2013-12-17, 00:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, jag har inte gissat. Jag har baserat teorin på fakta och allmänt kända fenomen, som att tändsatspartiklar förekommer mer på nära mål än på fjärran mål.
Men du har ifrågasatt teorin med vilda gissningar.

Eftersom avrättningar genom skott i huvudet oftast sker på nära håll har jag sökt en annan förklaring, och då ligger vådaskott nära till hands.

Jag ska berätta exakt vad du har gjort.

Du har googlat på tändsatspartikel, fått en träff på SKL, läst de tre rader som har skrivits om tändsatspartiklar och utifrån det "underlaget" påstått att fynden i kraniet tyder på ett distansskott och även ett vådaskott. Och det menar du är att presentera en faktabaserad teori?

De tre raderna du har googlat fram har inte gett dig tillräckligt djupa kunskaper för att dra några slutsatser om fynd i marinas kranium, det måste du fatta. En expert, som undersökt det aktuella kraniet, skulle möjligen kunna utifrån de förutsättningar som råder uttala sig om frånvaron av tändsatspartiklar indikerar distansskott. Googlng av tre rader text är inte expertis nog att påstå sig dra slutsatser från fakta.

Men någon sådan expertanalys av Marinas kranium har du ju inte kunnat presentera, eller hur? Kort sagt, du gissar.
Citera
2013-12-17, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Men ingen har lämnat ut något namn..så du kan vara lugn att sansade personer innehar uppgifter.

Sen kan ju en försvarare få upp folk från slasken till domstolsförhandling så att de blir offentliga, eller om domstol/åklagare väljer att maska namn.
Har inga andra namn lämnats ut är det inget lagbrott.
Din uppgift om sansade personer är lika irrelevant som lögnaktigt.
Citera
2013-12-17, 00:07
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Har inga andra namn lämnats ut är det inget lagbrott.
Din uppgift om sansade personer är lika irrelevant som lögnaktigt.
Jag har inte sett några namn figurera..Har du??

I aktbilagan 85 som inkom till TR och som hämtats från slasken där Ms kontakter visades valde TR att maska namnen.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2013-12-17 kl. 00:14.
Citera
2013-12-17, 00:13
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Du har inte förklarat skottvinkeln alls. Du kan visa bilden som du hänvisade till. Hur kan en kula genom ögat på en person med ansiktet mot kudden träffa väggen?

Läs det fetstilta.

Varför påstår du att namn i innehållsförteckningen är maskade?

Ok. Poängen är att du är i besittning av en del av slasken. Så häng inte upp dig på detaljer för att försöka villa bort alla från det väsentliga. Nu var det ju frågan ifall den är vederbörligen maskad dvs den SLASKDEL som du är i besittning av för då är den inte lämnats ut med förbehåll utan är ok. Så hur ska du ha det? Ha du i din iver att försöka motbevisa åklagaren och andra på tråden tagit emot material som genom utlämnandet gjort att FS har gjort sig skyldig till ett brott?
Citera
2013-12-17, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Jag har inte sett några namn figurera..Har du??
Nej. Jag gjorde igår ett inlägg som gick ut på att jag inte tror att något brott mot sekretesslagen begåtts.
Sansad!
Citera
2013-12-17, 00:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Ok. Poängen är att du är i besittning av en del av slasken. Så häng inte upp dig på detaljer för att försöka villa bort alla från det väsentliga. Nu var det ju frågan ifall den är vederbörligen maskad dvs den SLASKDEL som du är i besittning av för då är den inte lämnats ut med förbehåll utan är ok. Så hur ska du ha det? Ha du i din iver att försöka motbevisa åklagaren och andra på tråden tagit emot material som genom utlämnandet gjort att FS har gjort sig skyldig till ett brott?
Poängen är att du har inte förklarat skottvinkeln och falskeligen påstått att jag har sagt att namn i slaskens innehållsförteckning är maskade. Du har tidigare påstått att det fanns en jacka i paketet. Vill du vara så vänlig att sluta hitta på, och förklara skottvinkeln i din teori. Jag, och säkert många fler, är idel öra. Hur kan en kula som går genom ögat på en person med ansiktet i kudden träffa väggen?
Citera
2013-12-17, 00:29
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag ska berätta exakt vad du har gjort.

Du har googlat på tändsatspartikel, fått en träff på SKL, läst de tre rader som har skrivits om tändsatspartiklar och utifrån det "underlaget" påstått att fynden i kraniet tyder på ett distansskott och även ett vådaskott. Och det menar du är att presentera en faktabaserad teori?

De tre raderna du har googlat fram har inte gett dig tillräckligt djupa kunskaper för att dra några slutsatser om fynd i marinas kranium, det måste du fatta. En expert, som undersökt det aktuella kraniet, skulle möjligen kunna utifrån de förutsättningar som råder uttala sig om frånvaron av tändsatspartiklar indikerar distansskott. Googlng av tre rader text är inte expertis nog att påstå sig dra slutsatser från fakta.

