Citat:
Oavsett om man är en person som inte vill tro på konspirationer så kvarstår faktumet att efter att Frankfurtskolans policy och de nya ägarna till informationsflödena fick inflytande så blev inget sig längre likt. Naturliga tankar blev till korrupt lära, rätt blev fel och gemenskap blev polarisering.
Nu vet jag inte hur det är med dig. Men många hängivna mångkulturalister förhävar ofta sig med argument om att de är "högutbildade" och att nationella inte är det, med vilka de praktiskt taget skryter om att någon annan har påverkat dem att tycka som de gör. Tydligen är man inte intelligent förrän man följer skolans policy blind enligt dessa utan att göra några ifrågasättningar. Du kanske har märkt detta, och vad anser du om det?
Nu vet jag inte hur det är med dig. Men många hängivna mångkulturalister förhävar ofta sig med argument om att de är "högutbildade" och att nationella inte är det, med vilka de praktiskt taget skryter om att någon annan har påverkat dem att tycka som de gör. Tydligen är man inte intelligent förrän man följer skolans policy blind enligt dessa utan att göra några ifrågasättningar. Du kanske har märkt detta, och vad anser du om det?
I min erfarenhet så brukar båda parter vara snabba att hävda sig bildade och "motståndaren" obildade. Personligen tar jag för givet är personer med andra åsikter har tillgång till samma information som jag men helt enkelt bara nåt en annan slutsats.
Att ta för givet att personer har en annan åsikt av ren okunnighet är i bästa fall att bara göra sig själv dummare och i värsta fall rent av farligt då man gör en rutin av att underskatta sina motståndare.
Båda sidor av det politiska spektrumet borde försöka resa sig över dom stenkastande gatuhuliganerna som finns i båda läggerna.
Jag tycker personligen är du är like intolerant mot mitt ifrågasättande som du hävdar att andra är emot dig själv.
Att kalla mig "mångkulturalist" är också missvisande då jag inte visat stöd för mångkulturen.
Din värld är ett schackbräde med vänster och höger som sidor och du tror att min kritik för ena parten betyder att jag visar stöd för den andra. Men jag spelar inte ditt politiska spel. Jag sitter på månen och kastar meteorer på hela cirkusen som är den värld ni alla lever i. Jag har ingen gemenskap med något och om du synar mina inlägg så kommer du ha svårt att hitta något jag faktiskt visar stöd för förutom personliga friheter. Ingen politisk entitet, organisation, tro eller person genom tiderna har mitt stöd eller min tilltro.