Citat:
Ursprungligen postat av
Praetori
Nej jag sysslar inte med geologi på heltid så du har helt rätt. Däremot finns det andra som har.
Intressant att du läste igenom ett 40-tal studier på 18min, hjälpte gud dig eller sitter du och bedrar dig själv igen? Sånt kan vara farligt om man nu verkligen tar sina gudar på allvar.
Du har nog missförstått något. Mörk materia är inte osynlig, den sänder bara inte ut ljus.
Gällande mörk energi så är det som sagt en obekräftad modell. Det finns fler lovande förklaringar och andra spännande områden (se QCM). Tyvärr finns det inte plats för några gudar i någon av dem.
För varje ny upptäckt så krymper argumenten ytterligare men för de bokstavstroende verkar det snarare vara skrämmande. Istället för sanningar vill man bara sätta in gud i allt man inte förstår och varje upptäckt ger allt mindre utrymme.
Borde du inte vara glad istället, om du nu verkligen benhårt tror att det finns en gudom så gör ju varje empirisk studie och modell att det borde bli än lättare att de-facto definiera din gudom?
Det här kallar jag för relevant, adekvat argumentering!
Jag fetade de hållpunkter jag finner riktigt bärande för diskussionen.. och utan inbördes ordning så måste jag säga att slutknorren BORDE DET INTE *de facto ... utgöra ett guldläge att definiera inte bara en gudom, förstås också alla de andra gudarna, som folk håller för sanningens outgrundliga väsen, att börja enas lite.. om vad.. gud egentligen betyder...
Att mono-teism + poly-teism gör slag i saken att att leverera en DEFINITION, gärna för egen maskin.. vad har en alibabblare att säga om kosmos natur relaterat gudom.. utan att öppna en vetenskaplig extrapolerad tidning att skumma igenom lite desperat för trådändamålet.
(alibabblaren kan gärna passa på att leka svensklärare, doesn´t bother me...
Så ta fram luppen AliBaba och leta nogsamt igenom alla stavfel som inte passar, så du får något ämnesrelaterat trådrelevant att hänga upp dig på, och fisen på tvären kanske lossnar om du får lite utlopp att blanda in lingvistik)
Om du hittr något, så bara shoot.. för mig sitter argument eller intellektuellt resonemang oavsett inte i ordets ytform, (läpparnas bekännelse med ögontjäneri) utan i innanmätet, så en elev/anyone, som skriver korrekt svenska i saken :: "söt- och saltvatten kan ej blandas" i relation till "sötvaten och saltvatens elektrolyter via membran infusioner och osmosis samt ytspänign - utgör inte tryckskillnader man kan påvisa i vattnens beståndsdelar separat.."
Ja ja.........
Den ene får rätt den andra är ute och reser, alibabsson är ute på tusen och en nattrunda, återigen... så fascinerar himlaverket och slår blå dunster i hen. Gud med trollspöet, trodde man på när man var liten och tog sagorna till sig.. men folk liksom växer ur sagor liksom man växer ur skorna. Men magin kvarstår jodå.