2013-12-17, 19:00
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
jo jag vet. Förstår bara inte varför de vill skydda honom och AN?
Du förstår att "skydda" och ""inte se något som talar för skuld" är helt olika saker va?
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Under middagen på restaurangen den 4/5 har inte A*nika reagerat på att Mi*ke fått
ovanligt många SMS då han har ett stort kontaktnät, det är karaten, kontakter via
journalistskolan i Kalix och att Mi*ke har många vänner. De SMS han fått under
kvällen har inte mottagits eller skickats i hemlighet utan skett helt öppet. Hon
minns bl a SMS från St*fan som också är tränare

Men hon minns inga sms från VB? Från vilka fler minns hon sms, hon säger faktiskt, bl a
Hon visste ju inte att det messades med VB förrän efteråt så hon kan ju inte säga att hon minns sms från VB. "Bl.a" kan vara ett ordval som kanske inte behöver tas bokstavligt. Alltså att hon minns att det messades och mottogs mess, bl.a från St*fan men även från andra som hon inte vet något om vilka det var.
Citera
2013-12-17, 19:10
Medlem
[quote=giveawayyourlove|46634878]
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Både AN, MB och KJ mfl döljer saker![/QUOTE

Har en stark känsla av att han/hon/de ångrar sig väldigt mycket. Finns det fler som kan vara inblandade alt känna till detaljer kring mordet? dvs syskon, barn, vänner?
Trollsländan har ett speciellt beteende i maj, juni. Hanen tar ett stryptag om honan för att försäkra sig om att ingen annan hanne ska få "henne". Det är en parningsakt och en form av kärleksakt. KJ kanske ströp henne för att hon inte ville vara med honom. Om hon inte ville vara med KJ så skulle inte heller MB få det, mao svartsjuka.
Citera
2013-12-17, 19:17
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Trollsländan har ett speciellt beteende i maj, juni. Hanen tar ett stryptag om honan för att försäkra sig om att ingen annan hanne ska få "henne". Det är en parningsakt och en form av kärleksakt. KJ kanske ströp henne för att hon inte ville vara med honom. Om hon inte ville vara med KJ så skulle inte heller MB få det, mao svartsjuka.

Kolla om KJ har googlat på trollsländornas parningsakt ..

Seriöst. Nej, KJ har varken förmåga att älska eller känna svartsjuka, det är ett typiskt psykopatdrag. På låtsas kanske, men inte på riktigt.
Senast redigerad av MBoudine 2013-12-17 kl. 19:39.
Citera
2013-12-17, 20:19
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
En av dom skumaste lögnerna som MB o AN sagt är den om stugan som det inte går att bo i och som dom aldrig åker till. Riktigt tråkigt att dom aldrig utredes ordentligt.

CarlJanne75 är det något du vet? altså att deras stuga går att bo i, likaså angående hurvida dom ofta besöker stugan?
För om du med säkerhet vet detta så är det ju jätteviktig information som både polis och KJs försvar borde få.
Citera
2013-12-17, 20:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Du förstår att "skydda" och ""inte se något som talar för skuld" är helt olika saker va?

Hon visste ju inte att det messades med VB förrän efteråt så hon kan ju inte säga att hon minns sms från VB. "Bl.a" kan vara ett ordval som kanske inte behöver tas bokstavligt. Alltså att hon minns att det messades och mottogs mess, bl.a från St*fan men även från andra som hon inte vet något om vilka det var.

Om det mottages sms helt öppet med korta tidsintervall vid ett restaurangbesök så tycker iaf jag att det är underligt att inte frun undrar vem det är som messar, S*efan fick hon se eller höra från sin man, och fler(hon skrev bl a S*efan), men vi har inte hört att AN fått se eller höra att MB mottog ett flertal sms från VB(Alias?). Hon borde ha undrat vem det är som messar så frenetiskt och vad det handlade om tycker jag.
Citera
2013-12-17, 20:21
Medlem
Citat:
Under middagen på restaurangen den 4/5 har inte A*nika reagerat på att Mi*ke fått
ovanligt många SMS då han har ett stort kontaktnät, det är karaten, kontakter via
journalistskolan i Kalix och att Mi*ke har många vänner. De SMS han fått under
kvällen har inte mottagits eller skickats i hemlighet utan skett helt öppet. Hon
minns bl a SMS från St*fan som också är tränare

Men hon minns inga sms från VB? Från vilka fler minns hon sms, hon säger faktiskt, bl a
VB hete nåt annat i MBs telefonbok, men jag kommer inte ihåg det.
Citera
2013-12-17, 20:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
VB hete nåt annat i MBs telefonbok, men jag kommer inte ihåg det.

