Citat:
Ursprungligen postat av
RageExtreme
Spelar väl ingen roll? Samma artister har varit på tomorrowland 3 år i rad.. Tycker artisterna det var bra och dem drar folk, så spelar det väl ingen roll? Jag troro Avicii kommer i år igen, bara för att dra folk. Sveriges största inom musik nu, utan tvekan
Det spelar stor roll. Tommorowland är en enorm festival. 2 eller 3x större än Bråvalla och satsar mer på EDM-baserad musik. Det finns direkt inte många stora artister som mäter sig som Avicii och därför tror jag att de kan då också boka stora artister varje år för att locka folk.
Bråvalla är mer en blandad festival och att boka Avicii igen skulle bara vara idiotiskt i mitt tycke eftersom det finns bättre artister att boka som skulle kunna nå ut till andra människor. Sedan, hur kul skulle det egentligen vara med samma artist? Visst, jag skulle vilja se Armin eftersom jag inte var på festivalen förra året men ändå känner jag att en festival ska inte ha samma artister/band per år. Det är mycket roligare med andra artister/band som FKP Scorpio har kunnat hitta. Jag får helt enkelt se Armin någon annan gång.