Citat:
Ursprungligen postat av
Quoter
Och det innebär heller inte att vi hade fel. Din text motsäger inte att det är riskfritt för privatpersoner att tapetsera gator och torg med sekretessbelagda papper. 'Förbehåll' vet vi inte om Svensson-nissen fick 'order' om.
Jag vet dock lite mer om vad Svensson fick och inte får lov att sprida. Så slasken va inte till för kreti och pleti, och det äts senare upp av rubriceringen mord.
Så att en misstänkt som sitter och sprider uppgifter ur sekretessbelagt material till andra och som i sin tur sprider förtal och annat är inte direkt lagligt, så jag vet inte riktigt vart du vill komma?
Citat:
Ursprungligen postat av
Quoter
Säger Smålandsnissen som har en bristande logik själv. Om ett "påsittande skott är ett kraftigt indicium för uppsåtligt dödande" så innebär det att motsatt tes automatiskt gäller - att ett skott från avstånd tyder på vådaskott. Men det menar du alltså inte? Herrejävlar alltså.

Och vad vet du om det här sk skottet? Exakt och vilka källor går du efter?
Hur tänkte du nu det verkar som du inte tänker direkt klart i detta fallet, så förklara gärna avstånd kontra vådaskott.
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Logik är inte din starka sida, vilket gör mig mycket lycklig att du inte är domare.
Ett påsittande skott är ett kraftigt indicium för uppsåtligt dödande. Därav följer inte att ett skott från längre avstånd tyder på vådaskott. I så fall skulle ju allt från drive by-shooting till älgjakt vara olyckshändelser.
Finns inget vådaskott med i detta fallet det är ren fantasi. Vådaskott kan nog skjutas från olika håll men att det skulle betyda att det är vådaskott för att det är på avstånd är mer korkat än logiskt ja.
Hon sköts på nära håll inget annat. Ren avrättning,.