Men någon sådan expertanalys av Marinas kranium har du ju inte kunnat presentera, eller hur? Kort sagt, du gissar.

Tändsatspartiklar går inte särskilt långt och man har undersökt de två hålen med SEM för att se om där fanns spår av närskott eller påsittande skott. Man har dock inte funnit något sådant.
Citera
2013-12-17, 00:32
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Du har inte förklarat skottvinkeln alls. Du kan visa bilden som du hänvisade till. Hur kan en kula genom ögat på en person med ansiktet mot kudden träffa väggen?
Min åsikt är som följer:
Jag tror inte du VILL förstå. Jag tycker mig har argumenterat rätt väl för mig slutsats gällande skottvinkeln och om du inte begriper tänker jag för min del inte fylla denna tråd med upprepningar.

För övrigt så räcker det inte att motbevisa andras teorier med
-jag förstår inte.
- Vad har du för belägg för det? Om personen har förklarat sin teori ska man inte heller behöva fylla tråden med samma jävla dokument och hänvisningar till sina egna inlägg hur många gånger som helst för att några inte vill förstå.

Det fetade: håller man vapnet mot huvudet/ nacken snett uppåt så blir skottvinkeln uppåtgående och hamnar följaktligen i väggen. Hade han skjutit från avstånd skulle skottvinkeln vara neråtgående i och med att hon låg ner och sängen befinner sig lägre ner än en gm, såvida du nu inte kommer och hävdar att han var en dvärg.
Senast redigerad av Titiana 2013-12-17 kl. 00:55.
Citera
2013-12-17, 00:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Min åsikt är som följer:
Jag tror inte du VILL förstå. Jag tycker mig har argumenterat rätt väl för mig slutsats gällande skottvinkeln och om du inte begriper tänker jag för min del inte fylla denna tråd med upprepningar.

-jag förstår inte.
- Vad har du för belägg för det? Om personen har förklarat sin teori ska man inte heller behöva fylla tråden med samma jävla dokument och hänvisningar till sina egna inlägg hur många gånger som helt för att några inte vill förstå.

Det fetade: håller man vapnet mot huvudet/ nacken snett uppåt så blir skottvinkeln uppåtgående och hamnar följaktligen i väggen. Hade han skjutit från avstånd skulle skottvinkeln vara neråtgående i och med att hon låg ner och sängen befinner sig lägre ner än en gm, såvida du nu inte kommer och hävdar att han var en dvärg.
Om man håller vapnet mot huvudet/nacken snett uppåt på en person med huvudet i kudden så blir skottvinkeln uppåtgående och hamnar i väggen och man missar personen eftersom personen befinner sig under vapnet och inte i skottvinkeln.

Vänligen, sluta hitta på saker, så vi slipper diskutera påhitt.

Varifrån jag har fått delar av slasken angår dig inte.
Citera
2013-12-17, 00:43
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Min åsikt är som följer:

-jag förstår inte.
- Vad har du för belägg för det? Om personen har förklarat sin teori ska man inte heller behöva fylla tråden med samma jävla dokument och hänvisningar till sina egna inlägg hur många gånger som helt för att några inte vill förstå.

Här låter det som en ganska knepig skottvinkel. Det måste ha gjort ont i handen. Om någon kommer in i ett rum och ska skjuta en sovande så står man väl vid sängen och riktar vapnet nedåt eller?
Citera
2013-12-17, 00:45
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Poängen är att du har inte förklarat skottvinkeln och falskeligen påstått att jag har sagt att namn i slaskens innehållsförteckning är maskade. Du har tidigare påstått att det fanns en jacka i paketet. Vill du vara så vänlig att sluta hitta på, och förklara skottvinkeln i din teori. Jag, och säkert många fler, är idel öra. Hur kan en kula som går genom ögat på en person med ansiktet i kudden träffa väggen?

Nåja. Nu ska vi ta det lugnt med "anklagelserna", Jag har aldrig påstått att det hittats en jacka. Jag undrade om det var så för jag trodde mig ha läst det någonstans. Och det hade jag här på tråden. Så då var den saken ur världen. Kan du släppa den? du ska för övrigt inte ljuga....( det fetade)
Jag har inte medvetet eller falskeligen påstått något. Blandande ihop i så fall innehållsförteckning och resten av slasken. Men det är ju enkelt för dig att motbevisa...visa oss handlingarna och sluta dribbla. Gällande maskningen så finns det ett antal inlägg hur jag resonerat så det upprepar jag inte ingen.
Jag har förklarat skottvinkeln och som sagt så sitter jag inte under ed och ska vittna i egenskap av expert. Endera får du köpa teorin eller komma med något mer vettigt än idel frågor om att jag ska förklara och förklara mer. dvs kom med en egen teori, kanske en idé?
Citera
2013-12-17, 00:50
Medlem
Finns det inte en förmodad skottvinkel i FUP? Duger inte den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in