Citat:
Ursprungligen postat av
dafuqup
Vad kan vi förvänta oss för svenska och utländska akter inom hiphop och dess subkulturer? Om vi tänker bort stora namn som kan agera headlines.
Ken Ring lär väl vara aktuell efter Så Mycket Bättre. Sen släpper både Organismen och Maskinen nytt album(osäker på datum för dessa dock).
Kartellen, Linda Pira, Timbuktu, Norlie & KKV, Petter?
Av de namnen du nämner så var ju Ken Ring, Maskinen, Kartellen och Timbuktu på Bråvalla i somras. Visst finns det chans att någon kommer tillbaka, men tror inte att den är allt för stor.
Kan inte så mycket om Svensk hiphop, men namn som: Linda Pira, Adam Tensta, Abidaz, Adam Kanyama, Petter, Looptrop/Promoe, Lilla Namo, Stor och Labyrint kan säkert vara aktuella namn.
Av internationell hiphop är det lite svårare att dra upp namn då det inte har släppts så mycket hiphop i Europa ännu. Men Roskilde har ju tex Pusha T och Dilated People än så länge. Det brukar vara en hel del hiphop på Roskilde så vi får väl se framåt våren vad de har att erbjuda som eventuellt kan komma att spela på Bråvalla också.
Hovefestivalen i Norge har än så länge Azaelia Banks som jag skrev igår. Hon kan möjligen vara ett namn för Bråvalla. Även de sitter inne på Pusha T precis som Roskilde.
Citat:
Ursprungligen postat av
nittionio
Eminem jag verkligen på. Han turnerade lite i Europa i sommras men då hade han inte släppt sitt album än, så att han skall turnera nu är inte helt orimligt.
Pusha T vart väl bokad till någon Dansk festival i sommar och jag är väl inte förvånad om han blir bokad. Nytt album också.
Mac Miller?
Mac Miller är ju bokad till UxU i Umeå så det blir nog svårt.