Citat:
Nu blir det lite friskt spekulerande från min sida.
Men grundtanken är i stora drag ; Sverige oavsett regering måste sedan andra världskriget spelat ett högt internationellt spel.
Man hjälpte och hjälper t,ex USA med signalspaning mot östblocket(Catalina affären framtill dagens debatt med samarbetet FRA-NSA)
Man sålde vapen till diktaturer typ DDR, kontroversiella affärer med Indien, mer nutida vapenfabriken i Saudiarabien mm(finns säkert fler exempel)
Detta måste ha skapat och skapar än idag irritation ifrån länder som anser sig ha blivit missgynnade.
Med tanke på detta kanske det är mer underligt att det inte hänt fler "underliga" mord eller dödsfall i Sverige.
Det är väl därför min "magkänsla" säger mig att vapenaffärer kan ha haft någon koppling med mordet på
Palme, kanske också med Algernon, Cats Falck mm
Men grundtanken är i stora drag ; Sverige oavsett regering måste sedan andra världskriget spelat ett högt internationellt spel.
Man hjälpte och hjälper t,ex USA med signalspaning mot östblocket(Catalina affären framtill dagens debatt med samarbetet FRA-NSA)
Man sålde vapen till diktaturer typ DDR, kontroversiella affärer med Indien, mer nutida vapenfabriken i Saudiarabien mm(finns säkert fler exempel)
Detta måste ha skapat och skapar än idag irritation ifrån länder som anser sig ha blivit missgynnade.
Med tanke på detta kanske det är mer underligt att det inte hänt fler "underliga" mord eller dödsfall i Sverige.
Det är väl därför min "magkänsla" säger mig att vapenaffärer kan ha haft någon koppling med mordet på
Palme, kanske också med Algernon, Cats Falck mm
Intressant att du nämner samarbetet kring robotfabriken till Saudiarabien. Verkar som om Sverige aldrig får slut på behov för nya mörkläggningar. Jag har länge funderat kring den här robotfabriken i Saudiarabien.
Varför en fabrik? För avskräckande förmåga räcker det ju med att beställa robotar, en fabrik behövs ju främst i en pågående längre konflikt där man förbrukar pansarrobotar. Nu i efterhand kan jag inte se det som något annat än att robotfabriken var tänkt att från Saudiarabien förse de Syriska rebellerna med motmedel mot Assad regimens pansar fordon.
Inte undra på att det blev locket på om denna affär och att huvuden fick rulla, Sven Tolgfors bl.a. Verkar ju vara ett beställnings jobb från USA, inte kul om det skulle komma ut att det är svensk teknik som göder Syrien konflikten, man kan ju också fråga sig hur LM Ericssons telesystem används i Syrien. Sverige var mycket mån om att inte införa EU sanktioner mot Syrien vad gäller teleutrustning, används den kanske för signalspaning i FRA anda?
Sedan har vi haft ett "självmord" på en säkerhetsvakt i Statministerns bostad! En överbefälhavare som fick sjukskriva sig! Avhopp av flera toppmoderater, Slingman med flera. Filippa Reinfeldts operation och den plötsliga skiljsmässan. Och allra mest mystiskt, "självmordet" på Sveriges hemligaste person, SSI översten och chefen för den militära underrättelsetjänsten...
Är Sverige och vårt statsbärande parti utsatt för någon form av påtryckningar? Kommer det ständigt nya skäll för nya mörkläggningar och förgrenar sig vissa delar tillbaka ända till mordet på Olof Palme? Påvilken sätt är vår nuvarande riksväktare Carl Bildt inblandad i allt det här? Inte undra på att Secret Service ser Sverige som ett högrisk land.
(Detta kanske blev lite off Topic, men nu fick jag ur mig det i alla fall...
)
Senast redigerad av litentuvan 2013-12-15 kl. 23:14.
Senast redigerad av litentuvan 2013-12-15 kl. 23:14.