2013-12-17, 21:09
Bannlyst
Läste precis färdigt dagens förhandling.

Morot binds till brottet tidsmässigt med ett antal vittnen som hört dunsarna och skrik efter kl.00.
Andra möjliga gärningsmän är uteslutna.
Kläder, foton, brandplats är lika tunga bevis.
Boken.
Svamlandet och lögnerna och ändrad utsaga.

Det blir fällande dom.

Men DB och FH ?
Di åker di med, straffen kan nog bli överraskande långt.
Ögonvittne med regskylt
Citera
2013-12-17, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Ett djur är hungrigt och tar med sig mjukdelarna, och får vid något tillfälle med sig en tand vid sin måltid. Det sker kanske inte ofta. Kanske så sällan som 1 på 10 måltider, vad vet jag. Men tänk på att kroppen låg där i runt 40 dygn. Många djur går dit och återkommer dit. Eftersom jag nu verkar ha självutnämnt mig till en expert i området, så drar jag till med ca 180 måltider.

Då ber vi om ett expertutlåtande Vi antar att din djurteori stämmer. 18st tänder har djur plockat ur munnen. Djur äter inte tänder. Tycker inte du att det är liiite märkligt att inte ens en endaste liten tand påträffas i kroppens närhet. Vi kommer nog inte längre med det vi vet. Jag lägger ner tandspekulationerna. I alla fall för stunden.
Citera
2013-12-17, 21:16
Bannlyst
Morot bet sig nog i läppen när Flashbackvittnet var honom på spåren.
Hihi, måste känt sig som en idiot när forumet kartlade både kläder och bok på en knapp timme.
Var det då han drog till Polen ?
Citera
2013-12-17, 21:16
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Läste precis färdigt dagens förhandling.

Morot binds till brottet tidsmässigt med ett antal vittnen som hört dunsarna och skrik efter kl.00.
Andra möjliga gärningsmän är uteslutna.
Kläder, foton, brandplats är lika tunga bevis.
Boken.
Svamlandet och lögnerna och ändrad utsaga.

Det blir fällande dom.

Men DB och FH ?
Di åker di med, straffen kan nog bli överraskande långt.
Ögonvittne med regskylt

Ja visst åker bill o bull också på en fällande dom. Det är ju ett indiciemål där de är pusselbitar.
Utan pusselbitarna bill o bull går inte indicierna ihop.
Med den historiken AJ har, borde de låsa in honom och kasta nyckeln imo.
Citera
2013-12-17, 21:35
Medlem
Zizzla163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullskit
Ok, detta har jag missat. Konstigt då jag läser allt. Tror ändå att han slagit och sparkat ut en del av dom. Tror även att han har slagit och sparkat ihjäl henne inte använt kniv. Fattas ju massa mjukdelar mm, svårt att se då.

Samma mönster genom hela livet, sparka och slå. Vi är många som väntat på och förstått att detta till slut ska hända...

Känner du A.J?
Citera
2013-12-17, 21:36
Medlem
Angående tändernas betydelse för identifiering så används väl tandkort endast när kroppens DNA förstörts genom t.ex. brand? Moroten måste ju också antagit att han eventuellt hade spaning på sig. Att då åka till liket känns fel.
Citera
2013-12-17, 21:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Angående tändernas betydelse för identifiering så används väl tandkort endast när kroppens DNA förstörts genom t.ex. brand? Moroten måste ju också antagit att han eventuellt hade spaning på sig. Att då åka till liket känns fel.
Nej, identifiering med tänder är vanligare, billigare och snabbare i allmänhet än identifiering med DNA.
Citera
2013-12-17, 21:48
Medlem
AussieRedMans avatar
Kanske slogs tänderna ut då man hade ngn annan plan för liket som man sen skippade.
En 1:ā korkad tanke kanske var att elda upp det i bilen.
Senast redigerad av AussieRedMan 2013-12-17 kl. 21:50.
Citera
2013-12-17, 22:02
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har precis läst färdigt dagens referat i TTELA. Sista frågan ställdes av någon som har stulit mitt nick.
He, he, vadå stulit ditt nick? Har du sökt patent på det? Jag har tyvärr inte läst tidningens rapportering, men eftersom du är så upprörd måste det varit någon förnedrande eller upprörande fråga, tjuven "Quarell" ställde. Vad gällde det?
Citera
2013-12-17, 22:12
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det vet jag inte. Det kan ha skett redan, men bara inte framkommit i tråd och media.
Jag har ett minne av att jag läst att TR hade begärt in den. Men nu när jag söker kan jag inte hitta det. Kan det ha stått i TTela? Jag vet inte?
Citera
2013-12-17, 22:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag har ett minne av att jag läst att TR hade begärt in den. Men nu när jag söker kan jag inte hitta det. Kan det ha stått i TTela? Jag vet inte?
Någon som har dagboksbladet och kan svara?
Citera
2013-12-17, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Kanske slogs tänderna ut då man hade ngn annan plan för liket som man sen skippade.
En 1:ā korkad tanke kanske var att elda upp det i bilen.

Det där kan va en riktigt bra ide.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in