2013-12-16, 18:59
Medlem
Visst är det så att det sänker trovärdigheten att skriva om något man själv inte har daglig kontakt med. Det oavsett vilket ämne man skriver om. Nu finns inget som hindrar att dessa journalister ofta är ute i invandrarområdena och därmed har en god insikt i hur bra det fungerar där.

Men ja, de borde faktiskt leva lite som de lär och inte isolera sig i områden där nästan alla är vita.
Citera
2013-12-16, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Ingen aning, men inget mer än pengar hindrar dem.

Som tur är finns det ingen som tvingar en att bo på en viss plats. Oavsett vilka åsikter man har får man bosätta sig var man vill, så länge man har råd. Sedan tycker jag det är rätt ovanligt att det "propageras för invandringens förlovade fördelar", men oftare allas rätt till samma villkor utan diskriminering, men det hör inte till saken.

Självklart bosätter man sig där man känner sig trygg. Skälet till att man känner sig trygg på en viss plats kan ju dock variera. För inte så jättemånga år sedan var Södermalm Stockholms utkant och där alla socialt utslagna bodde. Då var nog inte stadsdelen så trygg, men det var inte invandrarnas fel... På samma sätt finns det gott om otrygga områden där den gemensamma nämnaren är att invånarna är fattiga, inte att de är invandrare. Varför i hela världen ska någon som är ute efter trygghet för både sig själv och sina barn medvetet bosätta sig i ett otryggt område när de har alternativ?

Jag kan inte tänka mig att någon skulle hävda att Rinkeby eller Tensta är trygga områden. Det är när man kommer till anledningen till att de är otrygga som åsikterna går isär.

Finns det någon journalist som blivit konfronterad med frågan och svarat på annat sätt än att h*n bor där h*n trivs och känner sig trygg?

Ser absolut noll hyckleri med att bo där man trivs och känner sig trygg som sagt...
Inte ens klappturken Pekgul vågade bo kvar i Tensta
"Nalin Pekgul, välkänd socialdemokratisk förkämpe för invandrartäta förorter, lämnar sin egen förort Tensta för att hon tycker den har blivit för osäker. Tensta har blivit för farligt för barnen, säger hon."
Hon har skyddad adress tydligen har försökt ta reda på var hon bor men ingen på Flashback tycks veta . Hon kan ju inte ha så lätt att gömma sig
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=731499
Citera
2013-12-16, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Visst är det så att det sänker trovärdigheten att skriva om något man själv inte har daglig kontakt med. Det oavsett vilket ämne man skriver om. Nu finns inget som hindrar att dessa journalister ofta är ute i invandrarområdena och därmed har en god insikt i hur bra det fungerar där.

Men ja, de borde faktiskt leva lite som de lär och inte isolera sig i områden där nästan alla är vita.
det handlar inte om att ha god kontakt om det man skriver om.

det handlar om att journalisterna varje dag förklarar hur inni helvetes bra invandringen är för Sverige.

för att sen åka hem till villaområdet/Östermalm/södermalm där det enbart bor svenskar.

OM det nu vore så jävla lyckat med massinvandringsprojektet; borde då inte dom som skriver att det är så lyckat söka sig till dessa påstått lyckade områden?

om inte så borde dom ju hylla den monokultur dom själva lever i. på redaktionen. i bostadsområdet dom valt att bosätta sig i.
Citera
2013-12-16, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Det här är troligtvis den mest frekvent återkommande påståendet på Flashback och är egentligen en klassfråga.

Vad jag vet så finns det många med utländskt ursprung i de flesta områden men med vissa undantag. Det finns ju helvita enklaver i bland annat Skåne...

Att det faktum att man värnar om andra människor ska medföra att man måste bo i segregerade områden haltar lika mycket som att man måste bo på härbärge för att man värnar om hemlösa. Eller i skogen för att man värnar om vargar.

Jag är övertygad om att människan bosätter sig i de områden man trivs i, och har ekonomisk möjlighet att bosätta sig i.
Det gäller alla oavsett hudfärg eller yrkesgrupp.

Som sagt det här påståendet är uttjatat och korkat.

Invandrarnas höga överrepresentation bland socialbidragstagare vederlägger det påståendet.

Du menar det faktum att man propagerar för en viss politik?

Med din logik så kan man hävda att jobbskatteavdragen är till för att värna om människor och det är ju förvisso sant - i likhet med migrationspolitikens utfall så är det ju främst bland de bemedlade i samhället som förtjänsterna kommer.
Citera
2013-12-16, 19:57
Bannlyst
Jag känner en riksdagsledamot för S vilket enligt er är ett "invandrarälskande" parti och hon bor i Tullingeberg. Vet ej om politiker också står på din lista...
Citera
2013-12-16, 20:01
Medlem
Igår natt läste jag här att det fanns någon Gert på GP som älskar invandrare och mångkultur, men bor i Lerum. Kvalar han in här?
Citera
2013-12-16, 20:14
Medlem
Det är viktigt att komma ihåg att journalisterna, förutom att hyckla, har en annorlunda uppfattning av vad mångkultur innebär. De är hopplöst selektiva i sin bild av mångkulturen och lever med föreställningen att alla invandrare skulle vara lika välanpassade som de få invandrare de möter i sin övre medelklass-vardag. Den mångkultur de tar del av är således inte representativ för mångkulturen/invandringen i stort, men så länge journalisterna kan upprätta en illusion av att den är det ställer de sig fortsatt oförstående till kritiken mot invandring och mångkultur.

