2013-12-17, 12:38
Medlem
Novamis avatar
Om nu tänderna försvunnit efter att Id@ dog och ett djur exempelvis skulle åstakommit detta, då borde de väl ändå bli "skador" kring tänderna.

Liam : Har det framkommit vart brottsoffret tänder tagit vägen?
Oskar Lodin: Rättsläkaren tror att de tänder som saknades kan ha försvunnit på naturlig väg. Inget tyder på att de skulle försvunnit innan kroppen placerades i skogsdungen.
(http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=5735138)

Hur försvinner tänder en naturlig väg efter döden om de inte finns några skador??
Förstår inte detta uttalande
Senast redigerad av Novami 2013-12-17 kl. 12:42. Anledning: edit: Sorry: fanns redan likande inlägg
Citera
2013-12-17, 12:49
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novami
Om nu tänderna försvunnit efter att Id@ dog och ett djur exempelvis skulle åstakommit detta, då borde de väl ändå bli "skador" kring tänderna.

Oskar Lodin: Rättsläkaren tror att de tänder som saknades kan ha försvunnit på naturlig väg. Inget tyder på att de skulle försvunnit innan kroppen placerades i skogsdungen.

Hur försvinner tänder en naturlig väg efter döden om de inte finns några skador??
Det spelar ju helt enkelt ingen roll hur de försvunnit, om det skett efter dödstillfället, så länge det inte kan bevisas att GM dragit ut dom, eller åsamkat det på annat sätt. Det är säkert därför de utrycker sig lite luddigt kring frågan.
Citera
2013-12-17, 12:56
Medlem
Docklands avatar
Citat:

Ring en obducent och fråga. Här i tråden får du inte svar på det.

E: Såvida det i tråden inte finns någon sakkunnig.
Citera
2013-12-17, 13:08
Medlem
Novamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det spelar ju helt enkelt ingen roll hur de försvunnit, om det skett efter dödstillfället, så länge det inte kan bevisas att GM dragit ut dom, eller åsamkat det på annat sätt. Det är säkert därför de utrycker sig lite luddigt kring frågan.

Citat:
Ursprungligen postat av Dockland

Nä ni har nog rätt, blir nog ingen rätsida på de här med tänderna. Håller ju med om att de inte är avgörande på nått sätt, stör mig bara på att de inte finns någon logiskförklaring, släpper de nu...
Citera
2013-12-17, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland

Jag skulle i så fall gissa på fåglar, vad jag förstår så var större delen av huvudet uppätet.
Inte otänkbart att kråkorna varit framme.

Hade dom varit utdragna hos tandläkare hade det framkommit, ingen kan slå ut en hel rad med tänder utan att bryta av någon eller orsaka skador i käken samt lämnat övre raden helt orörda.

Sannolikt ha kroppen legat så att fåglarna kommit åt undre raden på ena sidan och övre på andra.
Känns troligt då inga tänder hittats någonsrans.

Osannolikt att någon ville dra ut tänder för att försvåra ID när det finns DNA.

Jag vill nog avfärda tänderna som ovidkommande med notering att inget tyder på båld mot munnen i större omfattning.
Citera
2013-12-17, 13:44
Medlem
Citat:
Nä ni har nog rätt, blir nog ingen rätsida på de här med tänderna. Håller ju med om att de inte är avgörande på nått sätt, stör mig bara på att de inte finns någon logiskförklaring, släpper de nu...
Det är inte omöjligt att AJ besökte Idas döda kropp i efterhand. Han var ju i närheten (Nossebro?).
Han kanske hade glömt eller tappat nån grej som han ville hämta den. Han tog på tillfällen och drog ut tänderna med en tång för att försvåra identifieringen? Det är enkelt att dra ut tänderna när kroppen har ruttnat.
Citera
2013-12-17, 14:20
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Det är inte omöjligt att AJ besökte Idas döda kropp i efterhand. Han var ju i närheten (Nossebro?).
Han kanske hade glömt eller tappat nån grej som han ville hämta den. Han tog på tillfällen och drog ut tänderna med en tång för att försvåra identifieringen? Det är enkelt att dra ut tänderna när kroppen har ruttnat.
Det låter som ett onödigt risktagande. Om AJ skulle gjort ett sådant ingrepp efteråt borde han sett till att få bort alla tänderna. Vi får inte glömma att Ida hade tatuerat barnens namn.
Citera
2013-12-17, 14:29
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vad gäller ditt vad har du nog inte så mycket att förlora Vist en del äldre djur svälter ihjäl för att dom har dåliga tänder så det förekommer. Id@ va ung. Jag har aldrig påstått att dom är utslagna. Jag har sagt att det är skumt att dom saknas. Vad gäller halsens mjukdelar har vi nog samma åsikt.