Se föregående post, nummer 58657, där kommenterar jag det.

Jag tycker att det är märkligt att AN inte var nyfiken på vem MB messade med under en bröllopsuppvaktning. De kanske inte är så nyfikna av sig, men fruntimmer brukar vara ganska intresserade av sånt där, särskilt när de ser/hör att det mottages en mängd meddelanden kort efter varandra. MB förklarade kanske det här med att det var en ny styrelsemedlem som frågade om kommande möte dagen därpå. Men jag tror inte så.
Citera
2013-12-17, 20:42
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Om det mottages sms helt öppet med korta tidsintervall vid ett restaurangbesök så tycker iaf jag att det är underligt att inte frun undrar vem det är som messar, S*efan fick hon se eller höra från sin man, och fler(hon skrev bl a S*efan), men vi har inte hört att AN fått se eller höra att MB mottog ett flertal sms från VB(Alias?). Hon borde ha undrat vem det är som messar så frenetiskt och vad det handlade om tycker jag.
Fast skulle man verkligen fråga varje gång vem som messade? Jag frågar aldrig såvida det inte är jäkligt sent/tidigt, ibland säger sambon själv vem det är om det är något som rör oss båda eller nåt som är kul/intressant. Sambon (och jag med för den delen) kan få massor av mess periodvis, men känner man många och/eller får mycket som rör jobbet så blir det ju en vana att det skickas och tas emot mess, och jag kan tänka mig att MB får en hel del mess (förutom från VB då) med tanke på jobben och karaten. Och jo jag hör ju till det kvinnliga släktet men är faktiskt inte mer nyfiken än så
Citera
2013-12-17, 20:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Fast skulle man verkligen fråga varje gång vem som messade? Jag frågar aldrig såvida det inte är jäkligt sent/tidigt, ibland säger sambon själv vem det är om det är något som rör oss båda eller nåt som är kul/intressant. Sambon (och jag med för den delen) kan få massor av mess periodvis, men känner man många och/eller får mycket som rör jobbet så blir det ju en vana att det skickas och tas emot mess, och jag kan tänka mig att MB får en hel del mess (förutom från VB då) med tanke på jobben och karaten. Och jo jag hör ju till det kvinnliga släktet men är faktiskt inte mer nyfiken än så

Bl a S*efan var kanske intressant(a)? Nåväl, det var säkerligen inget konstigt med att AN inte undrade över messen från NN(VB), helt normalt att just den konversationen inte lades på bordet, AN kunde ju misstänka att det fanns en älskarinna bakom täcknamnet.
Citera
2013-12-17, 21:00
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
CarlJanne75 är det något du vet? altså att deras stuga går att bo i, likaså angående hurvida dom ofta besöker stugan?
För om du med säkerhet vet detta så är det ju jätteviktig information som både polis och KJs försvar borde få.

Oj vilken kioskvältare.

Du tror alltså att ett tips om MB/AN:s vanor att besöka sin stuga och i vilket beboeligt skick den är i, skulle öppna upp målet igen.

Det enda som skulle få detta att ske är att typ VB:s händer hittas i MB:s frys hemma eller i Sushirestaurangen. Dvs Helt osannolikt.
Citera
2013-12-17, 21:04
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Bl a S*efan var kanske intressant(a)? Nåväl, det var säkerligen inget konstigt med att AN inte undrade över messen från NN(VB), helt normalt att just den konversationen inte lades på bordet, AN kunde ju misstänka att det fanns en älskarinna bakom täcknamnet.
AN säger ju att han inte fick ovanligt mycket mess mycket sms så jag kan inte alls se att det är konstigt att hon inte reagerar och frågar mer, det skulle ju vara än konstigare om hon tjatade om vem som messade varje gång kan jag tycka. Han får sannolikt mycket mess rent generellt så varför skulle hon reagera mer just denna dag.
Citat:
Under middagen på restaurangen den 4/5 har inte Annika reagerat på att Micke fått
journalistskolan i Kalix och att Micke har många vänner. De SMS han fått under
minns bl a SMS från Stefan som också är tränare
Citera
2013-12-17, 21:12
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Oj vilken kioskvältare.

Du tror alltså att ett tips om MB/AN:s vanor att besöka sin stuga och i vilket beboeligt skick den är i, skulle öppna upp målet igen.

Det enda som skulle få detta att ske är att typ VB:s händer hittas i MB:s frys hemma eller i Sushirestaurangen. Dvs Helt osannolikt.

Detta framgår redan i FUP om ni hade läst den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in