring.

Vad är Durants största svagheter? är det fysiken eller behöver han bli en bättre passare, ledare, defender? Jag tycker LeBron alltid haft mer tydliga svagheter (skottet) som är lättare att konkret förbättra, och det har han ju också jobbat mycket på, hittills i säsongen ligger han ju på sanslösa .597 i FG%. Det jag vill ha sagt är att jag tycker det är svårt att förutse Durants utveckling.

Apropå någonting annat som jag tänkte på när det gäller LBJ, Antag att man skulle va coach och antingen ha fem allround-spelare, typ LBJ, som kan spela i princip varje position eller ha fem stycken spelare som passar perfekt på en viss typ av position, typ CP3/Shaq. Vad skulle man välja? Tycker det finns både fördelar och nackdelar med båda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in