2013-12-16, 18:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Jag tror att syftet med attacken var att visa medelsvenssons att konflikten (i deras värld) kommer att trappas upp allt mer och mer, och att det inte kommer att vara en mysig familjefest så länge nätverk liksom Revolutionära Fronten och Antifascistisk Aktion deltar.

Denna attack kommer helt klart kunna få en negativ inverkan på vänsterns antal vid kommande manifestationer. Tidigare har det aldrig uppstått problem med meningsmotståndare när vänster har anordnat aktiviteter, men nu har det gjort det, och alla som inte tycker att det är värt att riskera sin egen hälsa kommer fortsättningsvis stanna hemma.

Nästa antirasistiska demonstration kommer få mediabevakning och således dra större publik. Anställ en strateg för helvete.
Citera
2013-12-16, 18:22
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
1. Nej. Men nu var det inte en gatuaktion i den bemärkelsen du nämner. Det var en konsert där kärrtorps invånare ville visa sitt missnöje mot nynazism. En familjetillställning.

2. Självklart. Tycker man annat är man en jävla fegis.

3. Antagligen inte men varför ska närvarande barnfamiljer behöva sota för deras idioti.

4. Ja eftersom målet inte var att angripa likasinnade utan att försök skrämma barnfamiljer till tystnad.

Nöjd?

1. Stämmer det inte att det var en utomparlamentarisk organisation, som med stöd av bland annat Revolutionära Fronten, anordnade gatuaktiviteten?

2. Om man bedriver utomparlamentarisk gatukamp, varför tar man då med sig sina barn?

3. Det där argumentet kan användas även mot vänstern.

4. Mina tankar kring "målet" med attacken. (FB) JUST NU: Konfrontation med extremvänstern i Kärrtorp!

Citat:
Nästa antirasistiska demonstration kommer få mediabevakning och således dra större publik. Anställ en strateg för helvete.

Det är mycket möjligt, men det kan lika väl bli så att färre människor närvarar på grund av risken för konfrontation.
Citera
2013-12-16, 18:26
Medlem
McDonnells avatar
Citat:
Jag tror att syftet med attacken var att visa medelsvenssons att konflikten (i deras värld) kommer att trappas upp allt mer och mer, och att det inte kommer att vara en mysig familjefest så länge nätverk liksom Revolutionära Fronten och Antifascistisk Aktion deltar.

Denna attack kommer helt klart kunna få en negativ inverkan på vänsterns antal vid kommande manifestationer. Tidigare har det aldrig uppstått problem med meningsmotståndare när vänster har anordnat aktiviteter, men nu har det gjort det, och alla som inte tycker att det är värt att riskera sin egen hälsa kommer fortsättningsvis stanna hemma.
Nej, det kommer bli fler deltagare. en del som blev skrämda i Kärrtorp kommer kanske att stanna hemma, en del kommer att radikaliseras och vara beredda på fajt. Och en stor mängd som är äldre och har tröttnat på att stå och frysa och lyssna på ung vänster i megafon kommer att sluta upp, eftersom det plötsligt blev angeläget.
Citera
2013-12-16, 18:26
Avslutad
Citat:
1. Stämmer det inte att det var en utomparlamentarisk organisation, som med stöd av bland annat Revolutionära Fronten, anordnade gatuaktiviteten?

2. Om man bedriver utomparlamentarisk gatukamp, varför tar man då med sig sina barn?

3. Det där argumentet kan användas även mot vänstern.

4. Mina tankar kring "målet" med attacken. (FB) JUST NU: Konfrontation med extremvänstern i Kärrtorp!

Det är mycket möjligt, men det kan lika väl bli så att färre människor närvarar på grund av risken för konfrontation.

Jag har redan besvarat detta. Argumentationen jag använde kan användas mot alla inavlade idioter oavsett vad man hävdar sig representera. Ni är alla lika stora idioter bara olika kompisgäng, när ska det sjunka in?

Angående det sista så har du fel. Det har historien visat. Dessutom kommer budskapet ut till betydligt fler eftersom det kommer vara tv närvarande.
Senast redigerad av Windchester 2013-12-16 kl. 18:29.
Citera
2013-12-16, 18:27
Medlem
lluBdeRs avatar
Av någon konstig anledning är jag glad att högern visade muskler.
Hatar extremvänstern mer än sk nazister. Det är vänstern som gjort att det finns nazister/rasister år 2013.
Citera
2013-12-16, 18:30
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McDonnell
Nej, det kommer bli fler deltagare. en del som blev skrämda i Kärrtorp kommer kanske att stanna hemma, en del kommer att radikaliseras och vara beredda på fajt. Och en stor mängd som är äldre och har tröttnat på att stå och frysa och lyssna på ung vänster i megafon kommer att sluta upp, eftersom det plötsligt blev angeläget.

