2013-12-18, 12:49
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hans beteende sedan han släpptes av TR visar att han inte behöver vara häktad i avvaktan på rättegång. Risken för flykt, fortsatt brottslighet eller försvårande av utredning är försumbar.

Det borde även anses uppenbart att obligatorisk häktning inte krävs av samma skäl.

Men jag avstår helst från att sia om vad som kommer att hända på fredag. Turerna i det här resningsärendet har överraskat mig för många gånger.
Åhh, fortsatt brottslighet? Du som alltid vill få honom att framstå som den mest hederlige man kan tänka sig.
Vilken brottslighet har han ägnat sig åt anser du?
Citera
2013-12-18, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jag förutsätter att FS:s välbetalda försvarare nu avsatt en stor del av den förestående julhelgen till att beta av relevanta, misstänkta delar av MJ:s gamla kontaktlista, och att han lagom till den tredje rättegången kan presentera ett par alternativa gärningsmän - eller åtminstone en.

Möjligtvis kan det också bli så att stjärnadvokaten helt förbiser detta och skyller på att utredarna undanhåller information. Det första har tydligen hänt förr.

Det tyngsta argumentet för en fällande dom lär vara det faktum att även om vi leker med tanken att det finns 10 alternativa gm, så är det endast FS som kunnat vidta de åtgärder efter mordet som bevisligen gjordes.
Jag menar att MH kan leta tills han stupar. Det kommer ändå inte att hjälpa FS.

Jag förstår dock att han försöker, det är hans jobb och i projekt FS har han inte lyckats speciellt väl.
Resning till men för den misstänkta. Det klingar inte speciellt bra bland advokatskollegorna, kan tänkas.
Citera
2013-12-18, 12:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Kontakt ska tas med fotografen Marina på-
Kontakta oss på följande adresser:
Fotograf: marina@explovision.se
För allmän information: info@ekovisionphotos.com
Kontakter med Svenska Konståkningsförbundet och samarbetspartners hänvisas till adress: photo.marina.johansson@gmail.com

Står inget mobilnummer någonstans på hennes fotografsida.

Inget mer än en gammal webbsida som ligger och skräpar sen många år utan relevans.
Uppenbarligen har mobilen bytt användningsområde på senare tid. Hörde jag smygmobil?
Citera
2013-12-18, 12:53
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Möjligtvis kan det också bli så att stjärnadvokaten helt förbiser detta och skyller på att utredarna undanhåller information. Det första har tydligen hänt förr.

Det tyngsta argumentet för en fällande dom lär vara det faktum att även om vi leker med tanken att det finns 10 alternativa gm, så är det endast FS som kunnat vidta de åtgärder efter mordet som bevisligen gjordes.

Jag förstår dock att han försöker, det är hans jobb och i projekt FS har han inte lyckats speciellt väl.
Resning till men för den misstänkta. Det klingar inte speciellt bra bland advokatskollegorna, kan tänkas.

Om du menar städningen så har domstolarna tidigare tyckt att någon annan kunde ha gjort det. Det finns alltså inget "bevisligen" i vad du säger.
Citera
2013-12-18, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Om du menar städningen så har domstolarna tidigare tyckt att någon annan kunde ha gjort det. Det finns alltså inget "bevisligen" i vad du säger.

Nej, bevis finns det tyvärr väldigt lite av i detta fallet. Men det behövs som tur inte för att fälla mördaren.
Citera
2013-12-18, 12:56
Medlem
MrsMagoos avatar
Det här numret är alltså ett bredbandsnummer i dag och går inte att ringa till.
Ska inte vara några problem att se då användningen avslutades från Marinas håll.
Trams och flams är kanske inte det Hansson ska ägna sig åt. En firma som är avregistrerad som skräpar på internet är det enda Hansson tjafsat om sen ruta 1 och dessa kontakter.

För att inte tala om tändsatspartiklar, som då Hansson borde veta inte har minsta värde som bevis.

Hansson snurrar på med kontakterna men kontakterna ser ut att finnas i nyare mobiler, så något smygande tror jag inte på. 2009 gjorde hon slut med Fidde, så hon hade kontakterna via datorn och mobilen.
Det finns inte heller någon i FUP som säger att dom ringt eller kontaktats i något äldre telefonnummer.
Bevisvärdet är noll på denna sidouppgift.

