Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Nej, jag har inte gissat. Jag har baserat teorin på fakta och allmänt kända fenomen, som att tändsatspartiklar förekommer mer på nära mål än på fjärran mål.
Men du har ifrågasatt teorin med vilda gissningar.
Eftersom avrättningar genom skott i huvudet oftast sker på nära håll har jag sökt en annan förklaring, och då ligger vådaskott nära till hands.
Jag ska berätta exakt vad du har gjort.
Du har googlat på tändsatspartikel, fått en träff på SKL, läst de tre rader som har skrivits om tändsatspartiklar och utifrån det "underlaget" påstått att fynden i kraniet tyder på ett distansskott och även ett vådaskott. Och det menar du är att presentera en faktabaserad teori?
De tre raderna du har googlat fram har inte gett dig tillräckligt djupa kunskaper för att dra några slutsatser om fynd i marinas kranium, det måste du fatta. En expert, som undersökt det aktuella kraniet, skulle möjligen kunna utifrån de förutsättningar som råder uttala sig om frånvaron av tändsatspartiklar indikerar distansskott. Googlng av tre rader text är inte expertis nog att påstå sig dra slutsatser från fakta.
Men någon sådan expertanalys av Marinas kranium har du ju inte kunnat presentera, eller hur? Kort sagt, du gissar.