2013-12-16, 13:28
Medlem
MrsMagoos avatar
Marinas telefonerande är kartlagt, så någon smygmobil är det enda Hansson ska kontra med i kommande förhandling. Det skiter man i från högre instans för man känner till advokat tricken.

Sen räcker en enda fråga för att stoppa KH för att vara trovärdig. Det finns sannerligen en del som kommer krypa fram under förhandlingarna. Så för den som inbillar sig att smygmobil med vittne är det som friar Fredrik får tänka om.

Det här är en komplex historia men jag är övertygad om att Hovrättens domslut kommer skingra röken rejält. Tex om alla åtgärder som vidtagits som inte kunde vara någon annan än Fredrik. Och en som redan är ansedd som lögnare har det hela emot sig.
Det kommer också visa sig att ingen annan än Fredrik kan ha avrättat Marina.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-16 kl. 14:10.
Citera
2013-12-16, 13:39
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Alltså: Om en tjejkompis ringer och säger att sambon ska skjuta henne när hon sover så är den uppgiften så uppseendeväckande att man inte glömmer av att berätta det för polis och domstolar när man ska vittna. Förstå nu det.

Vi är alla olika men om en kompis berätta det för mig hade jag kontaktat polisen så snart jag fått reda på att hen var försvunnen.
Citera
2013-12-16, 13:43
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Tystnadsplikt gäller inte för privatpersoner vars akt de själva handhar.

Tänk om Säter/Kwasten hade satt munkavel på T.Q..då hade denna cirkus aldrig uppdagats.

Läs lite bättre och försök förstå innebörden av förbehåll.

Citat:
Tja, där står att det får lämnas vidare till ombud/biträde. Så är det med det.
Är du eller någon annan här i tråden utsedd till att agera ombud eller biträde åt FS?

Nej, precis just det.

Att ni sedan inte kan läsa och förstå lagtext kommer inte som någon överraskning.
Citera
2013-12-16, 13:53
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Vad jag vet är varken du, Quarrel eller Fnurran ombud för FS.
Alltså får FS inte lämna ut material till er via PM eller på annat sätt.
Citera
2013-12-16, 14:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Det var ju inte vad han sa.
Han sa "Det stämmer inte", vilket är en ok slutsats att dra då man inte kunnat placera Marina där och då. Det är inte ens troligt att det var Marina och åklagaren tyckte antagligen därför att det inte stämde. Du tolkar det som lögn, och det är till att hårddra saker och ting.

"enligt min mening". Det är RÅ:s tolkning, och därmed ingen lögn.

Hur vet du att analyserna inte var klara och tillgängliga inför HR? Visa gärna det.
Kontakterna i telefonen tömdes vad jag förstår 22/9.
Advokaten har rätt till samma information som åklagaren, men det är upp till advokaten att ta till sig informationen. Det verkar som om det inte gjordes.
Citat:
Det var en upphissad trafiksituation. Det var inte Marina, och det var heller inte [FS]. [ohörbart] Hon berättade om en person som talade i telefon och det går inte ihop med den utredning eller bruket av deras telefon som vi... Det stämmer inte.
Åklagaren sa i HR 2011 att Marina inte pratade i telefon, och det var lögn, för han visste inte. Han visste att smygtelefonens trafik inte var analyserad, för det gick inte att analysera. Operatörerna har inte kvar trafikinformation så länge. Mobilen var tömd på kontakter, men att därifrån analysera trafiken för att se om Marina pratade i telefon är steget långt, t.o.m. omöjligt.

Han ljög om att det var hans mening, pss som jag ljuger om jag säger att det är min mening att månen är en grön ost. Det är lika självklart att det kunde ha varit Marina som pratade som att månen inte är en grön ost.

Det fanns all anledning för åklageriet att dölja smygmobilen för advokat Hansson liksom det fanns att dölja den för HR.
Citera
2013-12-16, 14:20
Bannlyst
Citat:
Med tanke på att ni är ombud/biträde måste ni vara advokater. Det är inget som har framgått av de allmänna juridikkunskaperna från er sida. Att likt papegojor lära sig enskilda ord (smygmobil) gör ingen advokat.
Sedan är en annan sak att det inte är olagligt att ta emot handlingar. Och jag tror FS får rabatt. Han slipper böterna när han döms till 18 år.
Citera
2013-12-16, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Åklagaren sa i HR 2011 att Marina inte pratade i telefon, och det var lögn, för han visste inte. Han visste att smygtelefonens trafik inte var analyserad, för det gick inte att analysera. Operatörerna har inte kvar trafikinformation så länge. Mobilen var tömd på kontakter, men att därifrån analysera trafiken för att se om Marina pratade i telefon är steget långt, t.o.m. omöjligt.

