2013-12-17, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otukt
Saken är att de enda som fick smaka på nassarnas "medicin" var de barn som var på demonstrationen som nu möjligtvis har drabbats av post traumatiskt stress och de familjer och barn som kommer att fira jul utan sina fäder och söner för deras söner och fäder sitter anhållna för att ha attackerat en folksamling med barn och pensionärer med glasflaskor och knallskott. De AFA/RF som fanns på plats lyckades i deras ögon knäcka 2 näsor, ett öga och ett stick sår i ryggen på en nasse och lyckades jaga iväg dem ut i skogen. Och sen har dem fått ungdomar runt om i Sthlm och Sverige för den delen att tänka positivt om militant antifascism och eventuellt fått några nya rekryter. Så någon "medicin" har då inte AFA/RF fått som dem gnäller över.

Vänstern lever fortfarande i 1993-tänket att det är det är det här med punkar/skinheadsubkulturer, "rör inte min kompis"-propagandan och den frånvarande kritiken mot kommunismen och dess fasor efter dess fall som driver människor in i kampen mot nazizisterna, när det i själva verket är den karga sanningen om invandringens och det morala förfallet anno 2013 som är bränslet hos den framtida vinnande sidan.

Många går nog inte med SMR och SvP för att man vill banka en röding, det kan man göra ändå. Utan för att landet går åt helvete och håller på att islamiseras och bastardiseras. Anledningen till att näven dock ofta hamnar i nyllet på ett skitigt vänsterdrägg är för att ni är de enda som verkligen tror på är beredda att slåss för att leva i den negroida arabiserade muslimframtid som väntar om vi inte gör något. Omedvetet agerar ni stormtrupper åt liberalmedia och politrukerna som ni påstår vill göra revolt mot
Senast redigerad av Krigsris 2013-12-17 kl. 00:03.
Citera
2013-12-17, 00:01
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genpolen
Tror du ens på det där själv?

Tröttsamt.
Att nassarna blev tillbakadrivna är fakta. Att iaf en skadade näsan, en ögat och en blev knivhuggen är också otvistat. Huruvida folk får mer sympatier för våldsvänstern kan diskuteras, men jag håller det inte alls för otroligt. Jag själv har alltid avskytt våldsvänstern, men i söndags kände jag mig smått tacksam för att de varit på plats. Om polisen gjort sitt jobb så skulle det inte behövts, men men. Det ska tilläggas att jag inte var på demon, så det är knappast mitt eget skinn jag var rädd för.
Citera
2013-12-17, 00:02
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krigsris
Vänstern lever fortfarande i 1993-tänket att det är det är det här med punkar/skinheadsubkulturer, "rör inte min kompis"-propagandan och den frånvarande kritiken mot kommunismen och dess fasor efter dess fall som driver människor in i kampen mot nazizisterna, när det i själva verket är den karga sanningen om invandringens och det morala förfallet anno 2013 som är bränslet hos den framtida vinnande sidan.

Många går nog inte med SMR och SvP för att man vill banka en röding, det kan man göra ändå. Utan för att landet går åt helvete och håller på att islamiseras och bastardiseras. Anledningen till att näven dock ofta hamnar i nyllet på ett skitigt vänsterdrägg är för att ni är de enda som verkligen tror på är beredda att slåss för att leva i den negroida arabiserade muslimframtid som väntar om vi inte gör något. Omedvetet agerar ni stormtrupper åt liberalmedia och politrukerna som ni påstår vill göra revolt åt.
Så om ni inte går med för att banka röding, varför går ni med då? Ni gillar att klottra eller vad? Avsaknaden av aktioner med politiskt värde är påfallande.
Citera
2013-12-17, 00:03
Medlem
skelögds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Det är väl jiddarna som är paranoida, tvål och lampskärmar och annat lögnaktigt trams. Den senaste flugan bland jiddarna är Holocoustporr, en riktig bestseller i Israel!

HE! HE! HE! nazisthumor, fyndigt!
Citera
2013-12-17, 00:03
Medlem
souvlaki6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Det är väl jiddarna som är paranoida, tvål och lampskärmar och annat lögnaktigt trams. Den senaste flugan bland jiddarna är Holocoustporr, en riktig bestseller i Israel!
Tvål och lamskärmar har nämnts någonstans i tråden, och då var det av en nazist. Sluta lägg orden i munnen på dina meningsmotståndare och håll dig till diskussionen. Såna som dig är omöjliga att föra samtal med. Sluta lipa.
Citera
2013-12-17, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Och jag har, på Revfronts facebook, i mitt egna feed, och i kommentarer till andras status, också detta på facebook, klagat flertalet av gångerna.