Citat:
Nej, bevis finns det tyvärr väldigt lite av i detta fallet. Men det behövs som tur inte för att fälla mördaren.

Äldre domslut har inget värde eftersom HD beviljat resning. Dom ska ses som överkörda.
Citera
2013-12-18, 12:57
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Om telefonlistan för firmamobilen fanns vid förhandlingen i TR, och denna hade styrkt att Marina inte använde den vid det förmodade mötet på Svartedalsvägen, hade inte advokat Hansson visat intresse för den nu. Jag tar definitivt inte för givet att smygmobilen inte var en överraskning för polisen när PF hittade den.

Beskedet från JE var väntat och tarvade nog inget svar. Systern såg inget konstigt med SMS:en.
Att advokaten ens tar upp en sån sak som den telefonen visar bara hur desperat lite han har som talar för FS oskuld.
Citera
2013-12-18, 12:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

TR:
Citat:
Dock var huset tämligen litet och ställena där sängutrustning kunde finnas begränsade och det torde inte ha varit omöjligt för en utomstående att hitta vad som behövdes för att städa och dölja blodfläckarna på resårbottnarna.
I projekt FS har han lyckats ena domstolar två gånger av två. Kan man lyckas bättre?
Citera
2013-12-18, 13:00
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Att advokaten ens tar upp en sån sak som den telefonen visar bara hur desperat lite han har som talar för FS oskuld.

Ja, Hansson är desperat nu. Han tänker inte ens logiskt längre, och kommer med ovidkommande rappakalja. Hans klient ljuger, så det får han jobba på i stället. Det duger inte med Fiddes tidigare tystnad och fåordiga uttalande och den här resan till Fässberg som inte kan kontrolleras.

Han kommer sitta som tidigare och inte svara, och han kommer åka åt helvete på det.
Man har kommit på hans lögner och dom ska han ju inte ändra på...har han sagt, så adios and godnatt blir det.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-18 kl. 13:02.
Citera
2013-12-18, 13:00
Medlem
Citat:
TR:

I projekt FS har han lyckats ena domstolar två gånger av två. Kan man lyckas bättre?

Ja, absolut.
MH hade lyckats bättre om han skapat så mycket tvivel i fallet att HD nekat resningsansökan.
Citera
2013-12-18, 13:04
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ja, absolut.
MH hade lyckats bättre om han skapat så mycket tvivel i fallet att HD nekat resningsansökan.

Han lyckades inte i HD nej, som är högsta instans. Därför drog han kortet om att alla inte var eniga.
Well en chock kanske för den svullna advokaten som är som ett sömnpiller i sin sk bevisning.
Men klart är att han ska göra så gott han kan för att försvara sin klient, men det här ser väl tunt ut.

Det här blir lättare än vad jag trodde.
Det blir en liten promenad i parken.
Han kommer sänka sig själv.
Det blir en lätt match det här och ett straff som kommer svida för lång tid framöver.
Han kommer för alltid leva med att vara den kända Marinamördaren.

Sällsynt kallblodighet
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-18 kl. 13:08.
Citera
2013-12-18, 13:12
Medlem
Citat:

Han lyckades inte i HD nej, som är högsta instans. Därför drog han kortet om att alla inte var eniga.
Well en chock kanske för den svullna advokaten som är som ett sömnpiller i sin sk bevisning.
Men klart är att han ska göra så gott han kan för att försvara sin klient, men det här ser väl tunt ut.

Det här blir lättare än vad jag trodde.
Det blir en liten promenad i parken.
Han kommer sänka sig själv.
Det blir en lätt match det här och ett straff som kommer svida för lång tid framöver.

Det känns som om advokaten föregår en fällande dom och bara försöker hitta bortförklaringar till att det eventuellt går åt helvete.
Jag är som sagt ingen jurist, och vågar inte ta ut något i förskott, men förnuftet "Skyldig".

Citat:
Han kommer för alltid leva med att vara den kända Marinamördaren.

Ja. Det får han ta för rättsäkerhetens skull. Han är dessutom själv en stor bidragande orsak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in