2013-12-17, 16:53
Medlem
Decrypters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
RDY anmälde ju händelsen anonymt, och kanske till callcenter.
Jag tror inte de proriterar dom tipsen först, vid hög arbetsbelastning.
När jag ringde vid tre olika tillfällen, tog det max 20 min innan de lokala utredarna ringde upp mig. Och direkt efter började de "jobba". Då uppgav jag identitet och telefonnummer. Vid ett av dom tillfällena var det åt RDY jag ringde.

Jag har samma erfarenhet som dig. Ringde in ett tips, uppgav vem jag är och var jag befann mig och det tog mindre än 20 minuter tills polis var på plats (och detta var utanför Trollhättan).
Citera
2013-12-17, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daniel73
Jag skulle i så fall gissa på fåglar, vad jag förstår så var större delen av huvudet uppätet.
Inte otänkbart att kråkorna varit framme.

Hade dom varit utdragna hos tandläkare hade det framkommit, ingen kan slå ut en hel rad med tänder utan att bryta av någon eller orsaka skador i käken samt lämnat övre raden helt orörda.

Sannolikt ha kroppen legat så att fåglarna kommit åt undre raden på ena sidan och övre på andra.
Känns troligt då inga tänder hittats någonsrans.

Osannolikt att någon ville dra ut tänder för att försvåra ID när det finns DNA.

Jag vill nog avfärda tänderna som ovidkommande med notering att inget tyder på båld mot munnen i större omfattning.
snacka om spekulation ......
Citera
2013-12-17, 17:22
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullskit
Men enligt jägarna bla här på tråden är det ju ovanligt att tänderna inte sitter kvar när endast skelettet återstår tom.

Jag tror att mortidioten både slagit och sparkat loss flera.......

Hur kan man sparka o slå ut 18 tänder utan att orsaka några skelettskador?
Citera
2013-12-17, 17:23
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullskit
Men enligt jägarna bla här på tråden är det ju ovanligt att tänderna inte sitter kvar när endast skelettet återstår tom.

Jag tror att mortidioten både slagit och sparkat loss flera.......

Citera
2013-12-17, 17:44
Medlem
Hur gick det med handskarna? Fanns dom eller inte?
Angående lakanet, OM han dragit av påslakanet från täcket så borde det vara på avi sidan? För inte tänker väl han på att vränga tillbaka?
Citera
2013-12-17, 18:23
Medlem
Quarrels avatar
Jag har precis läst färdigt dagens referat i TTELA. Sista frågan ställdes av någon som har stulit mitt nick.
Citera
2013-12-17, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har precis läst färdigt dagens referat i TTELA. Sista frågan ställdes av någon som har stulit mitt nick.

Haha, sånt får man leva med för jag antar att det inte är du på bilden
Citera
2013-12-17, 18:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Haha, sånt får man leva med för jag antar att det inte är du på bilden
Nej, bilden föreställer Lars Carlsson, reportern som svarar på "Quarrels" fråga.
Citera
2013-12-17, 18:54
Medlem
Citat:
Nej, bilden föreställer Lars Carlsson, reportern som svarar på "Quarrels" fråga.

Klarspråk var det visst inte från min sida. Jag menade bilden som du har är på FB. Skitsamma, så är det att vara populär!

Från en sak till en annan. Indiciekedjan som de har mot främst GM ser jag som relativt vattentätt så jag är inte så orolig för att han inte blir fälld även fast ÅK tar det lugnt. De övriga två, åtalade för skyddande av brottsling, hur stark måste bevisningen vara för att de ska fällas. De har ju sagt att de varit tillsammans och mött upp AJ i TH men det kanske inte räcker även fast det finns indicier mot dem med i form av bil, skor och armband.
Citera
2013-12-17, 18:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Klarspråk var det visst inte från min sida. Jag menade bilden som du har är på FB. Skitsamma, så är det att vara populär!

Från en sak till en annan. Indiciekedjan som de har mot främst GM ser jag som relativt vattentätt så jag är inte så orolig för att han inte blir fälld även fast ÅK tar det lugnt. De övriga två, åtalade för skyddande av brottsling, hur stark måste bevisningen vara för att de ska fällas. De har ju sagt att de varit tillsammans och mött upp AJ i TH men det kanske inte räcker även fast det finns indicier mot dem med i form av bil, skor och armband.
Bevisen mot alla åtalade måste vara bortom rimligt tvivel, och det har åklagaren inte kommit långt med hittills, i vart fall inte DB.
Citera
2013-12-17, 19:31
Medlem
bullskits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/djurgarden/article17781808.ab

Otäcka bilderna på Djurgårdstalangen – slog ut sju tänder
Citera
2013-12-17, 19:35
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Bevisen mot alla åtalade måste vara bortom rimligt tvivel, och det har åklagaren inte kommit långt med hittills, i vart fall inte DB.

Det där med "rimligt tvivel" måste ju någonstans bli ganska godtyckligt? Juridik ska väl inte bygga på sunt förnuft, men just "rimligt tvivel" öppnar upp för en godtycklig bedömning eller? En läskig formulering tycker jag. Men jag är inte så kunnig i sådana sammanhang å andra sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in