Jag vet inte vem du är, men i så fall var mitt inlägg knappast riktat mot dig. Det jag reagerar över är hyckleriet som väldigt många uppvisat i samband med denna händelse. (Aftonbladets ledarskribent Anders Lindberg för att ta ett konkret exempel. Har inte kollat de andra stora tidningarna, men det hade ju inte precis varit ägnat att förvåna om tonen var ungefär densamma där.)

Citat:
Din argumentation utgår ifrån att person som tycker att det är fel att nazister marscherar inne på IP samtidigt som knattar (varav några säkert är av utomeuropeiskt ursprung) tränar fotboll på något sätt tillhör samma "lag" som RevFront. Jag beklagar mig ordentligt när t.ex. SD blir attackerade, men när SMR blir det bryr man sig inte så mycket eftersom organisationen själv erkänner våld som metod. Det är fortfarande fel, men jag orkar helt enkelt inte bry mig så mycket.

Nej. Så därför har de rätt att hämnas på folk som aldrig någonsin angripit dem med våld? Jag håller fast vid att det är fel, men om de angriper ett AFA-möte kommer jag inte orka bry mig heller. Det här var en vanlig folklig demo, att några ur AFA råkade komma dit, utan att vara inbjudna som organisation, gör inte att alla där kan angripas.

RevFront- och AFA-patrasket har ursäktats, och i förekommande fall hyllats, av bland annat krönikörer i Aftonbladet, så jag skulle vilja påstå att den "vanliga" vänstern har stora problem med gränsdragningen för vilka som tillhör "deras lag".

Hur som helst skjuter du bredvid mål eftersom jag ingalunda har gett mitt stöd för den här attacken. Jag anser däremot att när man under flera årtionden ser mellan fingrarna med våld mot ens meningsmotståndare, så ska man inte bli förvånad, kränkt och indignerad när dessa till slut tar till samma metoder. Och sett mellan fingrarna är just vad vänstern gjort, alldeles oavsett om du, personligen, har fördömt de illdåd som begåtts av rena terrorgrupper som RF och AFA.

Citat:
Personligen tar jag regelbundet avstånd från politiskt våld. Särskilt när man griper fredliga tillställningar av fredliga organisationer. På så sätt omfattas inte riktigt SvP, även om jag inte godkänner attacker mot dem så har jag svårt att fördöma dem. Attacker mot t.ex. SD eller till och med ND fördömer jag däremot å det grövsta. Jag anser att polisen ska få använda betydligt mer våld för att hålla ordningen. RevFront borde mötas av bly när de ger sig på SD på samma sätt som SMR borde mötts av bly i söndags.

Och om polisen hade agerat så redan från början så hade vi aldrig hamnat i den här situationen, n'est-ce pas? Men det har de inte, istället har de agerat efter direktiv och vibbar från politiker och massmedia och tillåtit vänsterpatrasket att stå och skrika, kasta knallskott och stenar och så vidare, på nationalistiska demonstrationer.

För övrigt förstår jag inte varför SvP "inte omfattas" eftersom det våld som organisationen godkänner är rent försvarsvåld. Vad SMR beträffar ska jag inte uttala mig tvärsäkert eftersom jag inte vet vad de har för direktiv beträffande våld, men som jag uppfattat det är våldsanvändningen reaktiv, inte aktiv -- om man inte bemöts med våld på en viss ort, använder man heller inte våld mot meningsmotståndare. I bjärt kontrast till RF och AFA.

Citat:
Fast nu fanns det faktiskt barn med.

Som sagt, det gör det inte vid nationalistiska demonstrationer av den enkla orsaken att man förväntar sig att dessa ska angripas av vänsterhuliganer. Vilket naturligtvis är ett betydligt värre problem än att motsatsen händer för en gångs skull.
Citera
2013-12-17, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan.Berner
Jag vet inte vem du är, men i så fall var mitt inlägg knappast riktat mot dig. Det jag reagerar över är hyckleriet som väldigt många uppvisat i samband med denna händelse. (Aftonbladets ledarskribent Anders Lindberg för att ta ett konkret exempel. Har inte kollat de andra stora tidningarna, men det hade ju inte precis varit ägnat att förvåna om tonen var ungefär densamma där.)

RevFront- och AFA-patrasket har ursäktats, och i förekommande fall hyllats, av bland annat krönikörer i Aftonbladet, så jag skulle vilja påstå att den "vanliga" vänstern har stora problem med gränsdragningen för vilka som tillhör "deras lag".

Hur som helst skjuter du bredvid mål eftersom jag ingalunda har gett mitt stöd för den här attacken. Jag anser däremot att när man under flera årtionden ser mellan fingrarna med våld mot ens meningsmotståndare, så ska man inte bli förvånad, kränkt och indignerad när dessa till slut tar till samma metoder. Och sett mellan fingrarna är just vad vänstern gjort, alldeles oavsett om du, personligen, har fördömt de illdåd som begåtts av rena terrorgrupper som RF och AFA.

