Citat:
Ursprungligen postat av
bernad_law
Vad som däremot VAR tillåtet var att HOTA att skjuta folk som inte betedde sig, precis som Monty gjorde här ovan; det var till och med tillåtet att ta gisslan fram till konversionen 49.
Däremot var naturligtvis avrättningar av ej dömda brottslingar icke tillåtna. Som vanligt försöker nassarna blanda bort korten.
Pajas, när man hotar att utföra något så får det också antas att man är villig att utföra det annars så finns det ingen chans att man någonsin skulle bli tagen på allvar igen. Inte för att det gör någon skillnad, jag har redan visat upp exempel på när de allierade faktiskt verkställde sina hot om att avrätta civila.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheSmoker
Snälla du jag är från schlesien , vem fan är rene martel?
En professor som skrev boken
The Eastern Frontiers of Germany.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheSmoker
Bismarks kulturkampf och avskedandet av alla polska lärare , förbudet mot polacker att äga mark , och införandet av Königlich Preußische Ansiedlungskommission in den Provinzen Westpreußen und Posen gjorde allt för att diskriminera polacker och koloniser polska marker snälla låtsas inte som bismarck krigade mot katoliker då alla katoliker i prinicip var polacker och det vara bara en väg att gå för att förinta polska traditioner och kultur.
Detta knappast mer anmärkningsvärt än vad svenskarna gjorde vid Skåne eller fransmännen vid Elsass-Lothringen.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheSmoker
Bara att läsa om einzatsgruppe och selbshutche finns massa med info på internet om hur dessa utförde dessa avrättningar , inte vidare svårt att hitta hur många som dog då tyskar är rätt noga med dokumentation.
Hittepå för det mesta. Einzatsgruppen siffrorna är enormt uppblåsta och handlade om bekämpande av partisaner, vilket var fullt lagligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheSmoker
Vadå överväldigande majoritet, även om tyskarna skeppade in hundra tusentals röstare med tåg så vann tyskarna inte med någon överväldigande majoritet i dessa så kallade fria val där man blev avskedad om man röstade för polen och blev av med sin pansion då skulle jag också rösta tyskt förfan!
De vann med 59.6% av rösterna i val där man i värsta fall blev mördad av polska terrorister för att man inte röstade rätt. Enbart 40.4% av väljarna ville tillhöra Polen och detta var sannolikt pga av de polska och franska terroristmetoderna. Även med en begränsad matematisk förmåga så borde du väl kunna se att 60% är mer än 40%?
Att tyskarna skulle ha skickat in folk att rösta i valet i Övre Silesien och att de skulle ha kunnat utföra någon som helst form av repressalier faller på sin egen orimlighet. Fransmännen ville inte att Övre Silesien skulle tillhöra Tyskland och hade tidigare sänt trupper dit och satt dit den franske generalen Le Rond som chef för den civila administrationen. Är rätt osannolikt att tyskarna skulle ha kunnat komma undan med någon form av tveksamma metoder under de omständigheterna.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheSmoker
Haha snälla du jag är från schlesien varken tysk eller polsk och jag vet nog hur det var.
I så fall så är det bara att beklaga din allmänna historiska oförmåga. Även om vi antar att du kommer från Schlesien så gör det knappast dig till expert på området på samma sätt som jag inte automatiskt är bra på svensk historia bara för att jag är svensk. Enbart någon som är osäker på sina egna kunskaper behöver åberopa den här typen av argument.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheSmoker
Trots århundraden av germanization så var schlesien fortförande polsk , visst dem högre uppsatta var oftast tyska protestanter och arbetarklassen var polsk.
Bluff, se valet 1919-1920 i övre Silesien. Lloyd George beskrev för övrigt förslaget om att ge Övre Silesian till Polen som att "ge en klocka till en apa", något som för övrigt torde ha varit ganska sant.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheSmoker
Läs om dem schlesiska upproren , det första började när tyska vakter dödae 10 civila polska gruvarbetare , som fick 140 000 tusen arbetare att gå i strejk derars krav var helt enkelt att polacker skulle få vara med i styrelsen av provinsen. Slutade med att tysken gick in och hängde eller avrättade med arkebusering av 2 500 polacker tyskarna slutade inte förän engelsmännen och fransmännen kom in och stoppade dem 1919.
Det andra började när tyskarna trodde felaktigt att polackerna förlorat i warszawa mot ryssarna och tyskarna började fira och våldföra sig på slesierna en än gång och schlesien gjorde uppror för andra gången , det slutade med att polackerna fick rättigheter genom att poliskåren blev till hälften polsk nu
Låter som sedvanligt polsk chauvinistisk propaganda.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheSmoker
Det trejda fick tyskarna spö och vi schlesier fick autonomi i den polska staten med eget parlament.
Du menar när ni polacker etniskt rensade bort tyskarna från deras områden 1944-45?
Citat:
Ursprungligen postat av
TheSmoker
Nej 100 000 är enligt uppskatningar en bok Polish Ministry of Information by Hutchinson & Co..,London det är mer än ditt svar utan någon källa som var : öh nej det låter ju hemskt mycket och nazister var ju inte elaka -
Jag är ointresserad av en referens i en bok. Finns mängder av av absurda påståenden om uppblåsta dödssiffror från många olika katastrofer och konflikter som inte håller måttet när man väl undersökt saken och jag kommer att fortsätta betrakta siffran 100 000 med skepsis tills det kommer fram bevis på att metoderna som använts var tillförlitliga.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheSmoker
Jaha inte mitt fell att du inte hittar det, hittar du någon dom eller rättegång av tyska arme mot soldater som deltog i september kampajen?
Jag har inte direkt bekymrat mig om att leta men jag har ingen anledning att tro att det inte skulle förekomma.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheSmoker
Men snälla dödandet av krigsfångar är visst ett krigsbrott till och med i ww2.
Se min rättelse av mig själv ovan.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheSmoker
Ja Volkdeutscher var duktiga på att avrätta polacker sen att karman vände aja.
Och polacker var duktiga på att våldta och mörda tyskar. i den mån tyskar hyste agg mot dessa rundskalliga, potatisnästa, rovodlande hobbitar som var duktiga på att både stjäla, våldta, mörda så kan kanske det förklaras med sagda polackers vidriga behandling av de tyska civilbefolkningen i områden som var etniskt tyska och som polackerna i sin girighet och rovlystnad inte ville släppa.