Jfr. t.ex. den bidragstagande, khat-tuggande somaliska analfabeten mot en välanpassad, välutbildad och sekulariserad iranier (gärna "andra generationens invandrare"). Exponeras man hela tiden för den senare får man en annorlunda uppfattning av vad mångkultur innebär.

Givetvis är hyckleriet gigantiskt. Problemet är bara att stigmatiseringen skulle vara så oerhört stor och svår för den journalist som började skriva kritiskt om invandring och mångkultur. Det finns helt enkelt inga incitament för någon inom journalistkåren att göra detta. Hyckleriet kan därför fortgå utan att någon ifrågasätter rimligheten i situationen som beskrivs.

Den offentliga debatten har oerhört lågt i tak i Sverige. Svenska journalistkåren är en flock obegåvade och osjälvständiga får som spolat ner sin ärlighet och intellektuella hederlighet i toaletten. De fortsätter leva sina självgoda och påstått toleranta medelklassliv. Långt borta från mångkulturen.
Senast redigerad av Krick1 2013-12-16 kl. 20:17.
Citera
2013-12-16, 20:18
Medlem
burberrys avatar
Bättre att lägga fokus på att journalister har knappt några vänner som är invandrare. Lejonparten har helvita vänner, kanske någon från balkan som arbetar inom *trumvirvel* media. Går man in på Facebook så ser man eländet, vet inte om man måste vara vän med något as för se misären.
Citera
2013-12-16, 20:24
Medlem
Manuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Det här är troligtvis den mest frekvent återkommande påståendet på Flashback och är egentligen en klassfråga.

Vad jag vet så finns det många med utländskt ursprung i de flesta områden men med vissa undantag. Det finns ju helvita enklaver i bland annat Skåne...

Att det faktum att man värnar om andra människor ska medföra att man måste bo i segregerade områden haltar lika mycket som att man måste bo på härbärge för att man värnar om hemlösa. Eller i skogen för att man värnar om vargar.

Jag är övertygad om att människan bosätter sig i de områden man trivs i, och har ekonomisk möjlighet att bosätta sig i.
Det gäller alla oavsett hudfärg eller yrkesgrupp.

Som sagt det här påståendet är uttjatat och korkat.

Men mångkulturkramarna säger alltid att utländsk kultur är överlägsen och att vit kultur är skit, att invandrare är trevliga och arbetssamma, medan svenskarna är otrevliga och lata, att mångkultur är överlägsen och att monokultur är skit, att invandrarna ska rädda Sverige. Hur fan kan dom bo i etniskt vita områden om de själva tror på sina påståenden? Och glöm inte att tidningsredaktionerna också ofta är hyfsat rasrena. Där förekommer minsann ingen etnisk kvotering!

Ditt påstående om vargarna är faktiskt ironiskt. De som vill ha skyddsjakt på vargar är alltid de som bor nära vargen och drabbas vargens spridning, medan de som vill stoppa skyddsjakt på vargar nästan alltid är stadsbor som antagligen aldrig någonsin sett en varg i verkligheten. Precis samma skrot och korn som multikulti-kramarna som bor rasrent.
Citera
2013-12-16, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Jag känner en riksdagsledamot för S vilket enligt er är ett "invandrarälskande" parti och hon bor i Tullingeberg. Vet ej om politiker också står på din lista...
Svårt att veta din poäng när du formulerar så konstigt. Men Tullinge och Tullingeberg i synnerhet är väldigt svenskt. Hela Tullinge är mer svensk än svenskast. Jag vet det för att jag gått i skolan där hela min uppväxt.

Får man fråga vem denna riksdagsledamot är?
Citera
2013-12-16, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Svårt att veta din poäng när du formulerar så konstigt. Men Tullinge och Tullingeberg i synnerhet är väldigt svenskt. Hela Tullinge är mer svensk än svenskast. Jag vet det för att jag gått i skolan där hela min uppväxt.

Får man fråga vem denna riksdagsledamot är?
jag tror inte vi har en enda riksdagsledamot som bor i berikat område.
Citera
2013-12-16, 20:27
Medlem
Tycker också att det är lite skrämmande och patetiskt.

Samma fråga kan ställas till självutnämnda frihetskrigare för den vita rasen som knappt träffar någon utomeuropeisk någonsin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in