Han ljög om att det var hans mening, pss som jag ljuger om jag säger att det är min mening att månen är en grön ost. Det är lika självklart att det kunde ha varit Marina som pratade som att månen inte är en grön ost.

Det fanns all anledning för åklageriet att dölja smygmobilen för advokat Hansson liksom det fanns att dölja den för HR.

Du är inne och letar lögner i små utbrutna uttalanden och gör dina egna tolkningar. Jag gör helt andra.
Lögn eller inte. Det är inte så glasklart som du försöker få det till iallafall.

Jag nöjer mig nu. Jag har försökt att på mitt sätt visa att det inte var lögner.
Du hävdar fortfarande att det var så.

Jag antar att vi får leva med att folk tolkar detta olika.
Citera
2013-12-16, 14:51
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Alltså: Om en tjejkompis ringer och säger att sambon ska skjuta henne när hon sover så är den uppgiften så uppseendeväckande att man inte glömmer av att berätta det för polis och domstolar när man ska vittna. Förstå nu det.
Håll dig gärna till relevanta och jämförbara fakta: MJ hade under flera års tid i långa samtal pratat om många saker med detta vittne varav flera redovisats i de första förhören - då man ännu inte letat sig fram till fyndet i Svartedalen. Det som det mesta då kretsade kring var ett tänkbart gömställe.

Vittnet verifierar - och detta med styrka om man också betänker vad ett annat vittne: FB, fått veta av MJ endast tre veckor före mordet: MJ kände sig diffust hotad.

Vittnets tillförlitlighet prövas av domstolsledamöterna i HR, men så mycket kan redan nu konstateras att vittnet med ledning av vad MJ berättat tillför utredningen ytterligare en viktig pusselbit: FS har känt till var MJ förvarat sin pistol - och det var ingalunda i någon stor sänglåda.

Pengarna höll på att ta slut; de räckte nätt och jämnt till två pkt vanliga cigg på em den 28/7.
https://www.flashback.org/sp32397360
Citera
2013-12-16, 14:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Håll dig gärna till relevanta och jämförbara fakta: MJ hade under flera års tid i långa samtal pratat om många saker med detta vittne varav flera redovisats i de första förhören - då man ännu inte letat sig fram till fyndet i Svartedalen. Det som det mesta då kretsade kring var ett tänkbart gömställe.

Vittnet verifierar - och detta med styrka om man också betänker vad ett annat vittne: FB, fått veta av MJ endast tre veckor före mordet: MJ kände sig diffust hotad.

Vittnets tillförlitlighet prövas av domstolsledamöterna i HR, men så mycket kan redan nu konstateras att vittnet med ledning av vad MJ berättat tillför utredningen ytterligare en viktig pusselbit: FS har känt till var MJ förvarat sin pistol - och det var ingalunda i någon stor sänglåda.

Pengarna höll på att ta slut; de räckte nätt och jämnt till två pkt vanliga cigg på em den 28/7.
Om pengarna var på väg att ta slut redan då kunde han knappast ha gjort uttagen på 10.000 kr på fm samma dag.
Citera
2013-12-16, 14:57
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Det fanns all anledning för åklageriet att dölja smygmobilen för advokat Hansson liksom det fanns att dölja den för HR.
Det fanns all anledning för FS att smyga ned den gamla mobilen - som han antagligen råkat få med sig i den första flyttningsyran - i MJ:s skrivbordslåda. Kunde han få med sig både hennes kamera och laddare så måste det ha varit en enkel match att avhända sig en liten mobil - som han visste förr eller senare skulle komma att hittas.
Citera
2013-12-16, 15:00
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

Men du förstår, det ändrar inte att minnena uppstod ur tomma intet flera år efteråt.
Citera
2013-12-16, 15:05
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Om pengarna var på väg att ta slut redan då kunde han knappast ha gjort uttagen på 10.000 kr på fm samma dag.
Det finns ingen motsättning i att han såg till att betala just ciggen med kontokort. - Än kunde han inte visa att han var stadd vid kassa; det hade knappast varit förenligt med en framgångsrik mördarstrategi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in