2013-11-15, 17:44
Medlem
dafuqups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RageExtreme
Spelar väl ingen roll? Samma artister har varit på tomorrowland 3 år i rad.. Tycker artisterna det var bra och dem drar folk, så spelar det väl ingen roll? Jag troro Avicii kommer i år igen, bara för att dra folk. Sveriges största inom musik nu, utan tvekan

Tror inte Avicii kommer. Pga att han spelade ifjol samt att han har två egna spelningar i Sverige 4 månader innan festivalen. Tror inte dom tycker det är värt det höga priset då!
Citera
2013-11-15, 17:57
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dafuqup
Tror inte Avicii kommer. Pga att han spelade ifjol samt att han har två egna spelningar i Sverige 4 månader innan festivalen. Tror inte dom tycker det är värt det höga priset då!

Tvivlar oerhört mycket på att han skulle bokas igen.
Citera
2013-11-15, 18:03
Medlem
TheSystems avatar
Citat:
Spelar väl ingen roll? Samma artister har varit på tomorrowland 3 år i rad.. Tycker artisterna det var bra och dem drar folk, så spelar det väl ingen roll? Jag troro Avicii kommer i år igen, bara för att dra folk. Sveriges största inom musik nu, utan tvekan

Jo... fast grejen med Tomorrowland är ju att det är en EDM festival som oftast bokar en hel del av dom stora EDM-artisterna.

Bråvalla å andra sidan är en festival som blandar genrer hejvilt. Vi kommer, med största sannolikhet, inte se Avicii där i år. Kommer vara nya headliners.
Citera
2013-11-15, 19:02
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Citat:

Det spelar stor roll. Tommorowland är en enorm festival. 2 eller 3x större än Bråvalla och satsar mer på EDM-baserad musik. Det finns direkt inte många stora artister som mäter sig som Avicii och därför tror jag att de kan då också boka stora artister varje år för att locka folk.

Bråvalla är mer en blandad festival och att boka Avicii igen skulle bara vara idiotiskt i mitt tycke eftersom det finns bättre artister att boka som skulle kunna nå ut till andra människor. Sedan, hur kul skulle det egentligen vara med samma artist? Visst, jag skulle vilja se Armin eftersom jag inte var på festivalen förra året men ändå känner jag att en festival ska inte ha samma artister/band per år. Det är mycket roligare med andra artister/band som FKP Scorpio har kunnat hitta. Jag får helt enkelt se Armin någon annan gång.
Citera
2013-11-15, 23:21
Medlem
elelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX
Det spelar stor roll. Tommorowland är en enorm festival. 2 eller 3x större än Bråvalla och satsar mer på EDM-baserad musik. Det finns direkt inte många stora artister som mäter sig som Avicii och därför tror jag att de kan då också boka stora artister varje år för att locka folk.

Tommorowlands kapacitet är typ 60000 per dag, dvs mindre än 10000 än som besökte bråvalla.
Citera
2013-11-16, 01:07
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elelito
Tommorowlands kapacitet är typ 60000 per dag, dvs mindre än 10000 än som besökte bråvalla.

Jaså? Hade för mig att de hade i alla fall 120.000 besökare. Måste tänka på någon annan festival. Kanske UMF. Aja, men det är iaf lite mer än Bråvallafestivalen . Skulle dock tänka mig att Bråvalla lär sälja mer biljetter i år!
Citera
2013-11-16, 20:22
Medlem
Jag tyckte att Avicii var ganska dålig. Små tråkig och inte alls något speciellt.
Är sugen på Nervo. Någon som sett dem live?
Citera
2013-11-17, 02:13
Medlem
LillNicke55s avatar
Citat:
Jaså? Hade för mig att de hade i alla fall 120.000 besökare. Måste tänka på någon annan festival. Kanske UMF. Aja, men det är iaf lite mer än Bråvallafestivalen . Skulle dock tänka mig att Bråvalla lär sälja mer biljetter i år!

Tomorrowland är 3x så stor festival som Bråvalla. Besöks årligen av 180 000 människor och biljetterna säljs slut på mindre än en timme.

Sen är det ju en 100% DJ-festival så inte så konstigt att de bokar världens bästa DJs varje år.

Dimitri Vegas & Like Mike skulle jag gärna se på Bråvalla. Sjukt intressanta DJ-set med ovänade mashups. Kolla deras set från Tomorrowland 2013 på youtube. Det är magiskt!
Citera
2013-11-17, 10:56
Medlem
elelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillNicke55
Tomorrowland är 3x så stor festival som Bråvalla. Besöks årligen av 180 000 människor och biljetterna säljs slut på mindre än en timme.

Sluta nu och se verkligheten, de besöks totalt av 180 000, under 3 dagar. Varav av dessa har en del biljetter till flertalet dagar, d v s det är inte 180 000 unika besökare. Skulle Bråvalla räkna på samma sätt hade de sagt att de besöks av 150 000 varje år.
Citera
2013-11-17, 13:23
Medlem
Citat:
Idag släppte Hurricane Festival (FKP Scorpios största festival) En hel del grymma band som tex arcade fire, Volbeat, Interpol, Seeed, The Wombats, Belle & Sebastian, kraftklub m.m. Så nog skulle kanske en av dessa artister komma till bråvalla. Skulle tippa på Arcade Fire. Är nästan säker på att ett släpp bör komma om några dagar!

kanske Interpol med tanke på editors o white lies förra året. Jag ser gärna arcade Fire men de går lite emot förra årets bokningar. De är ju mer troliga till stoxahultan om de kör det i år igen. Men om det läggs ner blir det nog mer stoxahultanmusik på Bråvalla.
Senast redigerad av bigpink 2013-11-17 kl. 13:28.
Citera
2013-11-17, 13:46
Medlem
LillNicke55s avatar
Citat:
Sluta nu och se verkligheten, de besöks totalt av 180 000, under 3 dagar. Varav av dessa har en del biljetter till flertalet dagar, d v s det är inte 180 000 unika besökare. Skulle Bråvalla räkna på samma sätt hade de sagt att de besöks av 150 000 varje år.

Så det du menar är att om jag köper en tredagarsbiljett med camping, åker till Belgien och dansar i tre dagar så räknar de mig som tre besökare? Möjligt att du har rätt då jag inte har facit men låter ju fullständigt befängt?

Säger Tomorrowland att de säljer 180 000 biljetter och Bråvalla att de säljer 51 590 så tolkar varje normal människa det som att Tomorrowland besöks av drygt 3 ggr så många människor. Eller?
Citera
2013-11-17, 15:03
Medlem
dafuqups avatar
Citat:

Detta kan inte stämma, Tomorrowland är så sjukt mycket större och så sjukt mycket mer folk. Det måste räknas som varje endagsbiljett räknas som en person och varje tredagars en person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in