Och om polisen hade agerat så redan från början så hade vi aldrig hamnat i den här situationen, n'est-ce pas? Men det har de inte, istället har de agerat efter direktiv och vibbar från politiker och massmedia och tillåtit vänsterpatrasket att stå och skrika, kasta knallskott och stenar och så vidare, på nationalistiska demonstrationer.

För övrigt förstår jag inte varför SvP "inte omfattas" eftersom det våld som organisationen godkänner är rent försvarsvåld. Vad SMR beträffar ska jag inte uttala mig tvärsäkert eftersom jag inte vet vad de har för direktiv beträffande våld, men som jag uppfattat det är våldsanvändningen reaktiv, inte aktiv -- om man inte bemöts med våld på en viss ort, använder man heller inte våld mot meningsmotståndare. I bjärt kontrast till RF och AFA.

Som sagt, det gör det inte vid nationalistiska demonstrationer av den enkla orsaken att man förväntar sig att dessa ska angripas av vänsterhuliganer. Vilket naturligtvis är ett betydligt värre problem än att motsatsen händer för en gångs skull.

Detta VAR ingen nazistisk demonstration hur svårt är det att fatta.
Citera
2013-12-17, 00:07
Medlem
souvlaki6s avatar
Citat:
Att nassarna blev tillbakadrivna är fakta. Att iaf en skadade näsan, en ögat och en blev knivhuggen är också otvistat. Huruvida folk får mer sympatier för våldsvänstern kan diskuteras, men jag håller det inte alls för otroligt. Jag själv har alltid avskytt våldsvänstern, men i söndags kände jag mig smått tacksam för att de varit på plats. Om polisen gjort sitt jobb så skulle det inte behövts, men men. Det ska tilläggas att jag inte var på demon, så det är knappast mitt eget skinn jag var rädd för.
Jag har heller inte mycket till övers för våldsvänstern. Men jag tror inte att de har hamnat i sämre dager efter att de försvarade den folkliga massan mot angripande nazister. Våldsvänstern kan möjligen ha gått framåt i den allmänna opinionen, och jag är övertygad om att våldshögern har sjunkit som en sten.
Citera
2013-12-17, 00:08
Medlem
Citat:
Så om ni inte går med för att banka röding, varför går ni med då? Ni gillar att klottra eller vad? Avsaknaden av aktioner med politiskt värde är påfallande.

Utomparlamentarism. Att slå ihjäl en röding är ingen aktion riktad direkt mot de styrande, då en haschröding inte sitter i riksdagen, det är bara ett plus i kanten.
Citera
2013-12-17, 00:16
Medlem
thelindgrennheros avatar
Alltid lika intressant att höra vänsterpackets hycklande.

När nationalistiska organisationer gång på gång attackeras av våldsbenägna vänsterhuliganer så får vi ofta höra från kuksugarvänstern att det inte bara är "organiserade antifascister" som anfaller oss, utan vanliga lokalbor och framförallt "arbetare" som ville "stoppa nazismen".

Men när en vänsterextrem demo anfalles så hör vi "NAZISTERNA ATTACKERADE BARA PENSIONÄRER OCH SMÅBARN!!" (varvid man kan ifrågasätta hur det kommer sig att pensionärer och barn bär på knivar, knallskott, rökgranater osv.).

Citera
2013-12-17, 00:22
Medlem
souvlaki6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelindgrennhero
Alltid lika intressant att höra vänsterpackets hycklande.

När nationalistiska organisationer gång på gång attackeras av våldsbenägna vänsterhuliganer så får vi ofta höra från kuksugarvänstern att det inte bara är "organiserade antifascister" som anfaller oss, utan vanliga lokalbor och framförallt "arbetare" som ville "stoppa nazismen".

Men när en vänsterextrem demo anfalles så hör vi "NAZISTERNA ATTACKERADE BARA PENSIONÄRER OCH SMÅBARN!!" (varvid man kan ifrågasätta hur det kommer sig att pensionärer och barn bär på knivar, knallskott, rökgranater osv.).

Har ni inte ett enda sanningsenligt ord att komma med? Ingen har hävdat att våldsvänstern var frånvarande, däremot var de i minoritet medan de flesta var vanliga svenssons. Sluta älta skitsnacket.
Citera
2013-12-17, 00:24
Medlem
thelindgrennheros avatar
Det skall tilläggas att våldsvänstern (som uppenbarligen någonstans förväntar sig konflikt eftersom man bar på "kravallutrustning" så som bangers, bengaler, knivar mm.) men samtidigt gråter man för att det blev konflikt. Att barn fanns på plats är bara korkat att ni låter de vara där när ni uppenbarligen är medvetna om vad som kan komma att ske.

Dessutom har ni attackerat nationalister med barn och äldre. Både vid demonstrationer och utanför. Därför har vi aldrig barn med oss längre då vi vet riskerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in