2013-12-16, 23:30
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Och dessutom med två kompisar som säkert kan vara bra att ha.
Ja, polaren R ställer upp som chaffis och hämtar L på både rastplats och Stora Högas parkeringsplats på nätterna.
Citera
2013-12-16, 23:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Vad som gäller maskningen så tro jag att jag redan "bevisat" att så är fallet...fnurran som har samma dokument avslöjade detta även om jag har för mig att du skrivit det. Men det kanske du hann editera så den är borta i motsats till din inställning "positiv". Så svaret är nej, jag VET inte i dag att du skrivit det men jag VET att uppgifter är maskade, vilket också de borde vara ifall FS:s variant av dokumenten är sekretessprövade. Kan du nu lämna detta bakom dig?
Nej, jag tänker inte lägga ett av dina påhitt bakom mig. Jag har inte editerat påståendet att namn i slaskens innehållsförteckning är maskat, eftersom jag inte har skrivit det. Varför påstår du att namnen är maskade?
Citat:
Jag skrev en dit på inlägget som du citerade om tändsatspartiklar etc.
En vänsterhänt skytt...då hade skottvinkeln varit en annan. Enkelt. Bilden på på den beräknade skottvinkeln borde finnas i gamla fuppen. Den finns i vart fall på tråden. Du som har gjort det mesta i denna utredning, besökt platser etc varför har du inte titta på den bilden och undrat vad som sannolikt har hänt? Kan någon vänlig själ gräva fram denna bild?
Hur kan skottvinkeln bli annan om skytten var vänsterhänt? Du som vet vilken bild du söker efter, återkom gärna när du har hittat den. Hur kan en kula genom ögat på en person med ansiktet mot kudden träffa väggen?
Citera
2013-12-16, 23:32
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Ni har inte helt rätt. En sekretessbrytande åtgärd är att lämna ut en handling med förbehåll enligt offentlighets- och sekretesslagen 10:14.
Det innebär att sekretessen förs över från myndigheten till den fysiska person som går med på förbehållet. Det rätt vanligt att journalister går med på det för att få ut uppgifter som annars är hemliga. Lämnar en privatperson ut handlingar el uppgifter efter att ha gått med på ett förbehåll är det samma straff som om en tjänsteman begår brottet.
Ps. Smålandstinnitus =

Detta är första gången jag säger det här... men det var ju det jag sa
Tack för att du tog dig tid att kolla upp saken och paragraferna
Citera
2013-12-16, 23:34
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
En privatperson har rätt att lämna ut handlingar som rör personen själv. Kan t.o.m tapetsera en hel by med innehåll från sekretessbelagt material.
Däremot är det förbjudet av myndighetspersoner att lämna ut sekretessbelagt material till privatpersoner.

men innehåller slasken BARA uppgifter om andra eller hur? så där rök den teorin....
Citera
2013-12-16, 23:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag svarar på frågorna fast det är samma eller varianter av samma sak ofta och då tappar jag helt enkelt lusten att svara.Upprepade frågor liknar ett förhör men jag uttalar mig inte i egenskap av forensicxepert eller annat så mycket mindre defensiv attityd vore trevligt
Mindre defensiv attityd? Du kanske önskar en mer offensiv attityd. Jag har ställt nya frågor om din teori om dödsskjutningen och väntar på svar. Jag har inte ställt dem tidigare, eftersom teorin är ny för ikväll. Kan du inte svara på dem, så slipper du höra dem igen? Jag är mycket intresserad av din hypotes om hur skjutningen gick till, även om jag inte delar din uppfattning om vem som är GM.
Citera
2013-12-16, 23:37
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
men innehåller slasken BARA uppgifter om andra eller hur? så där rök den teorin....
Men ingen har lämnat ut något namn..så du kan vara lugn att sansade personer innehar uppgifter.

Sen kan ju en försvarare få upp folk från slasken till domstolsförhandling så att de blir offentliga, eller om domstol/åklagare väljer att maska namn.
Citera
2013-12-16, 23:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Slasken rör den tilltalade.
Citera
2013-12-16, 23:39
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Glöm inte att det inte finns underlag för tidigare påstående brott som tjejerna beskyllt F.S för.

Har de vittnat har vittnat under ed. Det brukar räcka i domstolssammanhang.
Citera
2013-12-16, 23:39
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det kanske kan räcka med att han kommer in nyrakad i fin kostym och pekar ut MGM, trots att L var där i brottsliga syften. Han kanske t.o.m har en bra förklaring till hårstrå och fingeravtryck.
Det är ett vittne som jag tycker man borde öka intresset för.
Citera
2013-12-16, 23:41
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Har de vittnat har vittnat under ed. Det brukar räcka i domstolssammanhang.
Men TR och HR gav dem ingen större tilltro. Tjejen som utsattes för våldtäkt blev t.o.m ifrågasatt av åklagaren om hon verkligen talade sanning.
Citera
2013-12-16, 23:42
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Däremot är det förbjudet av myndighetspersoner att lämna ut sekretessbelagt material till privatpersoner.

Helt fel. Man kan kan lämna ut den med förbehåll och röjandet medför straffansvar.
Citera
2013-12-16, 23:42
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Helt fel. Man kan kan lämna ut den med förbehåll och röjandet medför straffansvar.
Men rör det personen själv så finns inga sekretesshinder till att förhålla sig till. Det är fritt fram för alla om de vill offentliggöra sina egna sekretessbelagda handlingar.

Däremot får inte andra snoka om andra personer och sprida ut sekretessbelagt material.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2013-12-16 kl. 23:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in