Citat:
Ursprungligen postat av
McDonnell
Nej, det kommer bli fler deltagare. en del som blev skrämda i Kärrtorp kommer kanske att stanna hemma, en del kommer att radikaliseras och vara beredda på fajt. Och en stor mängd som är äldre och har tröttnat på att stå och frysa och lyssna på ung vänster i megafon kommer att sluta upp, eftersom det plötsligt blev angeläget.
Jag tror inte att du riktigt sätter in den här attacken i sitt sammanhang. Du har Avpixlat affären som är aktiv och SMR som drar till Kärrtorp och snor ett gäng flaggor (killarna ser väldigt glada ut trots näsblod) vilket gör att många låter anti-rasisterna bli objektet som deras agent SMR ger igen på. Det är nog mer tanke bakom den här attacken än vad många tror och den får nog ses som lyckad av SMR på så sätt att de får sympatier för
"konfrontationen". Bara att läsa den här tråden om du inte tror mig.
Båda sidor vann i det här fallet som jag ser det men följderna av bråket kommer att visa sig under våren. Skulle polisen t ex lägga mer resurser på att bevaka demos kan det snabbt bli lite knepigare att få med sig vanligt folk som är intresserade av vad någon har att säga.