Citat:
Ursprungligen postat av
68911986
Tror att man till en början kan skicka in en skärmdump, men att man sen måste skicka in ett bevis på att man pluggar (registreringsbevis eller dyl). Jag fick göra det på studentstaden iaf, vet ej riktigt hur det är på heimstaden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Epicedium
Ja det stämmer, jag sökte min lägenhet runt April-Maj, innan antagningsbeskedet för HT hade kommit. Jag vet inte riktigt hur det funkar på andra sidor, mycket möjligt att det är samma sak där.
Fan vilken tur att jag såg ditt inlägg då.

Synd bara att jag inte såg det tidigare. Är helt säker på att jag kommer komma in nu till våren, så jag har inga problem med att betala några hyror i förväg. Dags att börja söka på då.
Hittar inte riktigt mina köpoäng på Heimstaden, men tror att jag varit reggad i drygt ett och ett halvt år. Visst borde jag ha någon chans på ett rum i Flogsta om jag söker ofta tills antagningen nu?
EDIT: Finns det något sätt att se vilka rum man ska söka för att ha maximal chans? Som jag förstått det handlar mycket på Heimstaden om hur fort man söker ett rum från dess att det kommer upp. Är t.ex. de rum högst upp de senast inlagda? Det finns ingen uppenbar sorteringsfunktion för detta.