Okej!

Du tycker det är skumt. Vad ser du då för andra logiska alternativ istället då, som inte handlar om att GM slagit ut hennes 18 tänder helt å hållet?

Anser du att ingen av dessa saknade tänderna kan ha försvunnit under 1.5 månader i naturen, eller några stycken?

För jag tycker det låter på dig som att det är osannolikt att väldigt små delar (exempelvis tänder), av en kropp försvinner med tiden, när den får ligga ute så länge i terräng. Djur har ju uppenbarligen gått hårt åt hennes ansikte och hals, då väldigt mycket av mjukdelarna saknas. Det finns också ett vattendrag i närheten. Kanske är värt att ha i åtanke.
Citera
2013-12-17, 14:33
Medlem
Zizzla163s avatar
Jag blir frustrerad över den halv engagerade åklagaren! Det finns ju massa att pressa dem på anser jag som de ej gjort.

Tex öl burken med A.Js dna på som ligger slängd i slasken. Är det bara jag som tycker den ser uppenbart ihop pressad ut?? Så som många gör som håller i en burk och blir förbannade, de klämmer ihop burken med enbart handen den hålls i, sen kastad i slasken. Varför har A.J. tryckt ihop burken till den form den har, har något retat upp honom? Varför ställs inte en sån fråga tex???

Om han och Ida inte hade en relation, varför håller han då sin hand på offrets rumpa när de går ut från affären? På en offentlig plats.

För mig är händelse förloppet ganska klart.

A.J har slagit ida i huvudet med hjälmen, som har orsakat skadan på 3*3 cm och även fått henne att ramla i golvet ev förlorat medvetandet. När hon ligger på golvet tar morot tag i hennes hår och lyfter upp huvudet, hugger eller skär henne runt hals partiet med skärvan från blomkrukan. Släpper huvudet som faller ner i blodpölen som uppkommit snabbt, och därav stänket..

Hoppas aset får vad han förtjänar....
Citera
2013-12-17, 14:39
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Ett djur är hungrigt och tar med sig mjukdelarna, och får vid något tillfälle med sig en tand vid sin måltid. Det sker kanske inte ofta. Kanske så sällan som 1 på 10 måltider, vad vet jag. Men tänk på att kroppen låg där i runt 40 dygn. Många djur går dit och återkommer dit. Eftersom jag nu verkar ha självutnämnt mig till en expert i området, så drar jag till med ca 180 måltider.
Citera
2013-12-17, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det låter som ett onödigt risktagande. Om AJ skulle gjort ett sådant ingrepp efteråt borde han sett till att få bort alla tänderna. Vi får inte glömma att Ida hade tatuerat barnens namn.
Jag håller med att det var risktagande, men om det var en viktigt grej t.ex. en klocka då var det värt att ta risken. Hans KK tjej som bodde i Nssebro, körde och släppte honom till dumpningsplatsen och kom tillbaka efter några minuter och hämtade honom. Han hann dra ut 18 tänder under tiden och trodde att det skulle räcka. Det är inte så troligt men möjligt. Det enda som man kan vara säkert är att AJ mördade Ida och FH hjälpte honom med dumpning av kroppen och bilen. Resten förblir spekulationer när de inte erkänner, då, måste man vara öppen för alla teorier som inte kan motbevisas.
Citera
2013-12-17, 14:45
Medlem
Novamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Ett djur är hungrigt och tar med sig mjukdelarna, och får vid något tillfälle med sig en tand vid sin måltid. Det sker kanske inte ofta. Kanske så sällan som 1 på 10 måltider, vad vet jag. Men tänk på att kroppen låg där i runt 40 dygn. Många djur går dit och återkommer dit. Eftersom jag nu verkar ha självutnämnt mig till en expert i området, så drar jag till med ca 180 måltider.

Förmodligen är de på ett ungefär så de har gott till
Senast redigerad av Novami 2013-12-17 kl. 15:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in