Jag vet inte om du är mer insatt än mig i politiska rörelser, kanske har du en koppling till någon, men om det är din obevekliga uppfattning (kanske har snacket redan börjat gå?) så får vi helt enkelt vänta och se.

Citat:
Jag har redan besvarat detta. Argumentationen jag använde kan användas mot alla inavlade idioter oavsett vad man hävdar sig representera. Ni är alla lika stora idioter bara olika kompisgäng, när ska det sjunka in?

Angående det sista så har du fel. Det har historien visat, dessutom kommer budskapet ut till betydligt fler eftersom det kommer vara tv närvarande.

Du svarade inte på detaljerna i fråga 1.

Jag tillhör för övrigt inget "kompisgäng", så tagga ned din aggressiva ton en aning.
Citera
2013-12-16, 18:33
Medlem
KanylKenneths avatar
Citat:

Jo, men hade det inte varit mer effektivt att dra av spikbomber eller dränka extremvänstern i ett hav av molotovs ?
Citera
2013-12-16, 18:36
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanylKenneth
Jo, men hade det inte varit mer effektivt att dra av spikbomber eller dränka extremvänstern i ett hav av molotovs ?

Självklart hade det varit mer effektivt om man hade velat döda sina fiender, och den rörelse i vars namn man utför aktionen.
Citera
2013-12-16, 18:37
Avslutad
Citat:
Jag vet inte om du är mer insatt än mig i politiska rörelser, kanske har du en koppling till någon, men om det är din obevekliga uppfattning (kanske har snacket redan börjat gå?) så får vi helt enkelt vänta och se.

Du svarade inte på detaljerna i fråga 1.

Jag tillhör för övrigt inget "kompisgäng", så tagga ned din aggressiva ton en aning.

Det finns inga detaljer i din fråga endast dina antaganden. Du får väl läsa på själv som vuxna människor gör http://forsjutton.se.

Du är nån form av hangaround... vem försöker du lura?
Citera
2013-12-16, 18:39
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Det finns inga detaljer i din fråga endast dina antaganden. Du får väl läsa på själv som vuxna människor gör http://forsjutton.se.

Du är nån form av hangaround... vem försöker du lura?

Om du tänker fortsätta att babbla förbi mina argument och frågor så kan vi lika gärna avsluta diskussionen oss emellan här och nu.
Citera
2013-12-16, 18:42
Medlem
Citat:
Här är några frågor som gärna får klargöras från främst anti-nationalistiska skribenter:

- Är det verkligen lämpligt att ta med sig barn, kvinnor och pensionärer till en utomparlamentarisk gatuaktion som har starka kopplingar till militanta, vänsterextrema nätverk?

- Är närvarande barn, kvinnor och pensionärer en rimlig orsak till att inte attackera en demonstrerande skara människor?

- Hade vänsterextrema undvikit att attackera nationalister, om de senare hade valt att ta med sig familjen på sina aktiviteter?

- Är denna typ av attack mot manifestationer värre än de attacker som anti-nationalister utsätter sina antagonister för?

För mig är det självklart att inte ta med sina barn på gatuaktioner. För det första så är barn inte ännu politiskt medvetna och bör inte indoktrineras. Istället bör man låta barnen växa upp och få sin egna bild kring saker och ting. Barn ska stanna hemma, och om man inte kan fixa en barnvakt så får man göra sin plikt som förälder och stanna hemma.

Även pensionärer bör stanna hemma. Politik väcker känslor, och känslor är orsaken till gärningar. När det kommer till ett sådant kraftfullt ämne som politik, ska man alltid vara beredd (vid gatuaktioner) på att skärmytsling kan uppstå, och då bör pensionärer antingen ha tillräckligt många unga, friska män som kan försvara dem, eller helt enkelt stanna hemma.

Och kvinnor... Jag behöver inte säga mer.

Och kvinnor, ja vadå? Varför skulle inte kvinnor få delta vid gatuaktioner? Det var det dummaste jag hört.
Citera
2013-12-16, 18:43
Medlem
KanylKenneths avatar
Citat:
Självklart hade det varit mer effektivt om man hade velat döda sina fiender, och den rörelse i vars namn man utför aktionen.

Liknande aktioner fungerade ju relativt väl för judarna i israel.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gush_Emunim_Underground
http://en.wikipedia.org/wiki/Brit_HaKanaim
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in